• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Leos och Vincents mamma
    Fru T skrev 2009-06-11 12:25:15 följande:
    Ja vill ju ha en Sixten om det mot all förmodan kikar ut en pöjk. Min gammelmorfar hette Gunnar Sixten å han gick bort när ja va 8år å jag är den av kusinerna som haft bäst kontakt med honom å ja gillade honom välldigt mycket Döpte min katt till Sixten som ja fick strax efter hans död, men ja vill ändå ha en pöjk me det namnet jag själv är ju döpt efter mammas ponny BelindaHar kikat å frågat runt va kvinnorna hetat längre bak i släkten då jag tycker om att ta namn som funnits där men då det finns mycket tyskt å finskt så långt bak å sen dom Klassiska tråkiga kärringnamnen så har vi inte hittat nåt som faller oss i smaken..
    Sixten är jättefint!
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-06-11 12:30:18 följande:
    Ja gillar Nicolina! Men det hette tjejen ja jobba för me hästarna för ett år sen, en heelt underbar 16åring med båda fötterna på jorden trots obegränsat me pengar från pappsen... Jaja vi får avvakta å se helt änkelt... Nu ska ja nog duscha av mig lite för snat kommer maten
    oftast får man göra det, när wille kom så var han helt enkelt bara en wille med även om vi "bestämt" oss för det namnet innan, får se om vi har samma tur med Molgan...
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-11 12:32:04 följande:
    Sixten är jättefint!
    Å för mig är det ju alldeless speciellt
    Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • Mizzz

Vi bestämde oss för Linus när jag var i vecka 20 ungefär.. Men vi höll dörren lite på glänt, ifall han absolut inte var en Linus. Men det var han ju!

Med Leo var vi överens redan i början av graviditeten. Och det var verkligen en Leo som kikade ut oxå

Med Vincent var vi inte alls lika överens, jag ville Melwin o sambon ville Vincent. Jag hade väldigt svårt för namnet Vincent då, tyckte det lät så slajmigt på nåt sätt
    Men vi bestämde iaf att vi fick se när han väl föddes och det namnet som det inte blev skulle han få i andra namn istället då. När jag sen fick upp honom på bröstet så fort han var född så kändes det sååå rätt med Vincent, så jag började ju lipa Vincent hela tiden Så då blev det en Vincent och därför heter han Melwin i andra namn

Fru T skrev 2009-06-11 12:32:54 följande:
    Å för mig är det ju alldeless speciellt
    Ja
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-11 12:31:10 följande:
    Nä, då var det inte samma Denna vovve bor här istan
    chansen att vi skulle känna "samma" folk utanför den här tråden är ju ganska minimal då jag aldrig bott eller rört mig här i stan innan okt 08 (ja förutom gymnasiet då) född i eskilstuna, uppvuxen motala mjölby skänninge boxholm vadstena ödeshög, levde livet i skövde hjo tidaholm katrineholm o stockholm och sen flyttade "hem" igen..
    Firstandhappy skrev 2009-06-11 12:37:07 följande:
    chansen att vi skulle känna "samma" folk utanför den här tråden är ju ganska minimal då jag aldrig bott eller rört mig här i stan innan okt 08 (ja förutom gymnasiet då) född i eskilstuna, uppvuxen motala mjölby skänninge boxholm vadstena ödeshög, levde livet i skövde hjo tidaholm katrineholm o stockholm och sen flyttade "hem" igen..
    Ok. Ja, jag har ju själv "bara" bott här 6 år så
  • Firstandhappy

ja vi flyttade ju hit eftersom vi la mer pengar på arbetsresorna än på hyran i mjölby.. för att inte prata om tiden med att pendla.

• Apipoulai
    Firstandhappy skrev 2009-06-11 12:37:07 följande:
    I denna stad kan allt hända.
    Vi har gemensamma vänner med en i föräldragruppen, när vi lunchade tillsammans efter träffen i igår visade det sig också att vi har sommarhus på samma ort i södra sverige. Väldigt praktiskt i framtiden tror jag, om vi håller kontakten. ;)
    ? Do what you like. Like what you do. ?
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4