• Phantera

Idol 2005

Då är det dags igen...!!

Nu ska vi hejja fram ytterliggare en Idol!

Vad ska juryn säga i år?
    Blir nog inte lika mkt diskussioner om dem kan jag tänka...nu har vi ju redan sett dem "in action" och vet vad de går för...eller?

Kanske blir några överraskningar...vi får väl se!

Så...vem är bäst? Vem ska vinna Idol 2005?

Ikväll börjar det...kl 20:00 på TV4...Weeeee!!!

• Svar på tråden Idol 2005
  • ManaMi

Ja absolut var Sibels andralåt mycket svårare än de andra, Sebastian hade de lättaste.

• jenita

Jo hon kom av sig, men hon kom tillbaka brilljant...

• Moonis

Tumbling down: Håller med o samma för Sebastian medans Agnes fick låtar som passade henne jätte bra. Känns så uppgjort...

• ebben

Tycker så här:

Agnes-bra röst men otroligt barnslig o fjantig som "person"......inte för att jag känner henne .Men väldigt fånig............verkar hon vara.

Sibel-falsk sjungande många gånger...........o verkar rätt fånig med. Inga roliga artistämnen liksom, nån av de.......

Sebastian-hans stil gillar ju jag skarpt! Sen har han en bra röst,o personlighet.

• Moonis

jenita: Jo visst men det va ganska stor miss o falskt, skulle dom andra göra sån stor miss hade dom blivit sågade direkt.

• jenita

Tycker agnes har lite rätt att vara "barnslig", hon e väl ändå bara 17 år gammal, jag var också otroligt fjantig då! (Tycker själv att det är lite av hennes charm, i måttliga mängder givetvis)

• ManaMi

Hur kan ni tycka att Sebastian fick svåra låtar? Rolling stones som han kopierar rakt igenom och nothing comperes som är en ganska lättsjungen och tacksam låt att framföra!? Jag tycker han fick allt serverat!

• ManaMi

Jag är lite besviken på finalisterna, inga superstjärnor någon av dem tyvärr! Inte som förra året! Saknar som sagt Jonah i finalen men av dessa två så håller jag på Agnes för som jag sagt förut så tycker jag Sebastian är jobbig att titta på.

• jenita

Jag var mer besviken förra året!

• Svarta katten

Såhär tycker jag!
    Har ingen direkt favorit, alla är bra på sitt sätt. Så vilka två som gick vidare tyckte jag kvittade. Sibel var också duktig.
    Men för att vara lite kritisk:
    Agnes har en jättebra röst, men hon sjunger så tyst ibland, särskilt i början av låtarna. Knappt hon hörs. Sen låter hon alltid lite halvförkyld också. Och så behöver hon nog lära sig att prata med media och inte bara svara ja och nej...
    Sebastian är duktig, men jag stör mig mer och mer på att han har munnen vidöppen hela tiden. Sen tycker jag inte han klär i så tajta byxor, han har tjejlår ju...
    Så jag vet inte vem jag håller på i finalen. Har nog ingen större betydelse vem som vinner, bägge lär ju få ge ut skivor iallafall.