• Phantera

Idol 2005

Då är det dags igen...!!

Nu ska vi hejja fram ytterliggare en Idol!

Vad ska juryn säga i år?
    Blir nog inte lika mkt diskussioner om dem kan jag tänka...nu har vi ju redan sett dem "in action" och vet vad de går för...eller?

Kanske blir några överraskningar...vi får väl se!

Så...vem är bäst? Vem ska vinna Idol 2005?

Ikväll börjar det...kl 20:00 på TV4...Weeeee!!!

• Svar på tråden Idol 2005
  • syster anna

Jag tycker Jens helt saknar utstrålning. Han är en i mängden, ingen jag kommer ihåg.
    Han har dessutom ingen bra röst. Tycker inte han utmärker sig alls. Vi har alldeles för många usla dussinartister i Sverige redan, vi behöver inte en till.

• syster anna

Det finns en solklar vinnare i Idol, och det är Sebastian. Han kan sjunga, han har en egen stil. Han har utstrålning. Och han är så mycket bättre än de andra i programmet.
    De andra kommer inte bli stjärnor. De kommer glömmas bort.

• halstabletten

Drakon- I början tyckte jag att Jens var tråkig för att han var den som smälte in i mängden mest- han var ingen jag såg fram emot eller mindres speciellt efter att han uppträtt. Nu på sista tiden när deltagarna blivit färre tycker jag helt enkelt inte att han håller måttet. I fredags var han dessutom rätt dryg och oförskämd mot de deltagare som åkt ut, det tyckte jag var dålig stil.

• halstabletten

syster anna- Jag är inte så säker på Sebastians framtida karriär. Gud vad tråkigt det skulle vara att se honom på en konsert, likadant hela vägen rakt igenom. Det tröttnar man fort på, jag tror helt enkelt att han är för ensidig. Dessutom har han ingen speciell karaktär på rösten så på skiva skulle det bli rätt platt om han inte har turen att få riktigt bra låtar.

Det sagt så tror jag att sebastian har en relativt stor chans att vinna idol- men jag tycker inte att han är bäst av deltagarna. Av de som är kvar nu skulle jag vilja säga att han är topp3.

• grisekno

I final hoppas jag på Sebastian, Agnes och Sibel!

• snutti

Håller med M76 fullt ut, Sebastian, Agnes och Sibel till final!!!

Sen hoppas jag givetvis på att Agnes vinner, hon är ju en stjärna. Hon har nog störst chans av dem alla att slå internationellt iom att hennes röst passar i rn'b- och soulgenren... visst rock går väl också hem Sebbe är ju en stjärna han med, men samtidigt så känns han som ett pagiat av Ola Salo, fast jag gillar honom massor...
    Sibel har en grym röst, men hon ser inte ut som en stjärna alls tycker jag, hon är för blyg på scen...

Jens kan ju inte sjunga, har noll utstrålning och blir enbart slemmig och bläig när han flörtar i kameran... Tack o lov att Elina äntligen åkte, gilladei nte henne... Måns är söt, men han passar i en musikal eller pojkband, inte solo...

• Mumu

drakon, jag vill också svara ! Jag tycker att Jens sjunger dåligt, helt enkelt. Sen tycker jag inte att han har nån utstrålning alls. Däremot tycker jag att han gjorde verkligt bra ifrån sig i fredags, jag blev hemskt förvånad över det! Det är enda gången jag känt något när han sjungit. Men han håller inte alls samma klass som de andra som är kvar, de är överlag jämnare och duktigare. Sen verkar pojken jätterar och trevlig, men det hör ju inte hit .

• jajo

Vad är det för tema på fredag och vilka sjunger vad?
    Ska dit å kolla men har inte hittat vad de ska sjunga på idolsajten, någon som vet?

• Mumu

jajo, temat är Rock, det sa de i förra veckans program. Men jag vet inte vem som ska sjunga vad, däremot. Nån annan som vet?

• Cheri

va? rock????

äntliiigeeeeeeeeeen :-d