• Fru T

Vi från Linköping Del:4

På tisdag kommer min ponny hem... Hade ju ut henne på foder fram till oktober men tjejen har ramlat av å skadat sin arm så hon ska operaras i morron så då är det bara att bryta kontraktet å få hem henne igen, inte kan vi tvinga dom ha kvar henne när tjejen inte kommer få rida på minst 3 månader...

Såå nu har mamma lite att göra i sommar å ja ska åkaå rida så mycke ja kan, Mathilda får tilbringa tid me sin mormor när mamsen sitter på hästryggen

Min kropp blir lycklig igen!!!

Sen får vi se, om vi säljer henne som tanken va från början eller om vi försöker behålla henne, men det hänger ju lite på lillasyster me! Jag vill ju välldigt gärna behålla å betäcka men ja kan ju liksom inte bidra me några pengar så då får mamma punga ut... å hon är ju inte rik direkt...

Stolt mamma till underbaraste lilla Mathilda f.15/6-09
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-06-25 11:18:23 följande:
    nice nice.... vi köper ute om inget annat anges, tex picnic i trädgårdsföreningen.
    jaaa å ja kan börja ha mina skor men ja har gått upp i byxstorlek så ja ska sno några av Teddes jeans som blive för små å klippa av så ja har lite shorts skulle ta på mig ett par av mina igår å hela dragkedjan bara flög innan byxorna änns va över låren
  • Fru T
    dinana skrev 2009-06-25 11:33:26 följande:
    här får man bara på sig gravidkl'äderna än så länge.. alla andra kläder är ju i storlek 34/36 =( nu drar man snarare 42/44. Har 16 kilo till min startvikt.
    tycker du ska prata med bvc fortfarande, kanske kan du få lite kostråd eller nåt! Är ju som sagt inge bra att må dåligt varken pysiskt eller fysiskt!

Vill tillägga att även en dålig kost kan skapa pysiska problem... äter man dåligt mår man dåligt! Nu vet ja ju inte alls vad du äter så jag säger inte att det är så i just ditt fall, men se till att prata me nån så du får hjälp å tips..

ja vill ner 4 kg under min startvikt så till startvikten är det ju bara 6kg... men det ja tappat nu är ju allt jädra vatten ja samlat på mig, å bebis å moderkaka å fostervatten då
  • Fru T
    dinana skrev 2009-06-25 11:33:26 följande:
    här får man bara på sig gravidkl'äderna än så länge.. alla andra kläder är ju i storlek 34/36 =( nu drar man snarare 42/44. Har 16 kilo till min startvikt.
    sen kan ja tillägga att ja får bara på mig vissa toppar å klänningar än så länge, byxor har ja fått införskaffa några nya för mina jeans kommer till knäna å inte en millimeter längre...

Så ja längtar tills ja får börja gå till gymet igen! Älskar att trääna tills det bara värker i kroppen å man är helt matt, känslan efteråt gör att man känner sig sååå lyckad!

Likadant med ridningen!
  • Fru T

åååh idag har bärselen kommit, tedde hemtar ut den när han åker hem från sjukan sen. Åh va nyfiken ja är på den nuuuu

Å så har vi ett till paket att hemta ut som km för ett par dar sen som vi inte her en aning om vad det är för nåt *nyyyfiken* skulle kunna vara fårskinnet vi ska få från mormor men har svårt att tänka mig att hon skulle skicka det istället för att bara ta med det när hon kommer

• Fru T
    dinana skrev 2009-06-25 12:31:47 följande:
    Mm... äter gör jag.. alldeles för mycket.. det är ju nästan det enda man gör =) Inte så konstigt att man går upp i och för sig.Men med Molly så började jag banta typ när hon var en månad gammal, men jag hade gått ner en hel del då redan.  Hade en startvikt på 76 då, och gick ner till 55 på fyra månader. Nu låg min startvikt på 84 kilo, och väger 74 nu. Målet är ju 58 i alla fall.. men det är lång väg dit. I alla fall nu när man har två barn. Hade jag bara haft Leonard så hade jag kunnat GÅ ner det nu... men nej... Man har ju två ungar nu... och en vagn.
    försök hitta lösningar istället för bara se problemen så kommer det lösa sig..
  • Fru T
    dinana skrev 2009-06-25 13:51:23 följande:
    Humm, behöver man verkligen betala medlemsavgift till alfakassan om man inte är medlem där längre?? Fick en räkning idag på 360 kr från dem.
    har du gått ur där så behöver du inte betala, men om du fortfarande är medläm och inte får ersättning så ska du göra det..

Ring till dom vettja!
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-25 20:00:15 följande:
    Jag gick ner 10 kg på bara några dagar efter förlossningen med Leo (gick upp 12 kg med honom), är ju inte så konstigt när bebis är ute o allt O vätskan som jag samlade på mig försvann då. De två andra kg gick jag ner efter nån vecka till. Med Vincent gick jag bara upp 8 kg o de försvann oxå direkt.
    ja gick upp 15.. men vägde typ 4kg mer än vanligt när ja blev gravid!
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-25 20:07:47 följande:
    Tänk på att det inte är alls länge sen du fick barn, du kommer gå ner i vikt
    jaa gu ne jag klagar inte blev bara så överaskad när ja stälde mig på vågen i morse bara, hade inte räknat me det låga talet alls
  • Fru T

Det är Jätteskönt att fröken sover nästan hela natten, att vakna vid femtiden för att bara slänga fram tutten å sova vidare känns som en bagatell..

Men att vakna några timmar senare i en stor mjölkpöl är ingen höjdare! Nu måste ja lägga plastadfrotte under lakanet upptill å ser INTE fram emot det för det blir ju så jädra varmt

Att börja dagen med att pumpa OCH amma är ett måste här... Aja blir till att bygga upp en bra reserv i frysen å sen ska ja nog börja donera te neo om det fortsätter, alltid bra att göra en god gärning om man kan...

• Fru T

Jag tycker det är hur mysigt som hällst å ligga å svättas me mitt lilla mysmongo mot mig
    Har henne mellan kuddarna 8me handen framför henne för hon vill ha närheten fram till morgonkvisten då hon börjar gruffa sig å då drar ja henne bara intill mig, knäpper upp bh´n å sover vidare hur skönt som hällst å både hon å ja får mer sömn än om ja hade lagt henne i sin egen säng!
    Fröken vill ha MYCKET närhet å än så länge så FÅR hon det, vi är ju fortfarande i lära känna stadiet och en så liten SKA få den närheten om den visar att den vill/behöver ha det...

Sova själv finns det tid för ändå sen å vad det gäller kräk å grejer i sängen så finns det ju skydd att lägga under lakanet OCH vi har 3min gångväg till närmsta kemtvätt

Vi har en stoor familjesäng å i den får hela familjen sova {#lang_emotions_heart}

Det bästa av allt är att jag fått mer plats me lillan i sängen än innan för mannen breder inte ut sig lika mycket längre

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4