• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pratar ni med "r"?
  • Headrush
    Twilight skrev 2009-05-11 00:03:28 följande:
    Hmm, hur skulle man annars säga? Som skåningar eller vad?
    Skåningar säger väl R om nån?
    Alla stavfel är medvetna, så de' så!
  • Twilight
    Headrush skrev 2009-05-11 00:04:43 följande:
    Skåningar säger väl R om nån?
    Hahahaha, ja nu tänkte jag väldigt fel

Men hmm, som öh, folk nerifrån fast inte i skåne då? Är inte så hemma på dialekter.
    ♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • Mandragora
    Twilight skrev 2009-05-11 00:03:28 följande:
    Hmm, hur skulle man annars säga? Som skåningar eller vad?
    Som skåningar?!
    RRRRRRRRRRullande ÄRRRRRRRRRR har vi här i Skåne.
  • Headrush
    Twilight skrev 2009-05-11 00:08:09 följande:
    Hahahaha, ja nu tänkte jag väldigt fel Men hmm, som öh, folk nerifrån fast inte i skåne då? Är inte så hemma på dialekter.
    Ja, hahaha Är själv skåning och vi uttalar R väldigt väl... Men jag tror det är i blekinge (?) Som dom säger typ kåv till korv och sånt Fast jag tycker det är charmigt...
    Alla stavfel är medvetna, så de' så!
  • Queen70

Smålänningar/blekingar

Twilight skrev 2009-05-11 00:08:09 följande:
    Hahahaha, ja nu tänkte jag väldigt fel Men hmm, som öh, folk nerifrån fast inte i skåne då? Är inte så hemma på dialekter.
  • Melva

Ja, både tungrots-r och tungspets-r talar jag. Mor är född västgöte och själv är jag dalslänning så r-en kommer man inte undan.

• Queen70

Tycker det låter som bebisspråk...Jadhus...Jag älskaj dig..Nu ska vi tojka jumpan jajing....

Headrush skrev 2009-05-11 00:10:24 följande:
    Ja, hahaha Är själv skåning och vi uttalar R väldigt väl... Men jag tror det är i blekinge (?) Som dom säger typ kåv till korv och sånt Fast jag tycker det är charmigt...
  • BabyFly
    Boothwalker skrev 2009-05-10 23:39:08 följande:
    Ja... Så länge jag inte råkar börja prata västervikiska. Vilket jag gör ibland. För det är så kul. De säger W istället för R "Wöwuti wegnwock" och sånt (ja alltså en rödrutig regnrock) och "wiktit wedig" säger de ibland =) (Riktigt redig) Men jag pratar för det mesta nån sorts rikssvenska. Fast eftersom de på jobbet pratar med dialekt hakar man ibland på =)

uuunderbart!
    Can a Heart still break once it Stopped beating?
  • Queen70

Låter som nåt en rumpnisse skulle säga

Boothwalker skrev 2009-05-10 23:39:08 följande:
    Ja... Så länge jag inte råkar börja prata västervikiska. Vilket jag gör ibland. För det är så kul. De säger W istället för R"Wöwuti wegnwock" och sånt (ja alltså en rödrutig regnrock) och "wiktit wedig" säger de ibland =) (Riktigt redig) Men jag pratar för det mesta nån sorts rikssvenska. Fast eftersom de på jobbet pratar med dialekt hakar man ibland på =)
Svar på tråden Pratar ni med "r"?