• Phantera

Idol 2005

Då är det dags igen...!!

Nu ska vi hejja fram ytterliggare en Idol!

Vad ska juryn säga i år?
    Blir nog inte lika mkt diskussioner om dem kan jag tänka...nu har vi ju redan sett dem "in action" och vet vad de går för...eller?

Kanske blir några överraskningar...vi får väl se!

Så...vem är bäst? Vem ska vinna Idol 2005?

Ikväll börjar det...kl 20:00 på TV4...Weeeee!!!

• Svar på tråden Idol 2005
  • Barbaskön

MIng: Du har nog rätt, nu när det var kortrepris så är ju båda Sibels låtar väldigt skrikiga.....

• musli

måste säga att rock passar sibel jättebra! hon kan verkligen leva ut!!!
    blir det som jag vill så blir det sibel och sebastian i finalen, agnes klarar jag bara inte av.... hon har så nasal röst, sjunger genom bomull som nån sa tidigare... jag behöver tydliga sångare/sångerskor... är man hörselskadad på nått sätt så har man ingen aning om vad agnes sjunger om om man inte kan läsa på läpparna fast man inte är döv....

• Pompens mamma

Nej så dåligt... Hejar på Sebbe...Även om han är lååångt ifrån förra årets sista kandidater. Sibel sjöng falskt och Agnes sjunger nasalt.

• malinz81

Sibel kommer att åka ut..... det råder inga tvivel om saken.

Och någon mer än jag som har funderat på om det är något på gång mellan Agnes och Sebastian???

• Alec

det är inget på gång med agnes och sebastian. det är ju vi som har ett hemligt förhållande ;)

• Kami74

Attans Alec...är det hans hemliga barn vi ser på bilden

• Barbaskön

malinz81: hihihih jag hajade till tyckte att du skrev att det var något på g mellan Anges och Sibel...

• Neo

Agnes och Sebastian är SJUKT bra!

• Phantera

Jag gillade INTE Agnes 1a låt...hennes egen version var kass!! Blev förvånad över att juryn höjde henne över skyarna...igen!
    Jag trodde meningen var att de ville höra henne ungefär som orginalversionen...??!!
    Andra låten var dock mycket bra.

Men jag röstar på Sibel!
    Får nog bli Sibel och Agnes...Sebbe passar inte riktigt som en "idol"...han är för lite poppig.

Skulle gärna höra Sibel sjunga en Linkin Park låt...där får hon skrika på både ett och annat sätt!
    *gillar Linkin Park som f¤n*

• Missisola

Oki då var de snart bara två kvar...och jag säger det igen....

Sibel har INGEN STARQUALITY för fem öre.....!!!
    Låt 2 fixa hon riktigt bra - visst rock är hennes stil! Men eum... jag skulle aldrig köpa en skiva av henne - och ännu midre titta på henne...Hon är skittrist att titta på och har alldeles för spröd röst...
    (och kan FF INTE TA KRITIK)

Agnes - har jag liksom lyckats missa jämt, men nu har jag hört henne några ggr och jag säger wow...17 år och sån utvecklad röst!!!! Verkligen RIV!!!!
    I Beautiful var hon lite nervös i början - men falskt sjöng hon inte....
    Och den tjejen hon utstrålar starquality.... WOW!!!!

Sebastian *dånar*.... det blir bara värre och värre....eller större och större min beundran för denne kille!!!
    Alltså jag finner inte ord... HAN ÄR TA MIG F-N ................ B.Ä.S.T!
    Första låten är ju grym(sen att vissa tycker att Mr Jagger gjort detta ett antal år redan ...eum)
    Sineads gamla hit var verkligen en utmaning - och tyvärr så funkade inte hans såriga hals till den tycker jag , men men... Jurun hade nog verkligen en tanke bakom det valet...
    Och STARQUALITYN bara SPRUDLAR!!!!!

Alltså Basse och Agnes till final!!!!!!!!!!!!!!!