• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • gåsen

Hallå där ute!
    Vår lille prins blev 7 mån den 9/10. Tiden går sååå fort! Just nu försöker han klättra upp på gåstolen men lyckas inget vidare, kryper vidare till katternas klätterträd..

Sitter själv? Ja, sen 6,5 mån
    Kryper? Ja, sen 7 mån (stod o gungade på alla fyra i 1 v först)
    Står själv? Nej, men drar sig upp till stående (gärna i spjälsängen) Rammelvarning!
    Tänder? Nej, men varit på 4 läääänge
    Favoritmat? Tutte, Äppelgröt, Plusvälling, Slottspuré, Päronpuré m.m
    Pratar ? Ja, säger Ba-Ba, o låter gärna som en delfin ieh-ieh
    Mammig/pappig? Mammig när han är trött, Pappig på morgonen o e glad
    Somnar på kvällen? Runt 20
    Vaknar på morgonen? 07.30-08.00
    Sover på dagen? 1 ggn fm vid 10 + 1 ggn em vid 14 (sover i ca 1 tim)
    Äter på natten? Just nu väldigt ofta, suck. Tänder på g?
    Personlighet? Oftast e han väldigt glad vår lille nus. Väldigt nyfiken o ÄLSKAR andra barn!

• gåsen

Oj glömde:

Syskon? Gärna, men inte just nu. Jag kommer antagligen precis att byta jobb, ska bli kontorschef o har aldrig varit chef förut så det känns både läskigt o spännande.

• Viffy

Nu har jag och Cindy varit ute på en långpromenad Skönt! Har förresten lagt in 2 nya bilder på henne om nån är nyfiken

• saraseal

vad har ni för sömnrutiner? doris är vaken än.. jag blir knäpp!

• Pyret 85

Lian somnar mellan 19:30-20:30 på kvällen o vaknar mellan 6-8.
    idag va en tidigt morgon. han vaknade 6.
    har era små blivit förkylda något än?
    Lian har blivit super förkyld med hosta o så. de stör hans sömn på natten så jag har fått sitta upp i soffan med honom i famnen o sova 3 nätter i rad.

• cagu

Hallå!!! Då har jag gått igenom helgen inlägg. Det tog sin lilla stund. .-)

LEOS MAMMA 05: Jag har röstat på båda dina bilder.

BOBO: Här blir det inga fler barn. Har redan ett sedan tidigare på snart 4 år så nu har jag gjort mitt för den svenska populationen.

BUZ: Det kan nog ligga något i att mars barn är mer sociala. Kim är betydligt socialare än storasyster som är född i december.

VIFFY: Här kommer Kims svar på dina frågor.

Sitter själv? Njae .... har han falsk trygghet går det ganska bra, tills han kommer på att det då tippar han. Med stöd sitter han hur bra som helst. Igår räckte det med en hand bakom ryggen när han badade och skvätte ner både mig och badrummet. Urkul.

Kryper? Det går mer bakåt än framåt, men försöken är tappra och det är en tidsfråga innan jag får jaga runt honom i lägenheten.

Står? Han har inte fattat att man kan använda benen att stå på. Ställ honom i knäet så viker sig benen på en gång. Samtidigt tycker han det är jätte roligt och kämpar som katten för att lyckas stå.

Tänder? Nej.

Favoritmat? Bara den är hemlagad så går allt som vi prövat ner. Bjuder vi honom på någon form av burkmat sputtar och fräser han för glatta livet. Så i helgen gjorde sambon en rejäl laddning med olika maträtter: fisk/potatis, korv/potatis, kyckling/potatis, frikadeller/potatis.

Mammig/pappig? Så fort sambon kommer hem från jobbet ska han vara hos pappa så jag tycker nog det är ungefär lika.

Pratar? Mammmammm när han vill något, Namananmnan när maten är god, papappapa när han vill pappa något, tata så drar han i haklappen så har han ätit färdigt annars är det ett enormt jollrande i alla register som finns.

Somnar på kvällen? 19:30

Sover på dagen? En sväng nu på morgonen, en på middagen och en på eftermiddag/tidig kväll.

Äter natten? Ja, ammar en gång (den enda amning som han har kvar)

Personlighet: Social, charmig, envis, glad, tempramentsfull.

• Alicia05sMamma

Alicia somnar vid 19-tiden. Vaknar vid 00-01 då hon vill ha en flaska välling & en torr blöja. Sedan sover hon till 07 då pappa åker till jobbet.

• saraseal

jo men hur gör ni när ni nattar?

• Pyret 85

Vi går in o lägger Lian i sin säng o där får han sin flaska med välling sen så ligger han oftast o pratar en stund. går in o ger honom nappen ett par gånger sen somnar han sött.

• Buz

Lovisa somnar vid sju. Först ger vi henne välling sen lägger vi henne i sängen, säger godnatt och skjuter till dörren så det är helt mörk i hennes rum. Hon kan gnälla någon minut sen somnar hon. Oftast på mage med tummen i munnen.

Svar på tråden Marsmammor 2!!!