• Minna72

Minnas XII

Tråd nr 12! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

• Svar på tråden Minnas XII
  • Essi73

Kun & Förväntan; tack! Vad roligt att ni inte tog det fel, vad glad ajg blir Det skulle verkligen verkligen inte falla mig in att kritisera er, för som sagt, det vore att kritisera mig själv ett gäng veckor tbx i tiden!

Förväntan, jag kände ingen sjukdomskänsla i kroppen efter fl:en, jag kände mig bara megauttöjd i muskulaturen å så hade jag ju de där klasarna i häcken som försvann efter typ 2v. Allt som allt kände jag mig rätt tip-top jämfört med fl:en efter Boll.

Kun, jag småskrattar för aaack så sant! Nog smälls det i dörrar och kastas grejer här hemma också, iaf utav mig så jag kan inte begära utav Boll att han i sin tur aldrig gör som jag. Vaddå hyckla på hög nivå liksom

Själva njuter vi, eller jag gör det. Luna har inte skrikit på 1½v och äntligen får jag uppleva det Joffe skrev om för ett tag sen nämligen att mötas av ett stort leende när jag kikar ner i Lunas spjällsäng. 16v och 6dgr, som huxflux försvann skriken. (Så Seren snart kan jag skriva "3 skrikfria veckor!). Nu är det "vanliga" skrik liksom, det som ni andra antagligen får uppleva. Åh ljuvligt och jag får äntligen börja njuta utav Luna. Jag tycker att hon är så himla söt att jag dör!
    Fick total spunk på J i förrgår och rymde hemifrån i ett helt dygn gjorde jag också

• maja under eken

Hej!!!

Å Essi va du beskriver d jag såväl kan tänka mig händer f många nyblivna storasyskon. Jag hoppas så att vi slipper undan relativt lätt. E så rädd att Elvira ska reagera på sånt sätt som du beskriver alt förväntas va så stor o klara så mkt mer o behöva växa mer än va hon egentligen klarar av. Balansgången mellan att ff ge de stora mkt uppmärksamhet, låta dem va små när dom behöver och ge dom viktiga uppgifter så dom blir delaktiga i d nya syskonet hoppas jag vi fixar!

Låter skönt o rymma hemifrån ett tag, berätta gärna vart du rymde. Jag skulle behöva tips.. Hur har hans hemkomst gått annars?

Här hemma går d annars sin gilla gång o e rätt lugnt f tillfället. Elvira somnade bra i sin säng igår, la sig sent (kl 22) så d gick väl snabbt därför.. Sen vaknade hon vid 2,30 o Skalman tog över henne t oss men hon blev skitledsen o grät om sitt rum o så fick hon försöka somna om där själv f d ville hon. Men sen gick d inte att somna om djupt så då fick hon komma t oss. men d e superskönt att hon egentl VILL sova i sitt rum, FRAMSTEG!!!

I förrgår somande hon där oxå, men d tog en timme...

Idag e d städning o tapetsering som gäller. Va jag längtar t allt e klart!! Nu har vi sen strax före midsommar fixat ny fasad (bortlejt t byggföretag) rivit gammal altan, snart fixat färdigt nya köket m tapeter o lister o måleriarbete, renoverat Elviras nya rum.

Sen väntar vi på offert f o bygga om främre hallen o glasa in en liten farstukvist f o få liiiite större hall. D ger mer ljus o d blir lite varmare då vi ska ha golvvärme o ny ytterdörr. D blir sktidyrt f ynka 1,5-2 kvm men d e d fan värt, som d e nu kommer Elviras kompisar va tvugna o ta kölapp när dom ska in o alla snöiga ytterkläder ska tas av. E Skalman o jag i hallen samtidigt o den närmast dörren ska gå in igen, då får den som står i vägen fly upp ett par steg i trappen f att d ska gå o passera..... Så KAN man inte ha d!!

Vi väntar äv på offert f o få valsad plåt över halva altanen, d blir oxå skitdyrt. Men vi har inte ens ett helt parasoll som vi kan gömma dynor o vagnar under när d regnar, som d ju gör en hel del i detta land äv i år...

kram kram, nu ropar snabeldraken...

Elvira - Livets Solstråle!
  • förväntan

Essi, visst är det fantastiskt hur mkt bättre och snabbare man återhämtar sig efter en vag förl och pig direkt efteråt. Vad underbart att L slutat skrika, för det är ju inte lite påfrestande på psyket. Vilken fin benträniong hon gör också, jättesöt liten tjej . Hur mkt mindre än boll är hon??

• förväntan

Maja vad kul med all renovering, måste få se bilder när det blir klart.Vi har inte heller ett bra ställe för vagnar och div saker i trädgården. Men igår fick jag ett bra skjul som C ska montera. Just nu har jag både buggan och babytravel-vagnen i v-rmmet

• Essi73

Maja, jag rymde hem till en kompis antal MIL härifrån och väl där blev jag serverd ett glas rött (och så mat och allt annat gott också så klart), så alla mil + vin verkligen satte stämpeln "I ain't coming home tonight ". J behövde på den hårda vägen förstå att det inte är så "bara" allting och även få uppleva att ta hand om båda kidsen PLUS all planering det verkligen krävs.
    Så det enda jag kan rekommendera sen inför en ev. rymning från dig är hem till oss Lovar vin eller bara-lyssna-och-hålla-med!

