• Svar på tråden ROMER
  • VulgusProfanum
    EttElaktTroll skrev 2009-06-03 02:03:28 följande:
    miro honkar romano pre drom_horta didikaj är det rätt stavat?
    Jag tänker osökt på en sång
    Yellow and brown, blue as the sky, red as my blood, green as your eye
  • VulgusProfanum
    Mieria skrev 2009-06-03 02:41:08 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-03 02:39:13 följande: Det var de själva som hävdade det. Inte jag!!! De hävdade sin rätt och skrek (precis som du nyss) om blod och band. Jag skulle flytta mig för inget kunde stoppa deras blod!
    Du verkar ha stött på en påse nötter

Jag har faktiskt själv aldrig haft det problemet med varesig zigenare eller resande.
    Visst kommer man gärna många och hälsar på den som är sjuk och så även på t.ex ålderdomshem etc men jag har aldrig varit med om att någon vägrat att gå ut. Speciellt aldrig under en undersökning.
    Snarare tvärtom- så har man snabbt varit utanför dörren eftersom att integriteten (för den sjukesdel) ses som väldigt viktigt.
    Man vill inte se andras blottade kroppsdelar och speciellt inte intimadelar och därför avlägsnar man sig.
  • Myrtille
    VulgusProfanum skrev 2009-06-03 11:05:46 följande:
    Du verkar ha stött på en påse nötter Jag har faktiskt själv aldrig haft det problemet med varesig zigenare eller resande.Visst kommer man gärna många och hälsar på den som är sjuk och så även på t.ex ålderdomshem etc men jag har aldrig varit med om att någon vägrat att gå ut. Speciellt aldrig under en undersökning.Snarare tvärtom- så har man snabbt varit utanför dörren eftersom att integriteten (för den sjukesdel) ses som väldigt viktigt.Man vill inte se andras blottade kroppsdelar och speciellt inte intimadelar och därför avlägsnar man sig.
    Där jag har jobbat blir det ibland ett problem när hela släkten s.a.s. skall flytta in på avdelningen och fyller upp sällskapsrummet och käkar upp varenda skorpa som finns. Man kunde önska en smula fingertoppskänsla...
  • VulgusProfanum
    Myrtille skrev 2009-06-03 11:09:34 följande:
    Där jag har jobbat blir det ibland ett problem när hela släkten s.a.s. skall flytta in på avdelningen och fyller upp sällskapsrummet och käkar upp varenda skorpa som finns. Man kunde önska en smula fingertoppskänsla...
    Det förstår jag

Det blir ju rätt kaotiskt om varenda stol, soffa och skorpa ryker.
  • Myrtille
    VulgusProfanum skrev 2009-06-03 11:30:48 följande:
    Det förstår jag Det blir ju rätt kaotiskt om varenda stol, soffa och skorpa ryker.
    Jo
  • Marina Elena
    Myrtille skrev 2009-06-03 11:09:34 följande:
    d är gott med skorpor
  • Marina Elena
    VulgusProfanum skrev 2009-06-03 11:05:46 följande:
    Du verkar ha stött på en påse nötter Jag har faktiskt själv aldrig haft det problemet med varesig zigenare eller resande.Visst kommer man gärna många och hälsar på den som är sjuk och så även på t.ex ålderdomshem etc men jag har aldrig varit med om att någon vägrat att gå ut. Speciellt aldrig under en undersökning.Snarare tvärtom- så har man snabbt varit utanför dörren eftersom att integriteten (för den sjukesdel) ses som väldigt viktigt.Man vill inte se andras blottade kroppsdelar och speciellt inte intimadelar och därför avlägsnar man sig.
    exakt, så gör då vi!!
  • Myrtille

Marina Elena skrev 2009-06-03 14:46:13 följande:

d är gott med skorpor
    Jo, och det är härligt med omtänksamma familjer, men jag kan sakna lite "svensk" försynthet ibland.
  • Marina Elena
    Myrtille skrev 2009-06-03 14:47:58 följande:
    Marina Elena skrev 2009-06-03 14:46:13 följande:
    Jo, och det är härligt med omtänksamma familjer, men jag kan sakna lite "svensk" försynthet ibland.
    ja, jag kan faktiskt förstå..jag låg inne på sjukan för ett tag sen, bara för ett dygn..jag förbjöd min make att berätta det för nån annan än min bror med familj just för jag ville skona avdelningen från hela tjocka släkten
  • EttElaktTroll

Känner man sig inte lite "vilse" (hittar inget bättre ord), när man inte har ett eget land så att säga?