• Anonym

Smask ljud

Jag har alltid haft svårt för olika ljud. När jag var bodde hemma och min mormor var på besök kunde jag inte äte med resten av familjen utan jag åt i ett annat rum eftersom jag tyckte att min mormor smaskade så mycket när hon åt. Sedan när jag flyttade till pappa kunde jag inte äta med honom för att han stönade när han åt. Jag har också haft svårt för klockljud, har bland annat fått lämna tillbaks klockor som låtit för mycket, isolerat klockor, bytat ut kylskåp som brummat för mycket osv...

Nu har detta blivit ett problem i min relation, eller det har det egentligen varit i alla mina förhållande men nu vill jag verkligen ta tag i det då. Jag anstränger mig verkligen att inte visa eller säga något när min sambo råkar smaska lite, men ibland kan jag inte behärska mig och då blir min sambo såklart ledsen.

Vad tycker ni att jag kan göra åt det? någon som vet en bra psykolog i Malmö som kan sånt? Har hört att vissa som har haft hjärnskakningar kan bli känsligare för ljud och jag har haft 6 st.

• Svar på tråden Smask ljud
  • statisk

Men Gud!! Så där är jag också! Har inte läst igenom alla svar till ts, men tror inte jag behöver det heller faktiskt.

Jag lever med en man som andas ut genom näsan när han tuggar!! Jag blir galen!! Jag skulle kunna skrika rakt ut och lämna honom och elda upp vårat hus och ja.. Jag vet inte vad... Smask och ljud när man äter är det VÄRSTA jag vet! Och folk som flåsar när dom andas.
    Alltså seriöst... Jag mår fysiskt dåligt av detta!!

• Miss Skywalker

Gör så här: ta en ordentlig dos valium el likn. då är garanterat allt ok. Inget går en på nerverna då : ) Själv tänkte jag införskaffa ett rejält hörselskydd, du vet ett sånt där som byggjobbare har, när tonårsbonusen käftar upp sig mot farsan mitt i middan nästa gång. Kanske nåt att prova? En tyst vink till de ohyfsade oxå lixom.

Nidi80 skrev 2009-05-05 17:09:50 följande:
    Miss Skywalker skrev 2009-05-05 15:32:21 följande: Man smaskar ALDRIG :) Om nåt är riktigt kanske man "mmm-ar" lite men, absolut inte smaska!
  • Muminski
    statisk skrev 2009-05-05 17:17:24 följande:
    Men Gud!! Så där är jag också! Har inte läst igenom alla svar till ts, men tror inte jag behöver det heller faktiskt.Jag lever med en man som andas ut genom näsan när han tuggar!! Jag blir galen!! Jag skulle kunna skrika rakt ut och lämna honom och elda upp vårat hus och ja.. Jag vet inte vad... Smask och ljud när man äter är det VÄRSTA jag vet! Och folk som flåsar när dom andas.Alltså seriöst... Jag mår fysiskt dåligt av detta!!
    Men hur gör man om man INTE andas ut genom näsan när man äter?? För andas måste man ju Det kanske låter väldigt mycket när han andas? Själv kan jag irritera mig över människor som andas in samtidigt som de slevar in soppa eller dyl. Åh vilka problem va?

Min man har väldigt trånga näsborrar och det gör att han inte känner smak så tydligt, så när han vill känna smaken lite mer av det han äter brukar han stöta ut luft genom näsan, ja som när man fräser näsan. Fräscht, NOT!!! Mmm lammgryta vad gott..*fräääääs åh det smakar koriander...fräääs oj en snorbubba*

