Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly tråd för oss inbitna

Bina skrev 2009-08-01 18:09:11 följande:
    Det finns ett par grå byxor av haight pantsmodell stl 3 och ett par berrydressar powder och vit.. storlekar kollade jag inte. Resten är väck.
    Vilken "tur" då!
    Stargirl skrev 2009-08-01 18:30:34 följande:
    Jep frilled blouse. De hade oxå blue eyed tunics i små stl (1 och 0). Den blå kavajen var mer en innekavaj. Har aldirg sett den....jag har funderat på en blue eyed tunic. Det fanns i stl 0 och de var nersatta med 50%. Köper dock hellre ngt nytt än på rea då det inte är ngt jag "måste" ha. Men sänker de den till 70% så köper jag den.
    Haha...visst är det så Jag är ju nybliven OM-biten så för mig spelar äldre modeller ingen roll men jag tänker som du när det gäller andra kläder. Är så less på sommarkläderna nu och vill ha nytt och fräscht.

Blue eyed tunic? hur ser den ut?
  • Duntoffla
    Mabimao skrev 2009-08-01 18:37:05 följande:
    Dudette finns som blommig blå och blommig vit och enfärgad i två blå toner.
    Ok, då var den den i två blå toner
  • Duntoffla

Nu är jag lite brydd... om jag verkar ha storlek 2 i tunikor men 3 i frilled och smock blouse, bör jag då ta 2 i cupcake longtop, pointelle och lovealot? Provade en livalot och där verkade 2 bra.

Frågade ju förut om Lovealot men då trodde jag att jag hade 2 i blusar. Tror ni att man bör ha 3 i den eller är den rymlig?

Samma fråga gäller de blusar som är gröna och blå med vit brodyr.

Sorry för miljarder frågor men jag försöker lista lite storlekar på olika plagg

• Duntoffla
    isako skrev 2009-08-01 20:39:03 följande:
    De är inte stora i strlk. Jag har 4 i den o jag är normalt mellan 3-4.
    SooJuicy skrev 2009-08-01 20:38:11 följande:
    Vad skönt att det löste sig och den blev som ny!

Jobbigt med larmet dock {#lang_emotions_undecided}
    Mabimao skrev 2009-08-01 20:38:15 följande:
    Ok, så jag bör kanske tom gå ner till 1 i cupcake?hmm...ska leta fram en bild på den blusen jag menar. Dessa;www.tradera.com/Odd-Molly-tunika-blus-topp-S t...Obs! inte min annons! Jag har provat den i min normala 3:a och den var bra. Bambi gar en bra storleksguide på sin blogg. bambi.blogg.se/2009/june/storleksguide.html
    Tack!
  • Duntoffla
    SooJuicy skrev 2009-08-01 20:54:13 följande:
    Kan jag stoppa denna auktionen då den inte ens nåt upp till reservationspris? verkar ju inte läge att sälja nu Så tråkigt på en så fin och ny kofta. Märkligt nog så gick en lika dan i samma stl för runt 1700:- fast denna va lägre pris på www.tradera.com/Helt-ny-Odd-Molly-Kyoto-cardi...
    Hmm...vet inte eftersom det är lagt ett bud. Tror att du får vänta tills auktionen går ut tyvärr.
  • Duntoffla
    elma skrev 2009-08-01 20:59:55 följande:
    SooJuicy: så det var du som lyckades sno angelina dressen, hade spanat på den igår å så var den borta idag....grattis. Ang. auktionen tror jag itne den går att stoppa om någon lagt bud, däremot om den inte kommer upp i reservationspriset startas den om och då kan du avbryta den innan någon lägger bud. Men det kan ju rassla till, jag hade en auktion ute på min ceriserosa makeout blus idag, budet låg på 650 ända till slutet och den slutade på 1175, så jag är jättenöjd...ibland tjänar man en hacka, och kan köpa ett nytt plag
    Förlåt om jag kastar mig in men hur är makeout blouse i storlek? (den fanns inte i Bambis blogg)
  • Duntoffla
    SooJuicy skrev 2009-08-01 21:13:16 följande:
    Den kanske stiger. Tycker saker brukar stiga de sista minutrarna.
    Mabimao skrev 2009-08-01 21:13:27 följande:
    En fråga till en som faktiskt kanske kan ha en förklaring. För jag har undrat varför. Om jag lägger ut en auktion och vill ha ett visst minimi pris så lägger jag ju det som utgångspris. Varför betala extra för resv pris då det ju är helt "onödiga" bud. Jag tror inte att det blir fler bud om man har utgångspris på 1 kr om det finns ett resv pris. Så som det kanske blir hos dem som har riktigt utgångspris på 1 kr. Själv blir jag bara irriterad (kanske fånigt) och låter bli att bjuda alls (sorry). Jag vill veta vad säljaren vill ha inte sitta och chansa. Du har säkert en förklaring som får mig att tänka annorlunda Involveras fler människor kanske som är med och bjuder upp priset till resv pris? Är det det? Jag menar inte alls att låta sur.......hör att det låter så när jag läser igenom....jag undrar uppriktigt.
    jag är beredd att hålla med. Jag vill inte heller gissa mig till vilket pris som säljaren satt utan vill man ha ett minsta pris så skulle jag också sätta ut det som utrop.

Sorry Juicy, vill inte heller låta sur men jag har nog inte heller fattat vitsen med res pris {#lang_emotions_undecided}
  • Duntoffla
    Mabimao skrev 2009-08-01 21:15:22 följande:
    Jag köpte ju en från Tyskland i stl 4. Och jag är en 3:a i det mesta. Så, gå inte upp. Och jag tror PPP som köpte den av mig också tyckte den var lite stor....kolla hennes blogg.
    Ok, men då är ju frågan om jag bör ha 2 eller 3 med tanke på de olika storlekarna jag har. Den är väl rätt vid i modellen? Då bör jag nog ha 2. Kan den jämföras med superpleated blouse rent modellmässigt? Där hade jag 1 eller 2 då jag provade
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna