Hej!!!
Å Essi va du beskriver d jag såväl kan tänka mig händer f många nyblivna storasyskon. Jag hoppas så att vi slipper undan relativt lätt. E så rädd att Elvira ska reagera på sånt sätt som du beskriver alt förväntas va så stor o klara så mkt mer o behöva växa mer än va hon egentligen klarar av. Balansgången mellan att ff ge de stora mkt uppmärksamhet, låta dem va små när dom behöver och ge dom viktiga uppgifter så dom blir delaktiga i d nya syskonet hoppas jag vi fixar!
Låter skönt o rymma hemifrån ett tag, berätta gärna vart du rymde. Jag skulle behöva tips.. Hur har hans hemkomst gått annars?
Här hemma går d annars sin gilla gång o e rätt lugnt f tillfället. Elvira somnade bra i sin säng igår, la sig sent (kl 22) så d gick väl snabbt därför.. Sen vaknade hon vid 2,30 o Skalman tog över henne t oss men hon blev skitledsen o grät om sitt rum o så fick hon försöka somna om där själv f d ville hon. Men sen gick d inte att somna om djupt så då fick hon komma t oss. men d e superskönt att hon egentl VILL sova i sitt rum, FRAMSTEG!!!
I förrgår somande hon där oxå, men d tog en timme...
Idag e d städning o tapetsering som gäller. Va jag längtar t allt e klart!! Nu har vi sen strax före midsommar fixat ny fasad (bortlejt t byggföretag) rivit gammal altan, snart fixat färdigt nya köket m tapeter o lister o måleriarbete, renoverat Elviras nya rum.
Sen väntar vi på offert f o bygga om främre hallen o glasa in en liten farstukvist f o få liiiite större hall. D ger mer ljus o d blir lite varmare då vi ska ha golvvärme o ny ytterdörr. D blir sktidyrt f ynka 1,5-2 kvm men d e d fan värt, som d e nu kommer Elviras kompisar va tvugna o ta kölapp när dom ska in o alla snöiga ytterkläder ska tas av. E Skalman o jag i hallen samtidigt o den närmast dörren ska gå in igen, då får den som står i vägen fly upp ett par steg i trappen f att d ska gå o passera..... Så KAN man inte ha d!!
Vi väntar äv på offert f o få valsad plåt över halva altanen, d blir oxå skitdyrt. Men vi har inte ens ett helt parasoll som vi kan gömma dynor o vagnar under när d regnar, som d ju gör en hel del i detta land äv i år...
kram kram, nu ropar snabeldraken...