• Minna72

Minnas XII

Tråd nr 12! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

• Svar på tråden Minnas XII
  • Essi73

Kom på en annan kul grej Boll har för sig med Luna. När farmor var här lekte hon med hans tår, du vet "Lilla, lilla, lilla, lilla och STOOORA STOORA ärtan" när de kommer till stortån.
    Luna satt utan strumpor här varpå Boll dyker ner på hennes fötter och säger "lilla, lilla, lilla och toa toa ääärtan". Så sött att jag svimmande

• Minna72
    Essi73 skrev 2009-06-26 14:17:37 följande:
    Kom på en annan kul grej Boll har för sig med Luna. När farmor var här lekte hon med hans tår, du vet "Lilla, lilla, lilla, lilla och STOOORA STOORA ärtan" när de kommer till stortån.Luna satt utan strumpor här varpå Boll dyker ner på hennes fötter och säger "lilla, lilla, lilla och toa toa ääärtan". Så sött att jag svimmande

Och nåt nytt kul här är att Öki har börjat sjunga (på sitt sätt). Helst Lilla Snigel, Björnen sover, Lille katt, Bä bä vita lamm och Blinka lilla stjärna. Och sedan hörde jag honom plötsligt sjunga "buff buff" och då insåg jag att han trots allt fångat upp ett och annat under vaggvisestunden innan han somnar på kvällarna, då brukar jag nämligen ibland sjunga "När trollmor ha lagt...".
  • Nafrung

Guud vilka gulliga ord som kommer!

Här är "liiiiiilla" och "stooooora" mycket populära. Det handlar om lilla och stora traktorn som håller hus på idrottsplatsen nära oss. Vi måste alltid gå och kolla i fall liiilla och stooora är hemma, och vad de gör när vi går förbi.

Annars är mammas "flick" intressant och ska kännas på hela tiden. Om nån nu undrar så har jag en lite leverfläck på hakan, och den är tydligen spännande. När jag visar magen numera så säger han bara "bebbe". Eller så säger han "stooora" och så pekar han på pappas mage och säger "liiiilla". Färger är också spännade och han ska berätta om vad allting har för färg - hela tiden. Och det blir faktiskt oftast rätt.

taty - staty
    gubbe - jordgubbe
    siiin - apelsin
    ga tru - gaffeltruck (ok, han gillar traktorer och maskiner)
    väää - vält
    lu la - hjullastare
    efant - elefant
    tiiiiii - tiger (mycket intressant med tigerblöjor numera)
    gaff -
    moa - morfar
    kocka - klocka

Bulle  är nåt han uttalar klockrent förresten, undrar varför?
    T kallar sig själv för Teee och säger att han är tåååå år.

• Essi73

Naffe vilka itressanta diskussioner Boll och TBoll skulle ha, "taty" är nämligen "farmor" här, "siiin" är "fin". Bulle däremot är "lulle".

• Nafrung

Kun, hoppas bebis är på gång nuuuuuu! Det är ju såååååå jobbigt att gå över tiden. Jag VÄGRAR att gå två veckor över igen, har faktiskt sagt det till min bm.

Som tur var så har ju också Pess berättat att BB Shthlm sätter igång omföderskor numera, och vi har fått plats där.

Jag är också lite orolig för att denna bebis också blir superstor, och just nu känns det som att om ul visar att den blir klart över 4,5 kilo tung, så lutar jag åt att försöka få göra snitt.

Annars flyter allt på. Jobbar i helgen, ska vara ledig en månad sen och jobba augusti. Sen blir det inget mer jobb denna omgång.

Nästa vecka ska jag dock göra en "halv Essi" och vara hemma ensam med T. Mannen ska på jobbresa hela veckan, och det lär bli ansträngande för en strandad val... Men Ts mormor har lovat att göra oss sällskap en del, urskönt, även om hon inte kan ta T ensam efter sin sjukdom, då hon inte kan lyfta honom.

• Nafrung

lulle

Här är mommo = mormor och faffa = farfar. Morfar är dock svårare att säga så det blir Moa. Oftast säger han Moa i Ta, dvs Morfar i taxin. Morfar kör nämligen taxi och brukar titta in och säga hej på förmiddagen när han får tråkigt.

• Essi73

Naffe skall du göra tillväxt-ul den här gången?
    Det kommer att gå kalasbra att köra en HalvEssi skall du se! Och gör det inte det så är jag all ears när du vill beklaga dig

• Nafrung

Essi, vi ska göra tillväxt ul i v 32 denna gång också.

Vi gjorde det förra gången, och då visade det sig att T skulle väga 3,7 vilket såklart var totalfel. Men förra gången gjorde vi inget ul som visade storleken i v 40, utan fick vänta till i v 41 + 4 - DÅ sa de 4,4 vilket ju också stämde när han kom. (Men när de sa det så trodde jag inte på dem. )

Nu har jag sagt att jag vill kolla i v 32, gärna i typ v 37-38 också så man kan planera lite. Jag tänker ju inte kräva snitt i första taget, men ett femkilosbarn kan ju vara lite jobbigt att klämma fram den vanliga vägen...

• Essi73

Naffe även om du inte vill kräva ett snitt redan nu så föreslår jag att du ändå tar upp det med BM ganska snart. När vi bad om ett planerat så måste bordet bokas, så att säga, i god tid. Sen ÄR det bra att ha det i dina journaler utifall att.

Hur känner du bebis nu då? Luna förstod jag inte var så stor iom att jag själv dels var mindre och sen att hon rumlade runt inne i magen gaaanska hela tiden jämt, det var en liten rumpa åt alla håll och kanter ända till slutet. Boll fixerade sig ganska tidigt. Nu vet jag att de fixerar sig senare 2a gången men Boll levde ändå inte om lika mycket som Luna, han var inte ens i närheten av att göra det.

Svar på tråden Minnas XII