• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • Buz

Saraseal: Monterssori är en typ av pedagogik som går ut på att barnet ska lära sig i sin egna takt, en del tycker det är lite flummigt men mina stora barn har gått där sedan de va sex år och vi har inte sett ngt flummigt. kolla in sidan strangnasmontessoriskola.se
    där ser du lite mer vad det handlar om.

• saraseal

Buz

fsdata kommer jag till när jag trycker på den länken =) vi har tre sånna dagis här i karlstad har jag sett. ett ligger i gångavstånd till mej men jag tror jag har bestämt mej för urochskur dagiset.

• Buz

konstigt, men du kan väl skriva in länken istället, då kommer du nog rätt. Jag tror ur och skur dagis är kanon för barnen. Men om du va intresserad av vad flummeriet handla om så kan du ju läsa Nu ska jag gå och sova... godnatt!

• Pyret 85

Jag är så stolt för min Lian har äntligen börjat ta riktigt kryptag istället för att bara åla. men när han vill att de ska gå snabbt så ålar han fortfarande.

• Sussi75

Ser att ni diskuterat dagis. Vi ställde Tilde i kö bara några veckor efter hon föddes. Vi vill ha plats från aug-06. Tur var väl det att vi inte tog tidigare för nu är det fullt på "vårt" dagis. Blir inga nya platser förrän till hösten. Dom som vill in i vår får vara på ett annat dagis i grannbyn istället. Det är ju alltid lättare att få plats på hösten men till hösten -06 kan det nog bli tufft att få in alla...jag hoppas vi får plats...har inte lust att lämna barn på 2 olika ställen....

• Alicia05sMamma

*Morrar* Gud vad irriterad jag är nu. I veckan ringde en tjej & sa att hon & killen sin hade fått erbjudande om våran lägenhet & ville komma & titta på den idag 10.30. Visst sa jag det är helt ok.

Tro ni dom kommit ännu Har försökt att nå henne på de mobil nr hon ringde ifrån, för att kolla om dom ska komma eller inte. Men utan resultat.

Alltså visst kan man få förhinder eller att ngt oväntat dyker upp. Men när dom vet att vi väntar på att dom ska komma är de väl inte för mkt begärt att dom isf hör av sig.

Vi har ju lixom annat för oss idag än att sitta hemma & vänta på att dom ska komma.

Usch, detta är det värsta jag vet när man bestämmer saker med folk & dom varken dyker upp eller hör av sig.

Ska surfa lite nu så blir jag på bättre humör snart

• HaJoMi

B2005, hur gick det för er med visningen? Kom de?
    Håller med dig om att det är grymt dålig stil

• Alicia05sMamma

HaJoMi: Nope Skickade ett sms när kl var 11.15. Fick inget svar tillbaka. Provade ringa mobilen ett par ggr utan svar. När kl var strax efter kl.13 hade jag fått tag i deras hemnr så då svarade hon där.

Har skrivit om allt i min dg, så kika in & läs om min urusla eftermiddag igår

• Leos och Vincents mamma

Nu har vi köpt en hel del julklappar redan till Leo
    Vi har varit ute idag o köpt det..det enda som vi ska köpa mera är en lära-gå-vagn..o sen några saker till kanske..sen kommer han ju att få såå mycket saker av sin mormor o morfar o av släkten

Men har ni några tips på mer saker som man kan köpa?
    O vilken lära-gå-vagn har ni tänkt att köpa?
    Vi har sett brios o sen så har de en på toys`r`us.
    Det lutar mot att det blir brios,men vi tänkte om det finns nån som har efarenhet av den andra?

En bobbycar vill vi köpa till Leo oxå,men det tänkte vi spara tills han fyllar 1 år.

• Alicia05sMamma

Leos mamma 05: Vi har Micki´s Lära gå vagn till alicia.

Svar på tråden Marsmammor 2!!!