• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Firstandhappy
    dinana skrev 2009-06-08 12:11:07 följande:
    Mmm... då sprack ju drömmen om att skaffa många barn då.
    en bra fråga att ta upp på efterkontrollen med din BM...
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-08 12:30:19 följande:
    Ja, tyvärr. Vet en som gjort 5 snitt, men det var väldigt mycket komplikationer under graviditet o förlossning. De avrådde henne redan vid 4:e barnet, men hon vägrade att lyssna, vilket resulterade i att nästan både hon o barnet dog.
    usch vad det låter illa men....
    tyvär är ju inte alla skapta för att bära barn och då får man kanske lyssna på sin kropp för både sin och barnens säkerthet..
    tänker mest på henne som du pratar om, om nu hon hade dött, hur kul hade det varit för de tidigare barnen att förlora sin mamma bara därför.
    Varför inte nöja sig med det man har.
    Jag tänker bara för min egen del att hade jag haft grava komplikationer under mina graviditeter och varit tvungen att snittas och det innebar fara för oss båda så hade jag inte skaffat fler barn även om jag velat...
  • Leos och Vincents mamma
    Firstandhappy skrev 2009-06-08 12:37:39 följande:
    usch vad det låter illa men....tyvär är ju inte alla skapta för att bära barn och då får man kanske lyssna på sin kropp för både sin och barnens säkerthet..tänker mest på henne som du pratar om, om nu hon hade dött, hur kul hade det varit för de tidigare barnen att förlora sin mamma bara därför.Varför inte nöja sig med det man har.Jag tänker bara för min egen del att hade jag haft grava komplikationer under mina graviditeter och varit tvungen att snittas och det innebar fara för oss båda så hade jag inte skaffat fler barn även om jag velat...
    Håller med dig! Nu vill ju inte jag mer än högst ett barn till så för min del är det lugnt. Men man blir ju mörkrädd när man hör hur en del resonerar.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-06-08 12:29:46 följande:
    skojar du med mig eller!! Vill bara ha tillbaka mig själv o slippa sitta o böla för allt o inte ha något tålamod..
    JAG VILL LIGGA PÅ MAGE!!!! Å ja tycker inte änns OM att ligga på mage igentligen
    Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-06-08 12:37:39 följande:
    usch vad det låter illa men....tyvär är ju inte alla skapta för att bära barn och då får man kanske lyssna på sin kropp för både sin och barnens säkerthet..tänker mest på henne som du pratar om, om nu hon hade dött, hur kul hade det varit för de tidigare barnen att förlora sin mamma bara därför.Varför inte nöja sig med det man har.Jag tänker bara för min egen del att hade jag haft grava komplikationer under mina graviditeter och varit tvungen att snittas och det innebar fara för oss båda så hade jag inte skaffat fler barn även om jag velat...
    Håller med!
    Det är ju ganska egoistiskt att skaffa fler barn i det läget.

Nu ska vi ut och titta efter nya mobiler
    Sen ska vi boka RESA!! Längtar så!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-06-08 13:03:43 följande:
    Håller med!Det är ju ganska egoistiskt att skaffa fler barn i det läget.Nu ska vi ut och titta efter nya mobiler Sen ska vi boka RESA!! Längtar så!
    spännande.vart ska ni reas?kan tipsa att Lg mobiler är kanon.jag har LG kc550 kostar lite men den är toppenbra och kameran är superbra.

här är man nyss hemkommen från en jobbig promenad.glyttingebacken är för myckt för mitt bäcken.idag kom vi fram snabbt då lillan hade med sig sin "nya"kompis.trist att de ska flytta utomlands framöver.det är verkligen skillnad på barn här och i ryd.här får äntligen våra barn vara ute och leka utan att bli slagna och få fula ord efter sig.

idag blev det inte regn för en gångs skull
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-06-08 12:43:30 följande:
    JAG VILL LIGGA PÅ MAGE!!!! Å ja tycker inte änns OM att ligga på mage igentligen
    jag vill kunna plocka ur tvättmaskinen själv..
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-08 12:06:22 följande:

Eftersom du gjort två snitt så blir det snitt nästa gång oxå. Man får inte föda vaginalt då, för livmodern kan spricka. Dessutom får man inte göra för många snitt heller, tre brukar vara max.
    Min mamma har gjort 4 snitt, var påväg mot femte men den graviditeten gick inte vägen.
  • Leos och Vincents mamma
    Mizzz skrev 2009-06-08 13:36:45 följande:
    Min mamma har gjort 4 snitt, var påväg mot femte men den graviditeten gick inte vägen.
    Ja, alla går det ju inte dåligt för Men de avråder ändå. Iaf sa min läkare det till mig när Vincent föddes. Och min mamma som jobbar en del på BB säger samma sak
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-08 13:39:37 följande:

Ja, alla går det ju inte dåligt för Men de avråder ändå. Iaf sa min läkare det till mig när Vincent föddes. Och min mamma som jobbar en del på BB säger samma sak
    Ja, säkert. Mamma fick dock hjälp att bli gravid sista gången (5 barnet, 4 graviditeten), tror inte de så något till henne (var i norrköping)
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4