Norge
Hej hej!
Är ny här på FL, undrar om det finns någon mer som bosatt sig i norge?
Fick mitt första barn i februari, vore kul med nya bekantskaper.
/camilla
Hej hej!
Är ny här på FL, undrar om det finns någon mer som bosatt sig i norge?
Fick mitt första barn i februari, vore kul med nya bekantskaper.
/camilla
Svårt att säga hur dem kollar upp det. Om de bryr sig mycket i det, eller tar dem de kommer på av en slump liksom. Ser ju en massa polskreggade bilar här i Bergen och jag gissar på att alla inte är helt laglydiga och endast har dem under tillåten period.
Men jag skulle inte omregistrera. Det är dyrt, för man får betala en massa i tull och avgifter. När vi kollade på det skulle vi behöva betala typ 100'000 kr allt som allt. Det blir ju dyrare ju större bil och ju större motor du har, men det var helt enkelt inte värt det. Så vi kröp till korset och köpte bil här i Norge. Dyrt! Men har man behovet så...
Sålde våran i Sverige och köpte en i Norge. Inte alls värt att registrera om som MaryLi skrev, om det inte är en sprillans ny bil förståss. Och jag vet inte hur de kollar, men åker man dit så blir det DYRT. Inte värt det.
Man får ha sin svenska bil, eller utländska då, i 6mnd. Men är man skriven i Norge så får man bara ha det i två veckor. Vi fick inte ha det längre än så, men om man är skriven i Sverige och jobbar i Norge så får man alltså ha det i 6mnd.
Glad Midsommar på er alla! Ska ni fira på något svenskt vis idag?
Jag ska strax åka och handla, tänkte bara laga lite granna god mat.
Annars sker det nog inte så mycket mer.
Ang bil så känns det vansinnigt om man skulle omregga den, om det nu kostar 100 000.- Det är ju mer än vad vår bil kostade, har heller ingen lust att byta då vi är väldigt nöjda med den vi har och har bara haft den 1.5 år.
Om dom skulle komma på en så kommer vi nog skriva över den på någon av våra föräldrar. Men det är bara att hålla tummarna att inget sker
Och ja ang. möbler osv. är det ju lätt att man antar att det är billigare i Sverige, man tror lätt att allt är billigare där. Man kan låta sig luras! Nu har vi bestämt att det vi behöver köpa nytt handlar vi i Norge. men jag antar att vi haft tur med vår lght då vitvarorna ingår. Vet oxå annars att det oftast inte gör det.
Glad Midsommar på er!
Vi ska fira lite ikväll, med vänner på middagsbesök, han svensk hon norsk. Blir nog ganska så stilla, men svensk till och svensk nubbe finns det...
svensk sill finns... Måste lära mig att läsa igenom innan jag postar...