• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • Becka21

Norahs mamma:

Jag hakar inte upp mig så mycket på åldersmarkeringen..men jag tror inte att Leo är riktigt redo för mat med mycket bitar i riktigt ännu..kanske om några veckor.
    Han har ju inga tänder ännu,men de är på G.

• Viffy

Vi ska snart ge oss på 8-månadersburkarna, för nu har ju Cindy fått tänder Men vi väntar 1-2 veckor till.
    Köpte tandborste och tandkräm till henne igår Det ska börjas i tid

• Viffy

Åh det måste jag ju berätta också. Igår pekade jag på lampan flera gånger och sa "Cindy, där är lampan" Sedan frågade jag henne "Var är lampan Cindy?" Då sträcker hon armen emot taket och tittar på lampan och hon gjorde om det när jag frågade igen Duktig tös va!?! Så stolt jag blev!

• pjoskmamman

hej jag tänlte fråga er, är det någon av er som ger sina barn majsvälling? Försöker vänja av honom tutten succesivt men han gillar inte flaskan? Min Jack blev 6mån i torsdags, någon mer med barn den 31/3..kul o veta om han har en "låtsastvilling"

• Becka21

pjoskmamman:

Majsvälling är väldigt stoppande för magen så var lite försiktig med det..ett litet råd bara
    Leo har redan en ganska hård mage ibland så vi vågar inte testa majsvällingen.
    Vi kör med plusvällingen från nestlè.

• Sussi75

Becka21: Ja visst är Hipp väldigt lösa jämförelsevis med Semper och Nestlé.

Tilde har inte heller fått några tänder men jag funderar ändå på att testa 8-månaders pureer för det blir ju lite mer att välja på då. Får väl mosa fint med en gaffel innan...

Viffy: Duktig Cindy

pjoskmamman: Vi försöker få Tilde att äta välling men hon vill inte heller ta flaskan. har testat en mjuk drickpip och det har funkat en gång men sen har hon inte velat ha den heller. Ge med sked tänker jag inte göra då får det bli gröt istället. Majsvälling har vi inte testat. Vi har Sempers Mild Välling.

• Pyret 85

Vi ska också börja ge Lian 8 månaders mat men kommer dock att mosa bitarna med en gaffel i början. han har ju tänder men tror inte han är redo för så många stora bitar samtidigt. en o en går de ju bra men då tar det hela dagen att äta.

Lian gillar inte sempers burkmat så jag får köra på hipps o nestlés.

• MammaMu76

Inatt sov min lille prins första hela natten! underbart att få vakna utvilad!!
    Idag har han även sagt Ba ba flera gånger. Sambon hävdar att det var Pa pa men det var det inte...

Imorgon ska jag lyxa till det med barnvakt, ska gå på stan och äta lunch utan barn!!! Underbart!!

Sov så gott!

• Buz

Nu har Lovisa varit på sitt första föräldramöte... vilken strålande unge man har, hon lekte förnöjsamt och pratade lite under två timmar. Jag är en mallig mamma!!
    Lovisa har prövat på 8 mån maten redan vid 6 mån eftersom hon inte äter vad som helst. Men då har jag kört maten i mixern så det blir pure av det. Men det är fortfarande Hipps mat som är bäst, enl experten... vad vet jag
    Jag frågade tidigare om tossor/skor och åkpåse... jag frågar igen.. hur ska ni göra med det??

Svar på tråden Marsmammor 2!!!