• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • Leos och Vincents mamma

Tack så mycket

HaJoMi:

Vi kommer att fira julen borta,julafton i alla fall..men jag tycker det är såå mysigt med jul o så så jag vill såå himla gärna pynta här hemma o ha upp julgranen o så.
    Så vi tar nog upp lite julpynt till första advent i alla fall o sen har julgran oxå(vi har plastgran),sen får vi packa ner allt direkt efter julafton,det blir nog lite jobbigt,men så får det bli eftersom jag gärna vill ha upp sakerna o det känns ännu mysigare detta år när Leo finns

Pyret 85:

Vi flyttade in den här lägenheten i mars förra året,det var mest för vi att vi ville ha en fräschare lägenhet än den vi hade innan,men sen kom vi på att vi kanske inte skulle ha gjort det eftersom vi började i bebisverkstaden i samma veva som vi flyttade hit o då skulle det ju bli trångt med en tvåa sen,men det har gått jättebra med Leo i en tvåa o det skulle säkert gå ett tag till..men nu fick vi det här erbjudandet o ville inte tacka nej eftersom vi letar efter 3:or

Mindre kul är att Leo har blivit ordentligt sjuk nu..han har nästan 39 graders feber o har gallskrikigt HELA tiden sen kl. 8 imorse
    Jag tycker såå synd om honom!
    Samtidigt som jag tycker det är sååå jobbigt oxå för vi är ju inte vana vid att Leo är så,han är ju nästan jämt glad o så.
    Så nu har jag verkligen fått känna på hur det är när barnen skriker mycket.
    Dessutom så är sambon i Örebro o kikar på en bil idag så jag är helt själv o ingen som kan hjälpa mig(han är iofs på väg hem nu),plus att jag själv har blivit sjuk o har feber så jag är HELT slut nu.
    Vi funderar på vart Leo kan ha blivit smittad ifrån,för vi har inte varit sjuka..men det är väl nån liten bebiskompis på öppna förskolan eller nåt som har smittat honom.
    Fast det kan iofs ha med att hans andra tand har ploppat upp nu oxå,så nu har han 2 tänder.
    Men jobbigt är det när det är så här i alla fall

• Alicia05sMamma

Leos mamma 05: Usch då stackarn. Hoppas både du & Leo blir friska snart

Vår bvc sköterska sa till mig när vi var där i veckan, att i denna ålder är det inte ovanligt att de är förkylda 1 gång i månaden. Förkylnings viruset behöver inte komma ifrån familjen. Så fort man är ute har man ju oftast massor av okända människor runt om sig, så som i affärer, om man är en sväng på stan, öppna förskolan etc. Man får se det på den possitiva sidan att deras imunförsvar stärks, även om det kan vara riktigt jobbigt imellan åt.

Krya på er båda 2. // Kramar Linda & Alicia

Tack så mycket Bebis2005
    Skönt med lite krya på hälsningar

Nu har sambon kommit hem oxå så nu tar han hand om Leo mest o fixar allt så att jag får vila från den är jättejobbiga dagen!
    Han är såå söt o snäll

• Trolletp

Leos mamma 05: Ja stackars er, krya på er snabbt nu! Vad jobbigt både för dig, sambon och Leo att han är så ledsen dessutom
    Ellinor har varit förkyld sedan den 19/10, så fort hon nästan blivit frisk så har det brytit ut igen. Jag har haft tur att hon inte har haft ngn feber, men häromdan hade hon bara 35.5 en hel dag så då ringde jag sjukvårdsupplysningen. De tyckte att jag skulle ta henne till läkare nästa dag vilket jag gjorde men han sa att det inte var ngn fara. *pustade ut*
    Man blir ju lite orolig när de säger att man måste träffa läkare.
    Min bvc-tant sa att barnen ofta är sjuka mkt just när de är mellan 6mån-1år.
    Efter 6 mån så försvinner extraskyddet av immunförsvar som det fått av mamman när det låg i magen, de blir lättare sjuka då i början men när de blivit ca 1år så har kroppen vant sig med alla bacillusker och sjukdomar och de blir då mer resistenta.

• Pyret 85

leos mamma: Gud va jobbigt att ni båda är sjuka. tur att din sambo kommit hem nu.
    krya på er!

• Pyret 85

nu har jag äntligen lagt upp min förlossnings berättelse för er som vill läsa. har bara tagit 8 månader men bättre sent än aldrig som man säger..

Tack för era krya på hälsningar..ni är så gulliga

Glömde skriva att Leo sover nu ÄNTLIGEN!!
    Sambon höll på bra länge för att få Leo att sova,men nu gör han äntligen det i alla fall o jag o sambon ska passa på att mysa så gott det går nu när jag oxå är sjuk,men lite mys gör det nog lite bättre
    Dessutom så är sambon iväg just nu o hämtar pizza..det var jag värd efter en sån här dag tyckte han..hihi..så söt han är
    Även fast jag har sagt att jag ska banta,men nån gång i bland måste man ju unna sig

• Viffy

Becka:Ja hoppas ni blir friska snart både du och Leo och ha så trevligt ikväll och njut väl av din pizza

NU kryper äntligen Cindy ordentligt Superstolt är jag! Hon har ju bara hasat sig fram innan och det har ju gått bra det med för det har gått med en himla fart Men så ikväll så började hon! Och hon reser sig upp emot allting nu och står, soffan, kontorsstolen, i sin säng. Ja allting och det är så kul att se

Svar på tråden Marsmammor 2!!!