• Stargirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

*~Två blåbär och ett lingon~*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-28 15:48
    Det är flera i tråden som haft problem med www.country-dreams.se uteblivna leveranser och inga svar på mail. Så höjer ett varningens finger för dem som vill beställa därifrån.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-12 15:24
    BILDTRÅD för oss Odd Molly lovers

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m44765570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 11:34
    oddmolly.com/press/selection-of-photos

Lite bilder på nyheter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-08 16:50
    Har börjat blogga om mina Odd Molly outfits....

minmolly.bloggagratis.se/

Helt ny i bloggandet så vi får se hur det går.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 10:23
    NY BLOGG NY BLOGG....

minmolly.se/

Hoppas ni hittar hit istället!!!
  • Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna
  • Siabellon

Sandra G skrev 2009-06-13 19:27:00 följande:

Jag är lite efter och har precis fått upp ögonen för en del Molly plagg. Har en fråga angående Lovely Knit. Vad ska man ha för storlek om man har M i vanliga fall? Och vad kostar den? Tack på förhand!
    ja du, därom tvista de Odd Molly-lärde. DVS vi här inne!
    Nä, skämt o sido så är vi verkligen av olika åsikt om just Lovely knitens strl. Jag har en i bomull, en 3a som är ca 40 o det är min normala OMstrl. Men just i koftan känns den trång över axlarna o bysten så jagskulle nog kunna gå upp t en 4a.
    men är du normalbystad o har 38/40 borde väl en 2 funka. Vill du hellre ha den lite lösare kanske du ska ta en 3a.
    vet inte om du blev klokare av detta.....
  • Sandra G

Tack båda två. Kanske ska ta en 3:a då så att den inte blir heltajt. Var kan man hitta dem nu? Är det vårens kollektion eller finns de jämt?

Audrey Will skrev 2009-06-13 19:31:54 följande:
    Lovely Knit brukar ligga runt 1599 kr. Strl 2 brukar motsvara Medium rätt bra.
    Siabellon skrev 2009-06-13 19:35:00 följande:
    ja du, därom tvista de Odd Molly-lärde. DVS vi här inne! Nä, skämt o sido så är vi verkligen av olika åsikt om just Lovely knitens strl. Jag har en i bomull, en 3a som är ca 40 o det är min normala OMstrl. Men just i koftan känns den trång över axlarna o bysten så jagskulle nog kunna gå upp t en 4a. men är du normalbystad o har 38/40 borde väl en 2 funka. Vill du hellre ha den lite lösare kanske du ska ta en 3a. vet inte om du blev klokare av detta.....
  • Siabellon

kan vara svårt med strl just nu då höstkollektionen kommer om en dryg månad. På hösten/vintern brukar den vara i ullmix o i vårkolletionen i bomull

• Sandra G

Ok, få kanske kika efter höstens kollektion då. Kan man köpa på faktura från nån av webshopparna? Sambon fick en chock när han såg vad den kostade *hihi*

Siabellon skrev 2009-06-13 19:45:15 följande:
    kan vara svårt med strl just nu då höstkollektionen kommer om en dryg månad. På hösten/vintern brukar den vara i ullmix o i vårkolletionen i bomull
  • Siabellon

Sandra G skrev 2009-06-13 19:49:19 följande:

Ok, få kanske kika efter höstens kollektion då. Kan man köpa på faktura från nån av webshopparna? Sambon fick en chock när han såg vad den kostade *hihi*
    Jag tror de flesta har faktura om man vill. även delbetalning tror jag.
    tintin har en lovelier kofta vet jag(då jag väntar på en från dem) det är lovely men med annat mönster. skitsnygg!
    du har sett alla adresser i Ts va? klicka runt så hittar du säkert en.

nu vet jag att många här inne har haft problem med country-dreams.se men enl den sidan har de lovelykniten i flera färger kvar. (jag har handlat därifrån en gång o då funkade det, men vill varna iaf)
  • Sandra G

Ja jag har sett länkarna och jag såg även lovelier. Den är jättesnygg!

Siabellon skrev 2009-06-13 19:59:30 följande:
    Jag tror de flesta har faktura om man vill. även delbetalning tror jag. tintin har en lovelier kofta vet jag(då jag väntar på en från dem) det är lovely men med annat mönster. skitsnygg! du har sett alla adresser i Ts va? klicka runt så hittar du säkert en. nu vet jag att många här inne har haft problem med country-dreams.se men enl den sidan har de lovelykniten i flera färger kvar. (jag har handlat därifrån en gång o då funkade det, men vill varna iaf)
  • Siabellon
    gambia90 skrev 2009-06-13 20:04:37 följande:
    15 % rabatt på hela tintinstyles sortiment: bymama
    funkar den ff? jag trodde den tog slut nu när nya nr av tidningen är ute(men jag hann handla på den iaf! min Lovelier).

Får man fråga hur du lyckas hitta alla utländska sidor som säljer odd? när jag letar kommer bara de gamla vanliga upp.........
  • Sandra G

Nice. Vad skriver man om man ska utnyttja den rabatten?

gambia90 skrev 2009-06-13 20:04:37 följande:
    15 % rabatt på hela tintinstyles sortiment: bymama
  • gambia90
    Siabellon skrev 2009-06-13 20:09:44 följande:
    funkar den ff? jag trodde den tog slut nu när nya nr av tidningen är ute(men jag hann handla på den iaf! min Lovelier).Får man fråga hur du lyckas hitta alla utländska sidor som säljer odd? när jag letar kommer bara de gamla vanliga upp.........
    14 maj till 30 juni gäller koden. jag är inte helårsprenumenant men den fungerar iallafall.
    jag googlar och msnar..söker på tex odd molly uk eller odd molly dk etc.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna