• Fru T

Vi från Linköping Del:4

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-21 10:45:00 följande:
    Den lilla stund som jag ammade så köpte jag amningskupor på apoteket som var jättebra.
    Ja får kika där, natusans är lite tunna å "stumma" liksom så dom redan ömmande vårtorna blir ju liksom inte mindre ömma av det... behöver nåt som är lite tjockt å mjukt...

Men ja ska promenera upp på stan när dom öppnar om en timma så hoppas på det bästa
    Stolt mamma till underbaraste lilla Mathilda f.15/6-09
  • Fru T

Min pappa är snäll vi får en Beco Butterfly II av han i födelsepresent

Nu ska ja bara bestämma mig för vilken färg ja (vi) vill ha men det lutar åt en Allison tror ja http://www.edenbaby.se/catalog.php?item=421

Å nu i veckan har Tedde kortvecka så han tar ut två pappadagar å är ledig hela veckan
    Nån da blire att åka te Norrköping te Mediamarkt å köpa KAMEROR en liten digital te mig då den vi har är gammal me bara 4Mpix å har snart gjort sitt å sen ska Tedde köpa sig en systemkamera han har bestämt sig för en Nikon D5000... Så snart får ja nog inte ha datan ifred då han ska lära sig fs kanske ska övertala han om att köpa en ny lite mindre data te mig så kan han få min data {#lang_emotions_tongue_out} jag är sjukt trött på vista!! vill ha xp nyss!!! (hans data är stor gammal stationär å därmed nerpackad å uppburen på vinden)

• Fru T

Tack Ewa för sällskapet, det va behövligt å kläderna va verkligen suupersöta

Nu är ja tlöööt å skulle kunna stupa i säng på momangen men då kommer ja inte kunna sova lika länge som ja vill i morron så ska försöka kolla på filmen nu kl 21...

Fröken somnade så fort hon fick komma upp i Pappsens famn så nu ligger hon i sin säng å sussar sött å Tedde har åkt å jobba lite till  trevligt när han går GL å han bara kan dyka upp så där utan förvarning

Hann knapt komma i närheten av bröstet me pumpen innan d bara spruta ut å fick fylla hela flaskan innan det kändess skönt igen å då finns det ändå mjölk kvar! Aja fröken slipper va hungrig iallafall även om hon va lite väl tuttig ikväll...

• Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-21 21:09:42 följande:
    Så skönt för dig verkligen att amningen funkar så bra o att du har så mycket mjölk Jag hade aldrig så mycket mjölk o den jag hade var väldigt tunn, så det var oxå en bidragande orsak till att min amning inte funkade med barnen, plus att de inte kunde suga ordentligt då. På mig rann det bara lite grann på det andra bröstet när jag ammade på det andra, men det har aldrig sprutat eller nåt sånt.
    Ja det är helt makalöst, här bara droppar det om ja försöker lufta, blir nog te att införskaffa en sån där uppsamlare me... å suger det gör hon som en igel, förutom när hon töntar sig å ligger å slår mot bröstet me öppen mun å blir sur för att det inte kommer nånting
    tror allt det är lite grädde i min mjölk så lilla fröken kommer nog bli rund å fin...
  • Fru T
    JePaLuLi skrev 2009-06-21 21:19:19 följande:
    Absolut! Samma tid samma plats eller?Ja shit, nu går det fort! Hoppas det blir sista besöket imorgon
    Hade gärna dykt upp me men fröken vill att vagnen ska rulla å gärna på kullersten så gå i affärer är inte hennes grej än Men om du har tur kanske ja kan ta mig en promenad så du kan få se henne på förbigående liksom lite beroende på vilken tid hon tänker käka i morron..
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-06-21 21:19:59 följande:
    ja just det linda, kollade precis de gratis inläggen vi fick med boxen o det är dom som lilliam pratar om, pigeon heter dom...
    Aah va bra då får ja kolla upp va dom kostar då, kanske räcker att ha nu i början iallafall när det är extra ömt liksom...
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-06-21 21:25:20 följande:
    precis, så kanske man kan ta dom billiga sen när det känns bättre, eller som vi pratade om att varva mellan dom beroende på om det är dag eller natt
    Je ellerhur för att ha nåt stumt som vårtan fastnar i är inge skojsigt i nuläget
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-06-21 21:23:28 följande:
    japp kl 12 utanför hm blir bra... ska in på ur o penn o kollaklocka nu när det är rea..nån mer som ska haka på??jo jaghoppas med att det blir sista gången, nästa koll blir den 29'e men då SKA han va ute... blev sååå bebissjuk idag hemma hos linda, satt o bölade i soffan o kved ohhh så liteeeen...
    Kaanske ger mig på ett försök till bhletande i morron me, det är ju inte värre än att ja får ge upp å gå hem igen om fröken tycker det är lika tråkigt på plana golv i morron me... men som sagt ja dyker upp när hon är nyäten sånnafall å då ringer ja så ja vet vart ni är
  • Fru T
    JePaLuLi skrev 2009-06-22 09:06:31 följande:
    Självklart får du det! Gör så Ååh jag fick sovmorgon till 9 idag, snälla barn
    Å ja har fått duscha

kommer in i sovrummet å där ligger lilla fröken vaken å bara kikar å ser helt nöjd ut till pappas wurstingsnarkningar
     Nu har hon somnat om å ja får käka frukost helt själv Fiina flickan!
  • Fru T

Asså om ja vill ta med mig urpumpad mjölk så ja kan ge flaskan i nödfall på stan, hur gör ja det bäst??

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4