• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • Leos och Vincents mamma

Bebis2005:

Vad kul att ni får flytta in tidigare

Vi ska flytta den 29 dec,så det är lite mer än en månad kvar,men jag längtar sååå mycket!
    Vi har varit på ikea i helgen o kollat in möbler o saker som vi ska inreda Leos rum med..det ska bli sååå kul att göra det..hihi..
    Det kliar rejält i mina fingrar oxå
    Igår var vi på Toys`r´s o där hade de massor med nalle puh saker som jag vill ha i Leos rum(är ju nalle puh tokig)..
    Det fanns bland annat en jättefin byrå med nalle puh o gardiner med nalle puh o lampa med nalle puh o väggdekorationer med nalle puh o allt det vill jag ha
    Men vi får se hur mycket sambon går med på för han tycker synd om Leo som får bo i ett rum med bara nalle puh..hihi..

• Alicia05sMamma

Lm 05: Ja det ska bli jätte kul. Men kan ju bara flytta över lite kartonger till att börja med, Resten får vi ta den 3/12 när vi igentligen skulle flytta.
    Blir ju lite knasigt att flytta allt nu även om vi skulle vilja då telefonen är kvar här tills 1/12 & även posten & bredbandet. Men har jag väntat sedan i slutet av september så ska jag väl kunna vänta 1 vecka till

Jag ser oxå fram emot att få inreda Har redan börjat planera för alicia´s rum
    Även om jag är helt tokig i nalle puh (vilket inte sambon är )så ska jag göra ett riktigt prinsess rum åt henne
    För hon är ju våran lilla prinsessa Har hittat ursöta Wallies med prinsessor som jag ska beställa

Till helgen ska vi åka till Ikea & handla skötbord, en ursöt taklampa mm till henne

Bebis2005:

Ja..vad fint
    Jag önskar oxå att jag kunde inreda ett prinsess rum..men det går nog varken Leo eller sambon med på
    Så jag får snällt vänta till Leo får ett syskon o får hoppas på att det blir en flicka då..hihi..

• Alicia05sMamma

Lm 05: Hehe du får göra ett prins rum istället

Bebis2005:

Hihi..ja,får väl göra det..fast nu blir det med nalle puh..men inte så mycket som jag skulle vilja för det går inte sambon med på som sagt var.

• Alicia05sMamma

Lm 05: Det är samma här hemma haha. Därav lade jag ner planerna med nalle puh tapet & bård. Så nu jag jag som sagt prinsess rum istället med med liiitet inslag av nalle puh

• Viffy

Cindy ska också få ett prinsessinpirerat rum så småningom, men vi har inte kommit så långt med renoveringen än Hela huset är renoverat förutom vinden som ska bli inrett och fint med 2 rum och toalett Så där ska Cindy få ett rum sen Men just nu har hon fått halva delen av vårt senast renoverade rum. Där har hon sina saker och så.

• gåsen

Hemma hos oss går vi inte i inredningstankar utan bara bajstankar just nu. Joel har haft diarré i en vecka nu och jag har fått gå tillbaka mer o mer till bara amning för att få i han lite vätska o näring.

Jag trodde först att det berodde på tänderna men nu funderar jag på om det inte kanske är nån allergi, huvva!
    Nån mer där ute som har haft diarré på sin lill´? Gjorde ni i sånt fall nåt speciellt för att det skulle gå över? Jag ringde till sjukvårdsupplysn o de rek bla morotspuré (finns ett recept på soppa på burken), men Joel bara tvärvägrar den. Köpte blåbärspuré oxå men likadant med den, blä bara.

Han älskar ju gröt o sin plusvälling men jag ligger lågt med dem nu ifall det är nån överkänslighet. Så nu är det bara tutte, tutte o tutte! Vi ska till bvc kl 11 idag och då ska vi prata lite mer om hans mage o vilken mat vi kan pröva (ev medicin)

• Norahs mamma

Majsvälling är bra och skonsam för en orolig mage...

• Alicia05sMamma

Norahs mamma: Vad jag har förstått så kan majsvälling ge hård & gasig mage. Jag gav alicia risvälling istället som var mkt bättre för hennes del iaf.

Svar på tråden Marsmammor 2!!!