• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • Viffy

Becka: Nej det är ingen fara vi struntar i det nu Var och en gör på sitt vis, men alla gör vi det som är bäst för just vårt eget barn och det är det viktigaste. Men har ni provat att ge Leo den 8-månadersburken ifrån Semper med banan, apelsin och äpple? Den är det nämligen inga bitar alls i Jag tänkte mest om ni ville prova så är det ett tips

• MammaMu76

saraseal; jag gör egen barnmat. Vi åker till thailand om 2mån och vill att han ska vänja sig vid att äta "vanlig" mat redan nu. Jag tycker det är lätt och smidigt att göra storkok. Fryser in både i burkar och i bullformar. Idag serveradees det pannkakor, det älskar Erik. En annan favorit var kyckling gryta med kokosmjölk. Bra och billigt att göra egen mat tycker jag.

• Leos och Vincents mamma

Viffy:

Ja,vi struntar i det nu..
    Alla gör som de själva vill o vad som är bäst för sitt barn som sagt
    Ja,den med banan,apelsin o äpple har vi testat..vi har testat flera fruktpuréer som är från 8 månader,det är ju inga bitar i dem så de går jättebra..Leo älskar dem..så det är bra

• Buz

Halloj! Nu har vi precis kommit hem från babysången, Lovisa håller full show där.. klappar med händerna och tjoar. Det är jätte kul. Däremot kunde inte jag sjunga med eftersom min röst fortfarande är hes. Jäkla förkylning att inte vilja ge sig.
    Jag har lagat egen mat men det vägrar Lovisa äta, men när vi äter så brukar hon få små bitar att suga/tugga på och då går det bra. Men jag är nog för bekväm för att stå att göra storkok, trots att det är dyrt med burkmat.

• Leos och Vincents mamma

Buz:

Det är samma här..vi är oxå nog lite för lata för att göra egen mat o göra storkok,så det blir burkmat för hela slanten istället..även fast det är dyrt i längden eftersom Leo äter en stor burk på 200 gram varje dag o en sån burk kostar ju mellan 7-9 kr beroende på vart man köper.
    Så vi gör av med 63 kr i veckan på bara barnmatsburkar o då är inte efterrätts burkarna inräknande..men av dem så går det bara åt ca 3 i vecka för Leo får bara ett par skedar av det till efterrätt.
    Sen tillkommer ju gröten oxå o vällingen..vi köper 1 paket välling ca var tredje vecka(Leo äter ju bara välling morgon o kväll så det blir ju inte så mycket)o 1 paket gröt i veckan(Leo äter sammanlagt 3 portioner gröt varje dag).

Så visst är det ganska dyrt med barnmat

• only Gizmo

la presis in en tråd om burk mat från 8 månader, men när jag läser här så fick jag ju svaret... han vägrar äta 8 månaders burkarna.

• Alicia05sMamma

Cindy fick vår röst såklart

Svar på tråden Marsmammor 2!!!