Norge
Hej hej!
Är ny här på FL, undrar om det finns någon mer som bosatt sig i norge?
Fick mitt första barn i februari, vore kul med nya bekantskaper.
/camilla
Hej hej!
Är ny här på FL, undrar om det finns någon mer som bosatt sig i norge?
Fick mitt första barn i februari, vore kul med nya bekantskaper.
/camilla
Hej,
läste att det føretaget jag jobbar på oxå betalar ut FP men vad kommer det sig att det är så? har inte hørt att det är så i sverige? Så det borde vara en førdel om det är føretaget som betalar før det är lite lättare att ligga på dom om pengar än nav. Har ni tagit 100 eller 80% ? Blir ju lite mindre pengar med 80% men i gengäld kan man vara hemma längre.
Apropå choklad-den smakar väl som i sverige?
Jag har tagit ut 80% lön, för att få längre tid hemma med Ida. Man förlorar lite pengar på det, men mest om man tjänar väldigt mycket har jag hört med. Ett tips som jag fick före var att ta ut 100% och spara pengar så är man hemma ett år ändå. Men så gjorde inte vi ändå, men ska räkna på det till nästa gång. Han inte göra det till denna gång, när vi fick veta att vi skulle söka innan 3mnd innan och då var det en vecka kvar till denna fristen.
Chokladen är den samma nästan. Freja och Marabou är samma företag. Marbabou är uppköpt av Freja. Lika förpackningar. Men har testat de olika och de smakar inte detsamma. Tycker den svenska är godare, smakar mera choklad av den tycker jag. Medan min kompis gillar den norska mer. Tycker den norska är fluffigare. Haha... ja, har rett ut detta med chokladen, vi var 2 norskar och 2 svenskar. Inte konstigt att vi gillade våran egen choklad bäst. Förutom min tredje kompis då, men hon var inte med i testet.
bor oxå i Norge (Trysil), sen 5år tillbaka. både jag og samboen kommer från sthlm men trivs bättre här :)
Så hyggeligt att så många skriver här! Nu blir jag glad
Jag bor just nu på Sörlandet, nära till Kristiansand och trivs super bra! Vi jobbar dock säsong sambon och jag vilket har inneburit att vi har flyttat mycket, Men nu så har vi slagit till och köpt en lägenhet som ligger i Beitostölen. Känns mycket skönare nu när vi har fått barn.
Fraggelgirl: Min dotter heter oxå Ida eller Ida-Chantelle men det blir mest att vi säger Ida, Kul!
Vi kommer båda från Sverige, och kommer säkerligen bo kvar i Norge en lång tid framöver som det känns nu. Jag menade inte att låta negativ om Norge tidigare. Tycker jättemycket om detta land.
Men vissa saker är inte densamma,
Och choklade smakar bättre i Sverige, tycker iaf jag som är ett choklad freak.
Jag har oxå FP med 80% känns helt ok, får betalt tom 2/2 -10 men hade tänkt att vara hemma tom sista april, sen tar sambon över.
Men återigen kul med nya folk! Skriv mer
Chantelle ska vill en kompis till mig döpa sin blivande dotter. Min Ida heter Ida Othilia.
Men säger bara Ida.
Det finns väl inte frejas mörk ckoklad? har letat länge...
Och utbudet är verkligen uselt här. Häromdagen försökte jag köpa saffran, de vet knappt vad det är! Paellan uteblev. Ja någon matkultur existerar inte här, det känns...
Ord blind skrev 2009-06-14 23:14:03 följande: