• Fru T

Vi från Linköping Del:4

Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-04 21:48:48 följande:
    Jag hade ju stor mage båda ggr, men fick aldrig en enda bristning. Har oxå hört det där med ärftlighet. Min mamma fick heller inga bristningar.
    ja mena att ja tror det beror lite av en kombo liksom...
    Stolt mamma till underbaraste lilla Mathilda f.15/6-09
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-04 21:52:46 följande:
    Ja, det där är ju verkligen såå olika. O ingen verkar ju veta helt säkert vad det beror på heller. Likadant som det där med att smörja in magen så ska man slippa bristningar. Nu gjorde ju jag det visserligen varje kväll som en mysig ritual, men har flera kompisar som oxå gjorde det men som fick massa bristningar o så har jag en kompis som aldrig smörjde in magen o hon fick inte en enda.
    ja gjorde det morgon å kväll
  • Fru T
    JePaLuLi skrev 2009-08-04 22:08:18 följande:
    Det tror jag med. Enligt bm beror det på hormoner och det finns inte en enda kräm som kan bota det.
    ja smörjde mer för att behålla huden mjuk å smidig i förhoppning om att den kanske drog ihop sig snabbare när magen va borta sen än för att förhindra bristningar (man kunde ju hoppas iallafall)

men sen är ja ju en sån som smörjer in hela kroppen dagligen ändå la bara till en gång/dag under graviditeten...
  • Fru T
    thelifesaviour skrev 2009-08-05 07:31:04 följande:
    Jag har fått bristningar, men det är inget jag hänger läpp över. Det går ju liksom inte att påverka. Men woho, nu har jag vunnit en bärsjal på tradera! Det blev en tricot-slen! Känner mig mycket nöjd över det.
    ja fick hem min igår 350 ikl frakt så gott som ny

blocket är bra skit!
  • Fru T
    thelifesaviour skrev 2009-08-05 18:45:28 följande:
    Oh, skoj! Testad den än? Betalar 370 inkl frakt för min, verkligen ett kap! Vad blev det för färg för dig?
    hade på mig den en stund ikväll, hur slönt som hällst!!! å vad ja kan rekomendera en sån framför sele.. trots att ja har en supersele

ja har en mörkgrå...
  • Fru T
    thelifesaviour skrev 2009-08-05 22:37:09 följande:
    Hjärtljuden var på 125, vilket förstås är helt normalt, men jag grubblar alldeles för mycket just nu. Men det hör väl till. :) Att vara förälder helt enkelt.
    det är ett tecken på att du knyter an till bebis sam min bm så det är bara normalt å possetivt...
  • Fru T

åh så mysigt

det behövs lite flickor bland alla små grabbar

Stort Grattis Elli!!

• Fru T
    Apipoulai skrev 2009-08-07 13:08:03 följande:
    Nu är vi hemma! Det är varmt för oss, men vi mår bra.Om 5 min så är hon redan ett dygn gammal!
    oj redan hemma så skönt!
    Apipoulai skrev 2009-08-07 13:26:49 följande:
    Tack för alla gratulationer förresten.Tösen sover nu på min vänstra sida, klänger sig fast som en liten apa över bröstet...hmm det var nu man skulle sova själv...när barnet gör det menar jag.
    haha ja sov nästan ingenting den första veckan men nu är ja desto tröttare

rutiner nja lite granna men dom har inte kommit förens nu...
  • Fru T

i natt har grodan fått sova mellan mamma å pappa igen, eller från typ 4 å frammåt å upp gick vi inte förens vid 10.30

hon tycks vilja ligga på mage å sova eftersom hon är liite pruttig så när hon ligger på rygg så bökar hon så dant å gnäller lite å så å när hon får ligga på mage så bökar hon nästan inge hon mäst sover på pruttar då..

men

ja blir helnojig å måste ha henne brevid mig så hon får inte ligga i sin säng, inte ännu iallafall

• Fru T

hon sover inte på pruttar men hon sover Å pruttar

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4