Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Vi från Linköping Del:4

dinana skrev 2009-07-18 20:20:21 följande:
    Här är det ingen tvekan, Molly skall gå på dagis. Jag orkar inte med henne hela dagar, men hoppas verkligen jag kan få lite avlastning genom dagis. Hon kommer gå 9-14 måndag, torsdag och fredag. Kortare dagar känns ganska meningslöst enligt mig, för då hinner man knappt hem förräns man skall hämta igen.
    Fast nu är det ju prat om att alla kommunala dagis i våran kommun ska ha 8-11 fem dagar i veckan. Vet inte om det är klubbat o bestämt ännu, men de som jag har pratat med säger att det nog kommer bli så. Så då får ju alla gå så, ingen får bestämma sina egna tider.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    SmileyMalin skrev 2009-07-18 20:31:38 följande:
    Nu är ju jag i total chock! Nellie kom för en liten stund sen och bad om hjälp med rullgardinen för att hon var trött. Kalle följde med henne in och fixade rullgardinen och är sedan på väg mot sängen.Då säger Nellie mycket bestämt "Nej pappa. jag ska vara själv härinne".Så kalle gick ut i vardagsrummet igen och trodde att hon ville leka en stund till...Men när han gick in för att titta till henne nyss så sov hon som en stock nedbäddad i sängen VI som har haft världens strul med nattningarna!tokiga gullunge!
    Det var duktigt
    SmileyMalin skrev 2009-07-18 21:15:39 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-07-18 21:11:33 följande: eller hur vanligtvis brukar nattningen vara en låååååång och jobbig process,så det här får hon gärna göra till en vana Fast nästa gång får hon allt komma ihåg att ge mig en godnatt puss först
    Det är ju jätteskönt när de är så stora så de kan göra så Leo är oxå jätteduktig o säger till när han är trött o sen är det bara att säga godnatt o gå ut, sen sover han på 2 sekunder.
    Vincent är lite krångligare än så länge, men går relativt smidigt ändå. Hans nattning brukar ta 20 min ca.
    Mandarin skrev 2009-07-18 23:22:01 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-07-18 21:11:11 följande: Ja, det pratas om det. För att spara på mat pengar...
    Ja, precis..
    Fru T skrev 2009-07-19 10:09:19 följande:
    Blä ja vet faktist inte om ja ska amma mer känns som allt bara handlar om amningen helatiden å att den ska fungera å tider som ska klaffa å bla bla bla..Vissa stunder är det hur mysigt som hällst å andra är det bara omständigt å jobbigt, ja kanske inte är som andra men nattamningen är den mysigaste av dom alla Men det känns lite som ja prässar mig själv att ja SKA amma, visst ja har ju mjölk så det räcker å har ju tillome ett lager i frysen men ja vet inte riktigt vad det är som känns jobbigt..Igår fick ja ett exempel på hur mycket det påverkas av situationen: Fröken va extra jobbig, ville äta, ville inte äta, ville äta, ville inte äta... ville va i famnen helatiden.. ja hade jätte ont i ryggen, ja kände att ja hade massor att göra typ vika tvätt å diska å greja... när ja skulle pumpa så kom det nästan inte ut nånting...men ja vill ju amma, bröstmölken är ju faktist bättre för magen å lilla damen är ju redan lite knorrig i magen så att ge ersättning som dom kan ha svårare att smälta känns inte bra... fast ja vet att dom mår bra av ersättning me...å varför denna press?? Å det är ju ja själv som utsätter mig för den å ingen annan
    Ta det lugnt bara. Du måste ju inte göra allt i hemmet, det kan vänta
    Firstandhappy skrev 2009-07-19 16:12:46 följande:
    ja men ibland kan inte allting vänta, för man väntar o väntar o väntar o man hinner aldrig och berget med disk och tvätt och allt annat försvinner inte av sig självt. 
    Nej, det är klart. Fast har man så små bebisar så kan det vänta lite iaf tycker iaf jag Eller så kanske den andre kan ta städningen

Idag har jag shoppat järnet! Massa kläder till barnen, framför allt till Vincents dagisstart..barnen kommer vara såå fina på dagis då de fick lite matchande kläder idag Lyckades dessutom hitta några plagg till mig, hör o häpna

Firstandhappy skrev 2009-07-21 21:13:07 följande:
    skoj skoj skoj med kalas o fina magar...riktigt lika skoj är inte spädbarnskolik o förlossningsdep... fy fan va jag behöver ett liv just nu..Molgan på bvc idag.. 54 lång o 4100g, växer så det knakar, fick dock rådet att sluta amma, får se hur det blir med det.
    Usch då så jobbigt Hoppas det går över snart! Säg till om du vill ha hjälp med nåt.
    Mizzz skrev 2009-07-21 21:56:15 följande:
    Trevligt! Vi får ta nån träff snart gumman!
    Ja, det tycker jag! Nu är jag upptagen imorgon o på fredag vad jag vet nu iaf. Sen börjar ju våran semester nästa vecka, men vi kan ses ändå! Vi ska ju inte iväg på några större utflykter förutom över dagarna ibland. Ni kanske vill komma hit o bada pool nästa vecka om det är bra väder? Sen kanske vi kan ta en fika på stan utan barn Saknar dig! Var ju ett tag sen sist, men fattar att ni haft en del att göra efter bröllopet o så.
    Apipoulai skrev 2009-07-22 18:48:02 följande:
    Känns som vi blir färre och färre i den här tråden varteftersom tiden lider.De allra flesta verka ligga som spöken i bakgrunden som bara läser allt som skrivs men som inte bidrar med något själva...
    Jag bidrar med nåt nångång ibland Men så sitter jag inte vid datorn nåt längre på dagarna, då vi är ute hela dagarna, eller så spenderar jag dagarna med att jaga Vincent som är från golv till tak Skumläser lite på kvällarna, men hinner sällan kommentera då jag prioriterar tiden med min sambo istället när barnen sover
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4