• Stargirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

*~Två blåbär och ett lingon~*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-28 15:48
    Det är flera i tråden som haft problem med www.country-dreams.se uteblivna leveranser och inga svar på mail. Så höjer ett varningens finger för dem som vill beställa därifrån.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-12 15:24
    BILDTRÅD för oss Odd Molly lovers

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m44765570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 11:34
    oddmolly.com/press/selection-of-photos

Lite bilder på nyheter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-08 16:50
    Har börjat blogga om mina Odd Molly outfits....

minmolly.bloggagratis.se/

Helt ny i bloggandet så vi får se hur det går.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 10:23
    NY BLOGG NY BLOGG....

minmolly.se/

Hoppas ni hittar hit istället!!!
  • Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna
  • Siabellon
    Pokergirl skrev 2009-06-06 23:15:26 följande:
    Bina: Jo, visst är det så att dom inte är perfekta, men den hon hade på sig såg ut som att den som broderat varit kraftigt påverkad. Jag blir så jäkla upprörd nu när jag sitter och googlar, finns hur många kopior som helt j-kla öppet säljs på nätet. Känns jävligt att folk ska bli lurade att betala dyra pengar för kopior som faller sönder.
    Men det är inte sant! Man tror ju att det åtminstone ska ske liiite i smyg så vi andra naiva inte ska upptäcka.
    Fy f-n!
    *sticker o googlar järnet*
    måste se med egna ögon..........jäklar vad förbannad som företagare jag skulle bli om jag upptäckte sånt här av mina produkter(dålig svenska men jag är så trött - förlåt!)
  • Puffig Pingla

Hej mitt i natten. Är det någon som lyckats få rabattkoden på Marengs att funka? Den tvärnitar för mig hela tiden. Har mailat dem men får inget svar,

• Mamma2001

Några av mina favoriter är:

-4 continent x-stitch dress - Chalk
    -Summer of 2007 tunic
    -Secret button tunic
    -Poplin s/sleeved Frilled Blouse

sedan är Lovley knit koftorna en favorit... funkar till det mesta!
    Velvet dressen är en dress som ofta hänger med här hemma på morgon och kväll..

• Stargirl

- Lovely Knit koftorna!
    - Make out dress
    - Angelina dress
    - 4 continent stich Blouse

Jag har kommit fram till att jag inte gillar ärmar som är 3/4 med volang. Som summer of 2007 blouse. De blir alltid knäliga under jackan.....ska inte köpa fler sånna av den anledningen. Svär alltid då jag ska på med jacka uvanpå en sådan blus *s*

Har köpt en massa linnen och kortärmade blusar som jag inte hunnit ha ännu.

*~Två blåbär och ett lingon~*
  • Bina

Nu har jag granskat min Grandmas Coat - butiksköpt. Den är made in China och har tvättförbud.

Stargirl.. ja precis de är så fina men är hopplösa att ha under något annat. (Blue eyed tunic - Summer of 2007 osv)

Jag gillar alla mina Mollysar att det är svårt att välja, jag gillar finplaggen jättemycket men det är svårt när de är känsliga och då blir det samma saker som används, de lättstrukna och tåligare plaggen. Jag älskar mina 9th sweater men jobbet gör att de lätt fastnar och det vill jag inte riskera (den ena fastnade jag och en tråd gick av första användningen )

Är ni så galna som mig? Jag har en lista med mina mollysar i artikelnr-ordning

• Bina

Nu vill jag prata #327 Light cotton embroidered

Jag har som äldsta kollektion av den modellen ur Soverreign och den har råa kanter men definitivt tjockare än de som är nu. Jag upplever denna nya bomull som väldigt tunn och döm om förvåning när den har så långa fibrer att den efter ett fåtal ggr visar noppor under armarna.

Är det någon här som har en riktigt gammal? En tjej på jobbet har en och den är så grov och härlig

• Mamma2001
    Stargirl skrev 2009-06-07 11:52:05 följande:
    - Lovely Knit koftorna!- Make out dress- Angelina dress - 4 continent stich BlouseJag har kommit fram till att jag inte gillar ärmar som är 3/4 med volang. Som summer of 2007 blouse. De blir alltid knäliga under jackan.....ska inte köpa fler sånna av den anledningen. Svär alltid då jag ska på med jacka uvanpå en sådan blus *s*Har köpt en massa linnen och kortärmade blusar som jag inte hunnit ha ännu.
    fniss jo det är sant... har använt "summer of 2007 tunic etc med sånna ärmar under den nya OM jackan.. och där gick det faktiskt super! Annars har jag ofta sånna tröjor/tunikor utan jacka... :)
  • Siabellon

jag älskar alla mina OMsar, vissa mer, andra mindre......
    nån jag faktiskt älskar mindre och som gör mig förvånad är lovely kniten. vet inte varför men den är faktiskt ingen ha-på-sig-favvis hos mig. Men den är snygg och jag vill ha fler i många olika färger. Tenfold däremot är en favvis, Everydaykoftan likaså. Summer of07tunikan ÄLSKAR jag, lika light embrodieden.
    Cashmere/silkesklänningen är min älsklingsälskling alla kategorier och skulle gärna ha en i beige också. dyker inte ofta upp på Tradera.....
    Sen såklart min vackra Rulamskappa i mocka och fårskinn! Den o ett par Uggs o man gå naken under i säkert 40 minus - jag lovar! O dessutom vara snygg, hur lätt är det annars om det är riktigt kallt? (nu menar jag inte att just JAG är en snygging för så är det INTE, men jag är snyggt klädd då)
    HAightpanten! jag glömde nästan dem! svarta, vita rosa. kan inte leva utan dem, det ultimata plagget för en mysbyxmänniska som jag. Nu kan jag åka o shoppa o va både mys-o snyggklädd på samma gång!

har säkert glömt några grejor. mitt sämsta köp är iaf den stickade tröjan i ullblandning med luva kommer inte ihåg namnet på den. jag ser inte klok ut iden!

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna