• Minna72

Minnas XII

Tråd nr 12! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

• Svar på tråden Minnas XII
  • Nafrung

Jobbar igen, sista dagen innan en månads semester.
    Men det är heldött här. Världen har tagit sommarlov!

När jag åkte till jobbet vid 4.30 så var det liksom fortfarande fest överallt, stan var smockfull med fulla ungdomar som rumlade hem efter krogen. Då kände man sig gammal, men jag saknar det fasiken inte.

• Joffe

Alldeles för tidigt att lämna jordelivet

Det kan jag tänka mig Naffe, känns som att det var 100 år sedan som man ramlade hem framåt 06,30 tiden Jag jobbade dessutom helger på den tiden och det hände ofta att jag i stort sett gick dit direkt men det gick hur bra, skulle inte klara det i dag

Cirkel, du kan få lite lockar av mig fast o andra sidan så tappar jag en massa hår förtillfället så det kanske inte blir något kvar.

Jag håller på att fixa här hemma, min familj kommer hit på kalas och vi ska grilla o äta jordgubbstårta, lyssnar på "the king" på hög volym och gör jordgubbstårta, Eddie han sjunger med

KUN!! Håller alla tummar som går och väntar med stor spänning på rapport.

• Essi73

Cirkel kan du inte lägga ut en bild på håret?
    Jag sitter i samma aslånghåriga härva som när Boll var lika gammal som Luna. Det är planering på lagom hög nivå när det kommer till tvätt&fön Nu har jag iofs saknat mitt långa hår men jag lovar dig, du slipper sååå mycket jobb (och planering som sagt )

Joffe, ååh nice med kalas! Hoppas ni har superfint väder också.

Här var J hemma och vände i princip, kom hem i morse och åkte för 1 timme sen. Jag skrattar ironiskt för SÅ blev det med den avlastningen. Tillåt mig att citera mig själv "Fuck it!". Jag får helt enkelt smyga mig hemifrån en morgon och lämna hela klabbet åt honom i ett par dygn så kanske han fattar vad det är jag snackar om när jag säger "Ja, det är jobbigt nu".
    Men vi har iaf tur med vädret, det blir altan hela em i Bolls pool. Smultronen är nästan mogna där ute så det kanske blir smultronjakt med Boll.

Oj oj oj, nu har Kun alltså tagit över "Gå-över-tiden-och-tro-att-man-kommer-vara-en-spär rballong-för-alltid-pokalen". beeejb, tänker på dig!

• förväntan

Kun, eftersom jag inte sett dig här inne idag hoppas jag att du blivit igångsatt och att du redan eller väldigt snart har din lilla bebis i famnen. Heja på!!!!

Öz, många kramar och tankar till er.

Essi, nej vad fasen, försvann J efter 1 timme . Hur var altanen idag? Så jäkla varmt. Hoppas ni har en skön bris hos er.

JOffe, vilka fina bilder.

4 dagar kvar till bf, längtar ihjäl mig. Har mer s-dr, men inget som gör ont. Vill att bebisen ska komma ut snartast.

Idag har vi varit ute med båten och även badat lite i M´pool.

Igår hade vi lite kalas för melvin, vilket var mkt mysigt. God tårta

• cirkel

Grattis Melvin i efterskott!
    Emma tackar för grattis!
    Vi har haft hela min familj här på kalas idag.
    Innan blev hon rädd och ledsen när vi sjöng "ja må hon leva" men vi övade i bilen till affären ("En till" sa hon hela tiden) så när alla sjöng för henne sen var det ok.

Vi har varit och badat i en sjö idag, så Emma fick prova sin badring och armringarna.

Essi: Det är superskönt med kort hår! Det enda jag behöver fixa är luggen, men den kan jag sätta upp med ett hårspänne. Jag kan maila ett kort till dig. Jag är jättenöjd, men saknar ändå mina lockar...

en annan fråga: Idag har Emma haft 2 st blodiga flytningar... Är det normalt för en 2-åring? Jag vet att flickor kan få det när de är nyfödda, men nu?! Ska googla lite på det.

• Essi73
    cirkel skrev 2009-06-28 21:51:28 följande:
    en annan fråga: Idag har Emma haft 2 st blodiga flytningar... Är det normalt för en 2-åring? Jag vet att flickor kan få det när de är nyfödda, men nu?! Ska googla lite på det.
    Nej nej nej nej vaddå vaddå, KAN flickor få det? Nej nej nej inte en grej till att oroa sig för. *Slår mig hårt för öronen*
    Åh guuud bejb, seriöst går du inte sönder av oro nu?? Berätta sen om du hittade något!

Jaa maila gärna en bild!

Och nu skäms jag... det var dölänge sen jag grattade småttingarna här i tråden {#lang_emotions_embarassed}
    Ett stort megagrattis med massa kel på till alla som har fyllt och jag är hemskt ledsen att jag inte har mints att gratta.
  • cirkel

Essi: Nä, jag är faktiskt inte orolig alls, än så länge iaf. Som nyfödd kan de få det av hormoner som har gått över från dig till barnet (tror jag att det är). Inget konstigt alls, men nu?!
    Svårt att googla på det eftersom man bara får upp träffar på gravida...

• Joffe

Nä usch, så har man missat ett gäng nyblivna 2 åringar!
    Grattis till er

Essi, lämnad igen! Det var minsann inte mkt till avlastning, jag hoppas att han snart är hemma igen och stannar längre än en förmiddag.

Kalaset var kanon, det var lite väl varmt och helt omöjligt att sitta ute i solen, vårt parasoll täcker inte över hela platsen ute så vi satt inne i vårt lite mindre varma kök.

Spännande med Kun hoppas att hon sniffar på bebis nu
    Förväntan, det är ju inte alls långt kvar, det går ju hur fort som helst.

Cirkel, hoppas att du hittar svar på din fråga, det är verkligen hela tiden något man ska oroa sig för.

Jag sitter här o njuter av lugnet, alla sover och det är en fantastisk kväll, varmt o vindstilla, vill inte gå och lägga mig.

Nästa vecka är Leons sista förskolevecka sen har han sommarlov i 5 veckor, gäller för morsan att samla kraft att sysselsätta honom men jag får i alla fall motion
    Han älskar att springa, varje gång jag frågar vad vi ska göra så säger han " ping ping" och gör spring-rörelse med sina armar, mormor & morfar får springa järnet
    Häromdagen fick han syn på en skalbagge som gick över gräsmattan och han sa ping ping till den skalbaggen knallade på och Leon skrek sen "stanna stanna"

• Essi73
    Taddaaaah Faaaanfareeeer!!
    Meddelande från Kun:

"Kl 08.22 idag den 29e juni så föddes min underbara lilla flicka Allt gick mucket bättre än förra gången! 3935gr och 52cm lång."

Yeeeeeihhh GRATTIS Kundarling
Svar på tråden Minnas XII