• Fru T

Vi från Linköping Del:4

dinana skrev 2009-06-29 14:27:18 följande:
    Usch det låter ju inte så kul. blää...Ja, efterkontrollen var väl dels det där med underlivet. Tror det såg bra ut för hon sa inte så mycket om det. Kikade lite granna. Jag sa inget om att vi fuskat lite med sexandet... men men, det gjorde tydligen inget =PVi pratade dock om barnen, och Leonard han låg å skrek hela tiden i vagnen, sen i knät på mig, sen på Katri och sen kom det in en dam och höll honom... Ja, han vart då inte glader min lille gosse. Ville hem å äta mat tror jag =)Vi pratade även om preventivmedel. Så jag har fått med mig en massa läsning nu, så jag skall gå igenom. Men tänkt kolla lite med er som kanske testat på lite olika. Vad rekommenderar ni? P-piller, minipiller, P-stav, P-spruta, spiral? Jag funderar just nu på p-stav.
    Ja han va nog törstig i värmen .-) ja satt å mata i en soffa på ikea häromdan ja utanför lekhörnan då inte inne, nöden har ingen lag å igår blev det en parkbänk vid ån... är fröken törstig så är hon å då är det bara en sak som gäller...

Dock osynnesäter hon lite ibland å då slutar det med kaskadkräks... liten sugpropp är va hon är få se vad hon väger i morron när vi ska te bvc
    Stolt mamma till underbaraste lilla Mathilda f.15/6-09
  • Fru T
    dinana skrev 2009-06-29 18:44:54 följande:
    Humm, funderar på att köra på p-stav. Då slipper man förhoppningsvis mensen helt.
    Jag hade massa mens och gick upp massor i vikt när ja hade p-stav

Piller har ja nog snart tästat alla som finns å mår skit av hormonerna, kan gråta nätter å dagar å blir ett monster...

så ja vill slippa allt som har med hormoner att göra!
  • Fru T
    JePaLuLi skrev 2009-06-29 19:00:28 följande:
    Säger samma sak som de andra, aldrig i livet att jag stoppar i mig en endaste hormon till!P-stav var värdelöst för mig. Jag fick massa blödningar titt som tätt. Men det är ju väldigt individuellt vad som funkar på en... Det är ju så nu i värmen, de behöver dricka hur mycket som helst. Jag ammar också när det behövs, då spelar det ingen roll vart jag är. Folk behöver inte titta om det inte passar, men mitt barn har rätt att få mat och törsten släckt.
    Ja hänger min välinvensterade gallerfilt över axeln å eftersom hon är som en sugpropp så går det hur bra som hällst

men ja har fått massa beröm för att ja är så lugn å avslappnad å många tror att det är därför det går så bra å att det hjälper mjölken att funka så bra som den gör..
  • Fru T
    JePaLuLi skrev 2009-06-29 20:46:11 följande:
    Så är det nog absolut! Om man spänner sig så kan det säkert låsa sig för mjölken också. Jag har aldrig haft några som helst problem med amningen och det sprutar fortfarande ur tuttarna trots att han snart är 7 månader så mjölk finns Lucas har förresten lärt sin lillebror att säga hej och pappa, det är såå sött!!
    Hehe sötnosr då

Ja jag märker bara skillnaden om ja är lite strässad om ja ska pumpa tex så rinner det dåligt, slappnar ja då av å bara tar det lugnt så forsar det till.

Så att sträss över amningen påverkar är ja numer helt säker på..

Sen är det ju självklart väldigt induviduellt som det allt annat..

Men min kompis som inte kunnat amma nån av sina mer än 2-3 veckor blev välldigt strässad över amningen så tillslut låste det sig helt... så att det har ett finger med i spelet tror ja men sen är det nog inte den ända faktoren till att det inte funkar.
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-06-29 21:49:53 följande:
    så där ja... klappar mig själv på axeln o begrundar mitt verk... nu har jag målat min nya fina grind som jag byggde igår o förstört mina fina naglar som jag fixade igår mä.. imorgon blir det bygghandeln o leta efter lååånga svarta metall gångjärn som ska skruvas upp... aj aj aj a j allt detta med värkar..
    va duktig du är!
  • Fru T

I morron ska Mathilda å ja på roadtrip

Först ska vi upp till bvc å sen bär det av till sörping, hästen kommer hem å så ska det fikas me gamla stall kompisar... blir nog ett smultronstället besök om ja får bestämma

• Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-06-29 21:45:28 följande:
    så vart det för mig, vart för mycket tjat o stress o tvång över amningen så mjölken slutade komma, den här gången ska jag försöka ta det lugnt o må bra över allt istället o sen får resten lösa sig självt..
    ja sträss å präss å skit slutar bara i pankaka, men nu vet du ju lite mer vad som komma skall håller tummarna för att du får det å funka denna gång!

Det är ju så himla mysiga stunder när det väl går bra, ja förutom när fröken luras att hon är hungrig å äter tills det bara sprutar ut över hela henne å mig {#lang_emotions_yell}
  • Fru T

Nu har mormor vart här å mys å Mathilda har fått sin jättefina fårskinnsfäll. Från Ölands vlsköttaste får specialbehandlat för att passa bebis...

Det är grått, krulligt, stoort å såå mysigt

• Fru T

Fröken växer så det knakar! va på bvc idag å nu är hon 53cm lång å väger 3620g

• Fru T
    thelifesaviour skrev 2009-06-30 21:18:24 följande:
    Nu har jag ny magbild i galleriet, kulan växer så det knaaaakar!
    nemen vart tog tiden vägen? du e ju redan i vecka 30 {#lang_emotions_surprised} maaage ja tror fortfarande på pöjk!
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4