• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • Pyret 85

Viffy: ja men jag vet ju redan vad jag ska ha för tårta.. har bakat kanelbullar, stod hela dagen igår. frysen är fullt nu

• Leos och Vincents mamma

Madelen84 o Viffy:

Vad ni är snälla o gulliga som tänker på oss

Jo,det är sådär här..jag känner mig något bättre,men är så satans trött eftersom jag inte har fått sovit bra på 3 nätter för Leo är såå förkyld o snörvlar o kan knappt andas låter det som,plus att han har vaknat massor o varit kinkig..så då blir man ganska sliten eftersom vi är vana vid att han sover hela nätterna,12 timmar i sträck.
    Med Leo är det oxå sådär..tror att det är något bättre än igår,för han har busat ett tag nu precis som vanligt o aptiten börjar komma tillbaka lite(han har inte velat äta så jättemycket som han brukar göra på ett par dagar nu),men man ser på honom att han är sjuk för han är hängig o klängig o vill gärna vara i min eller sambons famn.
    Sen gnäller han fortfarande lite,men inte alls lika mycket som igår..Han har fortfarande feber,38,5 när vi tog den sist.
    Just nu sover han,han somnade nyss..så det är skönt för honom att få sova lite.
    Men för hoppningsvis så är vi på bättringsvägen snart..
    Det är såå trist att vara sjuk för man kan ju inte gå ut(eller Leo kan ju i alla fall inte gå ut eftersom han är sjukare än mig),så det blir att bara sitta inne o nu när det är helg o sambon är ledig vill man ju hitta på saker.

Jag vill så jättegärna åka till ikea o lite andra affärer o kolla på lite möbler o inredning till Leos nya rum som han ska få snart
    Men det får bli när vi har blivit friska.

Glömde ju att säga att det finns nya bilder i mitt galleri..bland annat en bild på Leo när han är ute o går med sin pappa..han är såå duktig som kan gå ganska mycket själv(fast med hjälp förstås).
    Så välkommna in o kika

• Alicia05sMamma

Leos mamma 05: Jag gav Alicia Renässans näsdroppar med koksaltlösning, nu när hon var förkyld & riktigt täppt i näsan. Dom hjälpte bra faktiskt. Vet att man kan köpa Nezeril nässpray oxå, men jag vill inte stoppa i henne en massa sånt.

Höjde oxå upp sängen på huvudänden endel med en massa böcker.

Förpackningen innehåller 20*2 ml pipetter. Kommer inte ihåg vad den kostade, men det var inte spec. mkt

Krya på er & hoppas ni får bli friska igen snart.

// Kram Linda & Alicia

Bebis2005:

Tack för tipset
    Men vi kör redan med de näsdropparna till Leo o vi har dessutom oxå höjt upp huvudändan på sängen med massa böcker..
    Men tack ändå

Lärde mig sånt när jag läste till undersköterska o det är kul nu att man kan få nytta av sina kunskaper
    Har märkt massor med saker nu när man har fått barn att jag har väldigt stor nytta av det jag lärde mig när jag pluggade till undersköterska

• Pyret 85

Vi använde också renässans näsdroppar o dom är verkligen super. men när Lians förkyldning var som värst så fick jag sitta upp o sova med honom sittandes i famnen för att han skulle kunna andas. när det blev lite bättre la vi en kudde under madrassen i hans säng så att han kom upp lite o de hjälpte mycket.

• Alicia05sMamma

Pyret 85: Ja jag tyckte dom var toppen. Kommer köpa mer så man har hemma till nästa vända. Vår bvc sköterska tipsade om Nezeril dropparna, men jag vill inte använda de på henne.

Nä herregud... Nu måste jag göra ett ryck & sätta igång med att vika ihop flyttlådor & börja packa lite igen. Tyvärr gör de ju sig ju inte av sig själv

• Alicia05sMamma

Pyret 85: Förresten.... Vad tycker du om willy´s byxisar ? Har du testat dom nu eller ?

• Sussi75

Pyret 85:
    Jag vet inte riktigt hur lång tid den tar eftersom jag inte hunnit testa att baka själv. men i receptet så står det att den skall vara i ugnen 15-20 min. Sen går det ju åt lite tid att blanda, göra smörkräm mm. Jag lägger in en länk till receptet här så kan du ju testa om du vill

Bountykaka:
    hem.passagen.se/bittab/

Svar på tråden Marsmammor 2!!!