• Fru T

Vi från Linköping Del:4

LillaLilli skrev 2009-08-03 18:14:23 följande:
    nej för dig är det kanske inte så charmigt. men det lät charmigt.. tokigt vad barn gör ibland. man tycker ju att lillan borde sova när hon sover, oavsett vart hon är. men så lätt är det ju inte :/
    ne hon vill ha närheten, nätterna går bra å när mn går med vagnen. Övrig tid vill hon sitta ihop så gott som helatiden...

men sen är hon ju faktist inte äns två månader än, trots det så tycker han ja skämmer bort henne...
    Stolt mamma till underbaraste lilla Mathilda f.15/6-09
  • Fru T
    Mizzz skrev 2009-08-03 18:30:03 följande:
    Hmm, visste inte att man kunde skämma bort någon med kärlek...
    ne inte ja heller så ja blev lite sur å körde ut han i köket!
  • Fru T

ne vill hon va nära så får hon det...

• Fru T
    Apipoulai skrev 2009-08-03 21:14:53 följande:
    Okej, ja en plats vill jag ha när det är dags. Har inte lust att åka till Nrk.Nån som vet hur avnavlingen sker är i lkpg? Direkt eller sen?
    Ja har faktist för mig att dom lät sig dröja lite med avnavlingen på grodan men vem vet ja kanske va för hög på lustgas å bebis för att minnas... inga 5 min dock men nära inpå!
  • Fru T

eftersom grodan föddes på natten så sov ju Tedde kvar då men sen åkte han hem sent på kvällen, vi kände att vi kunde spara dom pengarna å tillbringa all vaken tid ihop iställe så han kom till frukosten igen å åkte sen kväll....
    Våra katter ville faktist me ha sällskap!
    Jag fick enkelrum så han hade kunnat stanna om han velat, dock va det fullt när ja va nyförlöst så den sömnen fick vi ta inne på förlossningsrummet där vi fick stanna tills frammåt eftermiddagen...

• Fru T
    thelifesaviour skrev 2009-08-04 17:37:44 följande:
    Fy tusan, ringde just upp till förlossningen för jag hade lite frågor om äggvita i urinen och jag har aldrig blivit så otrevligt bemött och då är jag bra på att hantera otrevliga människor. :(
    låt mig gissa att det va en sköterska du fick prata med, dom har ja fått ett nedlåtande bemötande av varje gång, men har det vart en bm som svarat så har dom vrt jätte trevliga!
  • Fru T
    Apipoulai skrev 2009-08-04 20:19:03 följande:
    Så var sista BM besöket avklarat. Nu får verkligen bebisen ta sig samman och komma ut. Allt var bra, fortfarande en komplikationsfri graviditet. Jag hoppas det blir en dito förlossning. :) Ingen diabets, inget knas med blodtryck och inga bristningar. =)Skeninge marken imorgon?!
    Mina bristningar kom när ja gick över å det me basta

(dom på rumpan kom iofs innan men dom bryr ja mig inte om)
  • Fru T
    Apipoulai skrev 2009-08-04 21:29:21 följande:
    Jag har hört att det finns ärftliga faktorer med det här med bristningar. Men det var ingen vetenskaplig källa, så jag vet inte säkert.Det enda jag vet är att jag ha bristningar högt upp på låren, vid höftböjaren. De fick jag i tonåren när mina muskler växte lite för snabbt. :/ och har ingenting med graviditeten att göra.
    ja hormoner å ärftligehet ska det ju bero på säger dom, men ja vet inte ja tror faktist det har lite med hur stor magen blir åsså... just nu ser min mage ut som en gammal kärrings å naveln ser rutten ut

Jag har även konstaterat att ja har fått delade magmuskler {#lang_emotions_cry} DET känns tungt för mig!
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-04 21:48:48 följande:
    Jag hade ju stor mage båda ggr, men fick aldrig en enda bristning. Har oxå hört det där med ärftlighet. Min mamma fick heller inga bristningar.
    varken min mor eller mormor har några bristningar att tala om. Mormor har fått tre å mamma fyra barn...
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4