• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • Becka21

Vi tänkte testa att ge Leo lite smörgåsrån snart..
    Vad ska vi köpa då för nåt?
    Går det bra med de här vanliga som det står smörgåsrån på eller ska det vara några speciella?

• HaJoMi

Becka - nu har jag bara nallat kex av kompisen och hennes dotter - men hon ger de där vanliga smörgåsrånen =)

• Becka21

HaJoMi:

Ok..tack så mycket
    Då ska vi nog köpa dem imorgon o testa..
    Kan vara kul för Leo att ha nåt att tugga på samtidigt som vi äter.

• HaJoMi

Becka - ja det lär det säkert vara, om han inte är lika "lat" som Gustav som gärna vill smaka - så länge jag håller i kexet

• Becka21

HaJoMi:

Haha..
    Ok,det kanske blir samma för Leo då

• Viffy

Idag ska vi iväg på våran sena 6-månaderskontroll, så jag lägger in nya uppgifter på Cindy senare idag. Vi ska även hämta bilderna på Cindy hos fotografen. Ska bli spännande Men allra först ska vi till församlingshemmet och träffa lite andra mammor och barn

• kornelia

Heelo! Jag var med C till tandläkarn igår, hon föddes ju med en tand...Allt såg bra ut, bara borsta på sa tandläkarn. ha ha borsta....Inte mkt att borsta men får väl göra ett försök
    Kram på er alla

• Lajno

Elliot kan sitta själv utan stöd nu korta stunder men man måste passa honom hela tiden för d går bra nån minut men sen får han syn på nåt på sidan o kastar sig ditåt men han är på god väg att kunna sitta helt själv. Gå-stolen är jätteskoj även om han mest åker snett bakåt än så länge Men många nya saker får han ju se och många saker får han plötsligt tag i. Så sambon är hemma själv i helgen o ska gå igenom hela lägenheten nu så vi uppdaterar säkerheten lite. Börjar verkligen bli dags för det

En fråga: Hur mycket "pratar" era bebisar o vad för ljud har de för sig?

Oj, det blev visst två frågor

• Norahs mamma

Norah pratar ganska mycket... Hon säger mest Dadadda... Annars säger hon allt möjligt utom mama
    När vi äter tillsammans allihop och jag vill äta lite så hon måste vänta så säger hon jättehögt: Nnnnnnnej!
    Å när i är ute å går å det kommer bilar så säger hon Mmmmm...

Idag har hon förflyttat sig otroligt mycket och snabbt! Verkligen dags att se till att inga småsaker ligger på golvet!

• kornelia

Norahs mamma, det kommer! Det första mammamama har inget med själva personen mamma att göra
    kram

Svar på tråden Marsmammor 2!!!