• Minna72

Minnas XII

Tråd nr 12! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

• Svar på tråden Minnas XII
  • maja under eken

Hej!

Gör ett sällsynt inhopp såhär i sommartider, semester, sjukskrivning, renovering osv osv...

Idag har jag målat Elviras nya rum, vita väggar o tak så blir d uppiffat av färgglada textilier o tavlor sen. Vi orkar inte göra d fr grunden så d blev vitt på gamla strukturtapeten. Gamla plastmattan får ligga kvar o trägolvet under får vänta ett par år på o bli framtaget, slipat o målat. Så länge blir d en lite långhårig heltäckningsmatta, mysigt o leka på inbillar vi oss.

Elvira sov hos mormor o morfar o kommer hem om en stund. Hon ringde f ett tag sen o jag hörde mormor säga: Nej Elvira, du får inte lyfta luren o trycka på en massa knappar! O sen la hon på. När jag ringde upp höll mamma på o ramla av stolen. Elvira hade sagt: Bira gå o ringa pappa! O d var just va hon gjorde...

Hon e så rolig igår när mormor bytte blöja sa Elvira "Å tjohej!" när hon lades ner på golvet. Så säger tydligen alltid mormor... O sen när dom öppnade blöjan sa hon "Å kära barn".. Så säger visst mormor när d e mkt bajs.. O när dom var klara sa hon "tack ska du ha" o så sprang hon ut m nya blöjan o visa den bakofram f morfar, så brukar nämligen han sätta på den.... Jag var där o låg o slappa i hamocken o vi skrattade så vi höll på o avlida allihop. Tokiga unge!

Kram på er sålänge o HEJA ROSSY!!!

Elvira - Livets Solstråle!
  • cirkel

Emma säger "Nice" när vi byter bajsblöja.

• Serendipity
    cirkel skrev 2009-07-25 17:33:38 följande:
    Emma säger "Nice" när vi byter bajsblöja.
    Teodor tenderade att säga "Var det en fin bajs idag?"  (nu är han dock blöjfri, så nu slipper vi detta haha). Men det är för att han har haft såå mycket diarréstrul (toddlers diarrhea) så vi har alltid kommenterat att "Idag var det en fin bajs" när det varit någotsånär konsistens {#lang_emotions_embarassed}
  • Essi73

Hillo på kvällen!

Ville bara meddela att jag just lagt in en filmsnutt på Luna i mitt galleri. Välkomna så får ni lära känna henne.. ehm, eller typ

• cirkel

Seren:

Så har man åkt på en sommarförkylning. Jag har ont i halsen både dag och natt, bara på ena sidan. Jag hoppas inte det är en sån långkörare som förra gg.
    Barnen har varit snoriga i en vecka nu, jättetrist! Jag vill ju träffa folk!!!

Idag har vi iaf varit på en rolig lekplats mitt i bokskogen. Den har en jättestor rutchkana bra gungor, även för mammor.

Rossy: Är du hemma?

• maja under eken

Hej igen!

Joffe, glömde säga: lovely beslut om o hyra stuga!!! Gjorde du alldeles rätt i. Har han kommit hem o gjort nåt utlåtande? Wiggersvik, ligger d i Frillesås lr e d Vallersvik? Jag har varit på båda ställena o gillade båda skarpt, minns inte så mkt dock eftersom jag bara var typ 5-7 år...

Här kör vi premiärsov i nys rummet... Får se hur damen gillar d, låter dock som ett fett {#lang_emotions_throwup} då hon vrålar o e ilsken på pappa som låter henne ligga där. Tror inte d kommer funka!

Krya på dig cirkel! Jag har varit sjuk sen måndan f 2 v sen o snoret hänger envist kvar. Trodde inte min snok hade plats f så himla mkt! Jag snyter o snyter en grön evig sörja. Smaken börjar jag få tbax nu, den o lukten har varit som bortblåst i över en vecka. Hoppas d inte blir lika långvarigt f dig utan att mitt beror på lillskruttan i magen, man ska visst bli sjukare då..

Jag ska vila i soffan e helt slut efter helgens fixande, slutade måla kl 1 inatt o sen var d upp o ner ur sängen pga kramp. Men jag har bara mig själv o skylla!

Kram

Elvira - Livets Solstråle!
  • Nafrung

Tittar bara in som hastigast och undrar om Rossy fortfarande är gravid? Och det verkar det ju som.... Oj, vad jobbigt, nu får han fasiken komma fram snart!

Förväntan. Vi fick ett undantag på vår Trygg Hansa försäkring för T i och med hans blåsljud och hål i hjärtat, men när han friskförklarats på återkontrollen så ringde vi och bad dem ta bort undantaget. De kollade journalen från sjukhuset och gjorde det, inga problem.

• förväntan

Naffe, vad bra att de tog bort undantaget då. Tack för svaret .

Undrar också hur det går för Rossy. Heja dig, snart snart är han här

Cirkel, vart ligger bokskogen??

Maja hur funkar det med att sova i eget rum?

Joffe hopps du får det underbart på Smögen.

Här har svärmor kommit, vilket är bra. M är hennes nya bästis. Men det är så tråkigt att jag nu bara får ta allt trots.... Det är ju underbart att hon är här för avlastning, men sedan tar M ut all mammasaknad för att han inte varit med mig lika mkt som tidigare och jag känner mig jättegnällig med honom. Men måste ändå säja att han är väldigt fin storebror.

• Kun

Jag undrar också hur det går för Rossy?
    Ursäkta tjatet

Trion har blivit en kvartett!
  • Kun
    förväntan skrev 2009-07-28 09:33:16 följande:
    Här har svärmor kommit, vilket är bra. M är hennes nya bästis. Men det är så tråkigt att jag nu bara får ta allt trots.... Det är ju underbart att hon är här för avlastning, men sedan tar M ut all mammasaknad för att han inte varit med mig lika mkt som tidigare och jag känner mig jättegnällig med honom. Men måste ändå säja att han är väldigt fin storebror.
    Jag har också en son i 2-års- trotsen, han är helt omöjlig! Jävlas bara!
    Så glad att Pappan är hemma! Annars hade jag... dött {#lang_emotions_dreamer}...
    Vilken skillnad det är på stor M och Lill M alltså! Lill-M är ju som en ängel, helt lätthanterlig på alla vis.
    Och nyss så önskade jag livet ur min son!
    Jag sa till Pappan: Hoppas att han blir överkörd av bilarna här ute på gatan (dom håller på med vägarbete därute nu...)
    Nu har jag dåligt samvete över vad jag sa!
    Hur kan man tänka tanken ens

Skönt Förväntan att svärmor är hos er
    Trion har blivit en kvartett!
Svar på tråden Minnas XII