• Svar på tråden ROMER
  • Marina Elena
    Mieria skrev 2009-06-04 02:45:13 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-04 02:42:38 följande:
    så kan det vara När börjar man klä sig traditionellt då? Tjejerna här på området har jeans och tröja, och de är mellan 5 och 12. När de har fest har de också finkläder.
    de är väl i tonåren, men många romer har ju slutat med kläderna, utom de finska då. Men bland många är de fortfarande så att kvinnor har kjol även om inte kläderna i sig är märkvärdiga. Men de är en skam o visa benen övanför knäna. Men romer från juggan har typ byxor o sådär
  • Marina Elena
    Mieria skrev 2009-06-04 02:46:10 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-04 02:43:49 följande:
    Det är inte alla som kan få långt hår faktiskt : ) Eller om man har fått dtrålbehandling. Då kan det hända att håret inte växer ut igen. Är man en skam då?
    men halvlångt kanske man kan få iaf. Är man sjuk är man ju sjuk..själv skulle jag då ha peruk då..har man kort hår så ser de ut som man blivit straffad för otrohet
  • Mieria

Marina Elena skrev 2009-06-04 02:47:47 följande:

de är väl i tonåren, men många romer har ju slutat med kläderna, utom de finska då. Men bland många är de fortfarande så att kvinnor har kjol även om inte kläderna i sig är märkvärdiga. Men de är en skam o visa benen övanför knäna. Men romer från juggan har typ byxor o sådär
    Kvinnorna här har alltid kjol. Fat inte alls så som när de har fest. De ser snarare alltid välklädda ut. Alltså typ kjol och kavaj och snygga skor. Gärna med mönster på : ) Jag har aldrig sett dem gå omkring och se ut som jag gör ibland = trasdocka
  • Marina Elena
    Mieria skrev 2009-06-04 02:50:12 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-04 02:47:47 följande:
    Kvinnorna här har alltid kjol. Fat inte alls så som när de har fest. De ser snarare alltid välklädda ut. Alltså typ kjol och kavaj och snygga skor. Gärna med mönster på : ) Jag har aldrig sett dem gå omkring och se ut som jag gör ibland = trasdocka
    så ser jag också ut till vardags
  • Mieria

Marina Elena skrev 2009-06-04 02:48:45 följande:

men halvlångt kanske man kan få iaf. Är man sjuk är man ju sjuk..själv skulle jag då ha peruk då..har man kort hår så ser de ut som man blivit straffad för otrohet
    Oj. Stackars dem som inte har hår Att ha peruk hela livet måste vara jättejobbigt
  • Marina Elena
    Mieria skrev 2009-06-04 02:51:06 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-04 02:48:45 följande:
    Oj. Stackars dem som inte har hår Att ha peruk hela livet måste vara jättejobbigt
    ja, jag talar bara fö mig själv, jag skulle inte vilja att andra skulle tro jag varit otrogen
  • Mieria

Marina Elena skrev 2009-06-04 02:50:59 följande:

så ser jag också ut till vardags
    Jag är faktiskt ganska avundsjuk. Jag gillar att vara fin men jag kan inte
  • Fru U

Miera har en poäng med att diskutera sjukhusetikett. Som patient är det inte kul att dela rum med någon som har typ 10 pers där dygnet runt som stör och som personal är det jobbigt att inte kunna utföra sitt jobb utan att bli störd

Just på en infektionsavdelning så finns det strikta rutiner för arbetet och de måste följas för allas säkerhet. Finns andra avdelningar där det inte lämpar sig med massbesök och allt vad det innebär

Är ni hemma, bor på ett sjukhem med eget rum - fine! - ha era massbesök men se för fasiken till att respektera de sjuka som finns på ett sjukhus.

• Marina Elena
    Mieria skrev 2009-06-04 02:52:08 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-04 02:50:59 följande:
    Jag är faktiskt ganska avundsjuk. Jag gillar att vara fin men jag kan inte
    du får träna i det då!
  • Mieria

Marina Elena skrev 2009-06-04 02:51:51 följande:

ja, jag talar bara fö mig själv, jag skulle inte vilja att andra skulle tro jag varit otrogen
    Nej. Men som du säger är ju familjerna ganska tighta och om någon haft cancer och förlorat håret så lär väl folk veta det och ha medkänsla med personen istället för att döma? Likaså om någon föds utan hårväxt även om det är en ovanlig sjukdom.