(J gör alltså verkligen jätte mycket här hemma, det är just det där med att tänka själv och planera som hänger på mig och som jag ruttnade ur på).

Sen Maja, MÅSTE du ta kort på rummet+tapeter, vi skall flytta ihop Boll&Luna i eget rum i sinomtid så det blir att inreda igen. Misstänker att jag kommer att vara ute efter din stil då.

Förväntan oh ja, det var rejäl skillnad på så vis mellan ks och vag. Bara att kunna resa mig från fl-sängen och ta mig till duschen 1 timme efter att Luna var ute var.. frigörande! Luna är förresten såååå mycket mindre än Boll Nu var det ett tag sen vi mätte+vägde Luna, men sist då var hon 12v4dgr - 5930gr/60,5cm mot Boll 7680gr/64,5cm. När Boll var 4v2dgr vägde han 5905gr/57,3cm, så det är stooor skillnad!

Ojoj nu får jag rädda Luna som snurrar runt sin egen axel som en liten propelller

• Rossy

Vecka 41+6 idag. Får se vad som händer imorgon.
    Naffe, var beredd att lämna över pokalen .

• Joffe

Vad är det med tvåorna, det verkar vara snäpet mer envetna än ettorna tur är väl det eftersom de antagligen behöver en hel del skin på näsan när det gäller att säga ifrån till sin storebror/syster

Maja, FÖR stor hall kan man verkligen inte få när man har barn med overaller mm.
    Hoppas att det går bättre o bättre med E´s sovning, det verkar ju lovande!!

Essi, det är verkligen helt fantastiskt att Luna har fått lite lugn i sin kropp, det är tur att de själva inte kommer ihåg nått av det tiden!
    Helt lovely med rymningen

Måste amma! Återkommer

• Kun

Ni som har barn med snopp, hur har ni pottränat era barn?
    M har alltid blivit arg när vi tar fram pottan och häromdagen när jag tog fram den så rymdes han knappt i den (tycker att han har blivit tvärstor så vi vägde han på bvc och jo han väger redan 16.5 kg, så stor är han...) snoppen rymms då inte, den kläms bara ihop...
    Och toastolen ser han mer som en leksak...
    Tycker det börjar bli dyrt med 2 blöjbarn.
    Jo just det, ni vars barn går på toa (barn med snopp , står barnen upp och kissar eller sitter dom?
    Min käraste tycker inte att vi ska lära M att bli en sittkissare, men det är väl svårt att få dom åh stå i början???
    Tips tack!

Trion har blivit en kvartett!
  • Kun
    Rossy skrev 2009-07-31 09:23:42 följande:
    Vecka 41+6 idag. Får se vad som händer imorgon.Naffe, var beredd att lämna över pokalen .
    Inte för att starta något bråk här
    Men är det inte jag som ska lämna över pokalen i så fall, jag gick 17 dagar över tiden och jag tror jag knäckte Naffe
    Som om det är en bragd
    Trion har blivit en kvartett!
  • Minna72

Rossy rossy rossy... Hoppas den röda pluppen nu betyder att du är nån annanstans!

Kun: Fnissar lite åt att M väger 16,5 kg, Öki väger nämligen fortfarande bara 11,5 kg och är ca 84 cm lång. Konstigt nog ser han liksom ändå inte spinkig ut, utan han är nog bara en liten människa helt enkelt. )
    Kan inte svara på det där med pott-träning eller rättare sagt toastolsträning. Jag har dock väldigt svårt att tro att sitta på toastolen nu skulle innebära att han blir "sittkissare" i framtiden? Om ni är ute i det gröna och han är naken, hur har ni gjort/gör ni då? Antar att han väl står upp då?

Öki har varit mycket utan blöja här hemma inomhus under sommaren och det har funkat ganska bra att han sprungit på pottan när han behöver (bara ett par missöden). När vi har varit nånstans där det inte finns potta har vi helt enkelt låtit honom sitta på toaringen (med stöd). Vi har inte provat än att vara utan blöja när han har byxor på, men jag antar att vi kommer börja testa nu i samband med dagisstarten. Den mesta av tiden har han ändå fortfarande blöja (Up&Go) på sig.

Essi, jag är verkligen glad å era vägnar att det äntligen blivit tyst (nåja) i huset. Kan inte föreställa mig hur det är att ha ett kolikbarn hemma. Skönt med rymningen förresten!

Maja, skrattade gott åt ditt inlägg häromdagen där du berättade om alla tokigheter Viran säger. Skönt också att det börjar lösa sig med sovningen. Har Viran tittat ngt på Mullvaden förresten?

postar...

Svar på tråden Minnas XII