• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • Gudagåva

Jag har alltid räknat mig till marsmammorna (BF 05-03-27). Nu blev det några veckor senare, hoppas jag år vara med ändå!?
    1968 (ser ut som jag är äldst) Gudagåva
    charlie är 8,9kg. tung, 70 cm lång.
    4,4 och 55 vid födsel.
    Han är riktigt skruttig sedan några dagar tillbaka.
    Han hade öroninflammation för två v sedan. Nu har han åkt på en infektion som inte är ovanligt efter penicillinkurer. Som om inte det var nog sprack en tand fram precis!!!!
    Känner mig helt maktlös.
    Hoppas Era skruttar får vara friska.
    Hej så länge.
    M

• Pyret 85

Lian håller på att få sin 6:e tand nu..
    snart ska jag o sambon iväg på bio o middag så lillen ska vara hemma med moster.

• Buz

Saraseal: samma här, jag driver gärna med min ålder. Har tyvärr svårt att hålla reda på åren numera, häromdagen när en frågade sa jag att ja var 34 ... *ler, men va fan, jag är en baddare på att parta loss rejält
    Ang dagis, så ska Lovisa gå på ett Monterssori dagis, hon börjar hösten-06.

• Jefa

Vi har ställt Emma på dagis och hoppas att vi får plats i början av april!

• Cricko

Har inte bestämt mig om och när jag ska gå tillbaka till jobbet, så någon dagis/dagmammekö står Gabrielle i ännu.... Jag hoppas på att få tjänstledigt (vilket nog inte är så troligt) fram till Januari 2007... tänkte försöka då det känns fel att säga upp sig ifrån ett jobb som jag trivs med.

• saraseal

Buz

skönt att vara hemma till hösten! =) vad går det där Monterssori ut på? jag har bara läst namnet typ i våran komuns dagislista

• MammaMu76

I vår kommun får man inte ställe sig i kö förrän 4mån innan man ska börja på dagis. Trist men sant. Erik ska börja på dagis i aug -06 så det är ett tag kvar

• Pyret 85

Vi ställde Lian i kö 1 november då vi vill ha in honom 1:e mars. här får man inte heller ställa sig i kö förrän 4 månader innan.

• Alicia05sMamma

Oj. Här vill dom att man ska ställa sig i kö så fort som möjligt. Så vi ställde Alicia i kö när hon var ca 2 veckor gammal

• Alicia05sMamma

Har dock sökt både dagis & dagmamma. Är lite splittrad där vad som är bäst. Är ju fördelar & nackdelar med båda. Jag har själv bara gått hos dagmamma medans sambon enbart varit på dagis.

Men det blir nog bra till slut hoppas jag

Svar på tråden Marsmammor 2!!!