• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • Leos och Vincents mamma

Leo sussar alltid mellan 20-8 på morgonen..han sover alltså 12 timmar i sträck utan att vakna på natten.
    Vi gör så att han får välling precis innan han går o lägger sig,då har vi redan bytt blöja o tagit på pyjamasen..sen när han har ätit upp vällingen så går vi in med honom o lägger honom i spjälisen o sen läser vi en liten godnatt saga på några minuter o sen pussar vi honom o säger godnatt.
    Sen sover han

• Jefa

Emma kan sitta själv nu! Vad allt händer snabbt

Men hennes nattsömn det senaste har INTE vart bra. När hon var mellan 2-5 månader sov hon hela nätter. Nu vaknar hon sådär 4-5 gånger er natt. Ibland fler. Vad ska man göra? Vet att det inte har att göra med att hon sover i eget rum, för det började innan det. Hon äter bra innan hon somnar oxå!

• saraseal

det funkade för oss ett tag men nu blir hon helt hysterisk när hon ska somna.. hon vill verkligen inte och kämpar emot i flera timmar.. ingen mer som har det så?
    Jag försöker natta henne men till slut blir det att hon får komma upp men det märks att hon är trött. igår somnade hon inte förräns klockan tolv..

• Terra

Bobo: Jag förstår dina funderigar om att skaffa ett barn till nu precis! Vi har också snackat fram och tillbaka men väntar nog ett litet tag till. Alltså bara några månader så att det i alla fall inte blir mindre än 1,5 år mellan Theodor och ett eventuellt småsyskon.

Sitter själv? Jepp, som en prins!
    Kryper? Nej. Han försöker men blir frustrerad efter ett tag, Ålar liksom framåt.
    Står själv? Inte utan att hålla i något
    Tänder? Ja, fick den första för någon vecka sedan.
    Favoritmat? ALLT!!
    Pratar ? Jollrar och _skriker_
    Mammig/pappig? Lika
    Somnar på kvällen? ca 20-22
    Vaknar på morgonen? 7-9
    Sover på dagen? En gång på förmidagen, en gång mitt på dagen och en gång em/kväll
    Äter på natten? Nej
    Personlighet? Go´och gla´kexchokla´ :)

• Jefa

Sitter själv? Ja, har precis lärt sig. Fast nästan bara med händerna som stöd. En liten stund kan hon sitta helt själv.
    Kryper? Inte än, men det är väldigt nära. Har krypit 2 steg
    Står själv? Bara när vi håller henne i händerna
    Tänder? Ingen än....
    Favoritmat? Biffstroganoff gillar hon. Älskar äppleoch päronpureé!
    Pratar ? Säger "hej" och "hejhej". Jollrar väldigt mycket
    Mammig/pappig? Ingen skillnad
    Somnar på kvällen? ca 19
    Vaknar på morgonen? Olika, men runt 6-tiden. Somnar oftast om efter lite mat.
    Sover på dagen? Ett par gånger
    Äter på natten?Ja, tyvärr
    Personlighet? Extremt go´! Helt underbar liten tjej. Är väldigt nyfiken och välidgt glad jämt

• Jefa

Har era börjat med typ "mmaaa" "pppaaa" Emma gör inte det alls. Men hon säger ofta hej och hejhej.

• Leos och Vincents mamma

Nån som såg babyboom idag o Anna Wahlgren som visade sin "Sova hela natten" kur?
    Vad tyckte ni om den i så fall?
    Jag såg det o jag gillade det INTE!!
    Har aldrig gillat henne...
    Det såg inget vidare skönt ut det hon visade på den lilla bebisen
    Nån som har testat den kuren?
    Jag skulle inte göra så mot Leo om han inte sov hela nätterna!
    Men nu gör han ju det tack o lov

• saraseal

idag somnade doris klockan åtta säkert bara för jag har beklagat mej här =) vi har varit på babysim idag oxå och det verkar bra för sömnen! =)
    Leos Mamma 05
    jag såg trailern.. men inte själva programet och jag tycker det såg våldsamt ut.. jag skulle nog inte kunna göra det rent instinktivt så känns det fel.. men det kanske funkar för andra..

• saraseal

Jefa
    doris säjer: =) mamamama, babababa, papapapa, jaaja =) men av betydelse har det nog inte =)

• Jefa

Saraseal
    Men dte är ju bara så gulligt när de gör så...Jaja, det kommer väl för Emma oxå!

Svar på tråden Marsmammor 2!!!