• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pratar ni med "r"?
  • MammasälskadeMinna
    Mandragora skrev 2009-05-10 23:30:26 följande:
    Nämen! Jag är född 79. Vi känner kanske till varandra på ett eller annat sätt.
    Mja.. jag är född 89.. Kanske inte så stor risk men jag heter Lundström i efternamn
  • Boothwalker

Ja... Så länge jag inte råkar börja prata västervikiska. Vilket jag gör ibland. För det är så kul. De säger W istället för R

"Wöwuti wegnwock" och sånt (ja alltså en rödrutig regnrock) och "wiktit wedig" säger de ibland =) (Riktigt redig) Men jag pratar för det mesta nån sorts rikssvenska. Fast eftersom de på jobbet pratar med dialekt hakar man ibland på =)

Tills jag kommit på nåt bättre att skriva här har jag ingen gråtext. Typ...
  • Mandragora
    MammasälskadeMinna skrev 2009-05-10 23:32:35 följande:
    Mja.. jag är född 89.. Kanske inte så stor risk men jag heter Lundström i efternamn
    Ja man vet aldrig ... det är ju ingen världsmetropol direkt. Fast jag vet ingen med ditt efternamn därifrån.
  • anne h
    morriis skrev 2009-05-10 23:28:22 följande:
    Vi, iaf väääldigt många här, uttalar det så. Vi betonar inte på r:en om det inte behövs.En koRg säger man ju enklast "en kåj" "en kåv". Inga R
    en [kåj] är för mig något man ligger i på en båt..

...undrar varför du ens ställde frågan från början.. när du inte klarar av att ta ett enkelt svar.
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Lotlas

Ja, det gör jag!

På våra lokalnyheter hade vi länge en kvinna som inte kunde säga "r". Hon sa "j" istället. Fruktansvärt irrrrrriterande! Dialekter är helt okej för mig och jag fattar inte varför många jobbar så hårt för att dölja dem, men talfel på en nyhetsuppläsare blir bara..... FEL!

• Queen70

Ja det gör jag. Umgicks med massa kalmariter ett tag och märkte till min förskräckelse att jag höllt på att tappa massa R...helt ärligt, så låter det fördjävligt illa att inte säga R...en KOV ME BJÖÖÖ liksom....haha...

• Headrush

Yes I do...

Alla stavfel är medvetna, så de' så!
  • Twilight

Hmm, hur skulle man annars säga? Som skåningar eller vad?

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
Svar på tråden Pratar ni med "r"?