• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pratar ni med "r"?
  • Headrush
    Queen70 skrev 2009-05-11 00:12:47 följande:
    Tycker det låter som bebisspråk...Jadhus...Jag älskaj dig..Nu ska vi tojka jumpan jajing....
    Haha
    Alla stavfel är medvetna, så de' så!
  • Boothwalker
    BabyFly skrev 2009-05-11 00:14:18 följande:
      uuunderbart!
    ja det är det. Det låter så fejk fast på riktigt. Alltså vi är ju inte härifrån egentligen så hemma pratar vi så för att det är kul. Men på jobbet pratar de så på riktigt (vilket man kan mobba dem för lite =) och det är så lät att råka hänga på eftersom man pratar det hemma på skoj =)

Alltså det är inte så många unga som pratar så här. Det är mest äldre. Men de jag jobbar med är ju äldre en del av dem =)
    Tills jag kommit på nåt bättre att skriva här har jag ingen gråtext. Typ...
  • Boothwalker
    Queen70 skrev 2009-05-11 00:15:27 följande:
    Låter som nåt en rumpnisse skulle säga
    Ha. Kanske det =)
  • Boothwalker

btw. V säger de typ som U. Så det blir typ Uesteuik när de ska säga Västervik =)

• Mandragora

Apropå dialekter (vi håller ju oss här i söder visst). På somliga ställen i Skåne kan de inte säga O, det blir U istället,  och domare blir därmed dumare.

Lökigt.

• Headrush
    Mandragora skrev 2009-05-11 00:55:49 följande:
    Apropå dialekter (vi håller ju oss här i söder visst). På somliga ställen i Skåne kan de inte säga O, det blir U istället,  och domare blir därmed dumare. Lökigt.
    Haha Ja, i Helsingborg t.ex. Väldigt mkt uuuuu. Som buuuss, huuundra, huuund. puuuss osv
    Alla stavfel är medvetna, så de' så!
  • BabyFly
    Mandragora skrev 2009-05-11 00:55:49 följande:
    Apropå dialekter (vi håller ju oss här i söder visst). På somliga ställen i Skåne kan de inte säga O, det blir U istället,  och domare blir därmed dumare. Lökigt.
    haha jag har tänkt på i nedre delar av småland säger vissa Ö till U typ Urshult blir Öööshölt
    Can a Heart still break once it Stopped beating?
  • BabyFly
    Boothwalker skrev 2009-05-11 00:49:07 följande:
    ja det är det. Det låter så fejk fast på riktigt. Alltså vi är ju inte härifrån egentligen så hemma pratar vi så för att det är kul. Men på jobbet pratar de så på riktigt (vilket man kan mobba dem för lite =) och det är så lät att råka hänga på eftersom man pratar det hemma på skoj =) Alltså det är inte så många unga som pratar så här. Det är mest äldre. Men de jag jobbar med är ju äldre en del av dem =)
    Men dialekter på äldre är nästan så mycket sötare!
    Can a Heart still break once it Stopped beating?
  • Mandragora

Henke Larsson är ju från Helsingborg. Han fotbollsspelaren ni vet. Han gör någonting som är typiskt för helsingborgare, han brukar börja meningen med ett nej, åtminstone när han blir intervjuad.

Neeej, det var fint väder i dag, vi spelade två lika...
    Neeej, ja det är möjligt, jag vet inte...

• elinvd
    Queen70 skrev 2009-05-11 00:12:47 följande:
    Tycker det låter som bebisspråk...Jadhus...Jag älskaj dig..Nu ska vi tojka jumpan jajing....
    Men så är det ju inte. De byter inte ut R mot J. Det är bara det att R:en inte hörs.
    Don't let other people determine your future
Svar på tråden Pratar ni med "r"?