• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pratar ni med "r"?
  • LillaFamiljenGustav

jag har kollat robinson en gång
    vet att en från ramkvilla är med
    så jag hoppade bara på när en sa att "ett namn" var därifrån
    så förlåt iaf
    har inte koll på det där
    MEN vet att en är från ramkvilla
    och han har inte talfel för man pratar så där

DET var väl iaf det viktiga

• Tyrell
    idiblon skrev 2009-05-11 10:18:49 följande:
    Själv tycker jag att den låter mer som svenska än vad småländskan/blekingskan gör. Jag artikulerar åtminstone.
    Fast det blir lite väl många vokaler
    Uttalar bokstäver som inte finns....
  • Camellis
    Cremo skrev 2009-05-11 10:29:40 följande:
    Jag har ett eget mantra:Se mindre på Robinson, se mindre på Robinson... FÖr att göra mig lite on topic igen så avslöjar jag att jag säger både korv och korg MED r.
    Ha ha! Jag är bara glad att jag har ett program att se på lördagkvällarna, för det brukar vara så uselt på tv då. Så jag skäms inte ens över att jag ser det!
    ★Anton, Hugo, Ellen★ / traesktanten.blogspot.com
  • Mötley Crüe
    LillaFamiljenGustav skrev 2009-05-11 10:21:24 följande:
    Mötley Crüe skrev 2009-05-11 10:18:10 följande:
    nejsläkt från vetlanda hållet?lena ph kanske du vet vem det är?han från robinson är iaf från ramkvilla det ligger utanför vetlandadär pratar de så. jag är därifrån men flyttade till jönköping för 7 år sedan så det har försvunnit lite (ganska mycket)men man kan inte prata på r ä vetlanda. det blir långt bak i halsen, perfekt när man ska prata franska där säger man kav till korvbök till burkosv osv
    Ja min mamma är från vetlanda och har bott i pauliström, mariannelund osv, pappa är från jönköping. Själv bor jag i Vetlanda sen två år tillbaks, ihop med min sambo som kommer från ett ställe nån mil utanför vetlanda där man snackar grymt bonnigt haha. Men du, du tänker på Erik, blomman. Han är från ramkvilla och han pratar som man gör här haha. Christian är han den lönnfete som åkte ut förra eller förrförra gången eller vad det var, han som lipade över hur mkt han saknade sin fru. Det är han jag menar som har talfel :)
  • idiblon
    Tyrell skrev 2009-05-11 10:31:33 följande:
    Fast det blir lite väl många vokaler Uttalar bokstäver som inte finns....
    Va, vilka då?
  • LillaFamiljenGustav

Mötley Crüe skrev 2009-05-11 10:32:13 följande:

Ja min mamma är från vetlanda och har bott i pauliström, mariannelund osv, pappa är från jönköping. Själv bor jag i Vetlanda sen två år tillbaks, ihop med min sambo som kommer från ett ställe nån mil utanför vetlanda där man snackar grymt bonnigt haha. Men du, du tänker på Erik, blomman. Han är från ramkvilla och han pratar som man gör här haha. Christian är han den lönnfete som åkte ut förra eller förrförra gången eller vad det var, han som lipade över hur mkt han saknade sin fru. Det är han jag menar som har talfel :)
    haha
    som sagt jag är inte inne på robinson
    förklarade mig lite här över tror jag
    sorry...

fortsätter ot
    och säger
    vetlanda-bo trevligt!!!!
    ja bonnigare ställe får man leta efter
  • Cremo

Smakprov: Talfel(?) à la Christian.

• Mötley Crüe
    LillaFamiljenGustav skrev 2009-05-11 10:34:00 följande:
    Mötley Crüe skrev 2009-05-11 10:32:13 följande:
    hahasom sagt jag är inte inne på robinsonförklarade mig lite här över tror jag sorry...fortsätter otoch sägervetlanda-bo trevligt!!!! ja bonnigare ställe får man leta efter
    Ot (förlåt)
    Ja haha här är rätt bonnigt. Torgdag på tisdag, sagabiografen och epatraktorer hahaha. jaja. Men jag trivs.
    Pinsamt att jag är helt inne i robinson haha
  • idiblon
    Cremo skrev 2009-05-11 10:37:20 följande:

" target="_blank">

Smakprov: Talfel(?) à la Christian.
    Var ju inte så farligt. Men ta Charlotte Perelli, tex. Snacka om "jjjjjj"! Det underliga är att hon uttalar "Perelli" med R.
  • Cremo
    idiblon skrev 2009-05-11 10:42:03 följande:
    Var ju inte så farligt. Men ta Charlotte Perelli, tex. Snacka om "jjjjjj"! Det underliga är att hon uttalar "Perelli" med R.
    Varför blir egentligen r --> j när smålänningar ska stockholma sig? Skumt.
Svar på tråden Pratar ni med "r"?