Kun skrev 2009-07-31 14:38:11 följande:
Ni som har barn med snopp, hur har ni pottränat era barn?M har alltid blivit arg när vi tar fram pottan och häromdagen när jag tog fram den så rymdes han knappt i den (tycker att han har blivit tvärstor så vi vägde han på
bvc och jo han väger redan 16.5 kg, så stor är han...) snoppen rymms då inte, den kläms bara ihop...Och toastolen ser han mer som en leksak...Tycker det börjar bli dyrt med 2 blö
jbarn.Jo just det, ni vars barn går på toa (barn med snopp , står barnen upp och kissar eller sitter dom?Min käraste tycker inte att vi ska lära M att bli en sittkissare, men det är väl svårt att få dom åh stå i början???Tips tack!

Ni som har barn med snopp... hahaha! Vi har också IKEApottan och när Teo kissar så kommer det med sådan kraft att det skvätter ut. Den är för låg och liten faktiskt. (Teodor väger 17+ och är 1 meter lång). Du kan ju börja med att shoppa den största på marknaden typ?
Efter 2-3 veckor på potta började Teodor kissa på toaletten. Vi köpte en integrerad sittring till båda våra toalettstolar och så en pall till varje. Det funkar jättebra även om det skvätts en del utanför. När han sittkissar så glömmer han ibland att hålla ner snoppen och då kissar han på ringen... Nu ståkissar han gärna (min sambo har lärt honom... jag sade att det fick nog han visa, haha) och då måste han komma ihåg att "pricka vattnet" samt vänta tills allt kiss kommit och inte börja backa bakåt efter hälften...
Det är nog inte svårt att få killen att ståkissa om man tycker det är en bra idé (inte alla vill ju ha en ståkissare hemma). DEt är kul att "pricka vattnet" och så "vattna busken" utomhus såklart.
Tja, det är mycket med kisseriet det är det!!