HAHAHA. Sånt stör mig!
    Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Anonym
    Muminski skrev 2009-05-05 17:35:18 följande:
    Men hur gör man om man INTE andas ut genom näsan när man äter?? För andas måste man ju Det kanske låter väldigt mycket när han andas? Själv kan jag irritera mig över människor som andas in samtidigt som de slevar in soppa eller dyl. Åh vilka problem va? Min man har väldigt trånga näsborrar och det gör att han inte känner smak så tydligt, så när han vill känna smaken lite mer av det han äter brukar han stöta ut luft genom näsan, ja som när man fräser näsan. Fräscht, NOT!!! Mmm lammgryta vad gott..*fräääääs åh det smakar koriander...fräääs oj en snorbubba* HAHAHA. Sånt stör mig!
  • statisk
    Muminski skrev 2009-05-05 17:35:18 följande:
    Men hur gör man om man INTE andas ut genom näsan när man äter?? För andas måste man ju Det kanske låter väldigt mycket när han andas? Själv kan jag irritera mig över människor som andas in samtidigt som de slevar in soppa eller dyl. Åh vilka problem va? Min man har väldigt trånga näsborrar och det gör att han inte känner smak så tydligt, så när han vill känna smaken lite mer av det han äter brukar han stöta ut luft genom näsan, ja som när man fräser näsan. Fräscht, NOT!!! Mmm lammgryta vad gott..*fräääääs åh det smakar koriander...fräääs oj en snorbubba* HAHAHA. Sånt stör mig!
    Jag veeet!!! Jag kan ju inte säga "älskling vill du vara snäll att sluta andas?" liksom.
    Men ibland kan jag säga, som en pik, typ: "är du förkyld? Får du ingen luft? vill du ha näsdroppar?"

Men gud vilka problem man har... hahaha!
  • Anonym (ljudkänslig)

jag brukar få putta på min man typ 1000 gånger per natt för att han "andas för högt" hahahahahahahahaha han snarkar ju inte ens tänk om han gjort det då hade jag kanske nitat honom på riktigt ...hemska tanke.

• Anonym (arrggh)

Åh gud va skönt att höra att de finns fler!
    Jag har varit så här sen jag var liten men jag var nog värre då än vad jag är nu.
    Jag blir irriterad om nån smaskar, stönar eller andas högt när dom äter. speciellt pappa. När tänderna slår ihop när dom tuggar. när nån biter eller river på naglarna så de hörs, på bilar som åker förbi lägenheten. Ibland får jag lust att kasta sten på bilarna. Får ju dock lust med att kasta sten på alla andra som smaskar osv oxå.

Tycker att de är jättejobbigt. På påskmiddan hemma hos min sambos farmor satt farmorns man bredvid mig och tuggade som en jävla häst och jag kunde knappt äta min egen mat för jag var så irriterad. Jag är ju sjuk..

• lindaiv

Åh herregud vilken "rolig" tråd har skrattat så jag kiknat åt era beskrivningar. Kan bara säga jag känner igen mig, jag blir oxå så störd av olika (o)ljud.

Vissa saker som tickande klockor har blivitit bättre med åldern är 37 .

Men ibland är det ju riktigt jobbigt..... med smask & dricksväljljud m.m

Men som Kaiza skrev i nått inlägg, det är nog bara så (lite förenklat...). Jag har accepterat detta å inte tror jag det är nått fel med hörseln el nått. Utan det bara är så....

Det finns massor av saker som jag tycker hörs jobbiga, ex när nån prasslar mkt å onödigt hårt i mitt tycke med en tidning. Helt knäppt.......

Denna tråd lägger jag i favoriter.....

• Anonym

Anonym (ljudkänslig) skrev 2009-05-05 19:53:37 följande:

jag brukar få putta på min man typ 1000 gånger per natt för att han "andas för högt" hahahahahahahahaha han snarkar ju inte ens tänk om han gjort det då hade jag kanske nitat honom på riktigt ...hemska tanke.
    Har vi samma gubbe????
  • Anonym (ljudkänslig)
    Anonym skrev 2009-05-06 05:32:38 följande:
    Anonym (ljudkänslig) skrev 2009-05-05 19:53:37 följande:
    Har vi samma gubbe????
    i sånna fall e du väldigt tyst av dej eftersom jag inte störs av dej
Svar på tråden Smask ljud