• Danitra

NI förstör mitt barn!

Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:

"Killar kan inte ha skor med glitter på!"
    Senare vid matbordet så pekar min son på en annan flickas "Hello Kitty"-spänne och säger:
    "Jag har samma glösögon (solglasögon)"
    Tjejen blir chockad över detta och undrade förskrämt vem som hade låtit honom välja sådana solglasögon, det kan ju inte killar ha.
    Detta är inget som dom här tjejerna har lärt sig helt på egen hand utan det är ALLA NI som säger att vissa saker bara är för killar och andra bara för tjejer som har lärt dom detta. Och sen kommer dom till sitt dagis och berättar för MIN SON vad han kan och inte kan ha på sig.
    Än så länge kan min son välja fritt bland Spindelman, Hello Kitty, glitter och bilar men uppenbarligen inte så länge till!
    TACK FÖR DET, PUCKON!!
  • Svar på tråden NI förstör mitt barn!
  • Maliinka

Håller helt med dig Danitrass!

• vadskajaghetadå

Jag har ingen aning om om barnen har fått detta från sina föräldrar eler nåt annat barn, men blir ändå förbannad nu när jag tänker på vissa fräldrar till dessa barn som är på det här viset.
    Puckon!

• Vic2ria
    Mynta skrev 2009-05-21 21:00:08 följande:
    Åh, blir så förbannad på sådant...
    jag med, usch vad trist att det förekommer, wake up det är 2009 =)
  • Danitra
    Beyond Eternity skrev 2009-05-21 20:58:48 följande:
    Fy fan säger jag för alla er vuxna som lär era barn denna trångsynthet! Åh vad jag känner med din lilla pojke Vet du TS, om jag hade varit dig så hade jag försökt samla alla föräldrarna på dagis inklusive personalen och sen beskriv precis vad du känner och berätta hur deras barn har reagerat och sagt och att du kräver en förändring, FÖR BARNENS SKULL! Föräldrarna får tycka vad de vill MEN att föra över sina fördomar och stereotypa könsrollsmönster får de fan lägga av med! Önskar dig verkligen lycka till att få ordning på det hela
    Ja, jag blir så ledsen för hans skull. Han kommer och är så stolt i sina nya skor och får höra att dom är fel.
    Tyvärr vet jag vilken kategori det är på både föräldrar och personal. Dom är jättetrevliga men superkönsstereotypa. Jag skulle nog inte orka ta hela fajten själv.
  • Ord blind

Det börjar redan i spädbarnsåldern; -Vilken söt lite grabb, vad heter HAN? säger dom till min TJEJ bara för att hon har mörkblå mysdress och babyblå filt. Jag säger det samma: TACK FÖR FAAAAN!!!

• skanejossa

hörde från en mamma när dom skolade in sin dotter på en förskola här i stan så hade fröken som ska vara pedagogisk sagt till flickan "Nä kom här, här ska du leka bland dockorna, killar leker med bilar"

hade ja varit i den sitsen hade ja tagit mitt barn o gått därifrån, anmält henne till rektorn/föreståndaren, men denna mamma gjorde inget hon blev lite chockad tror ja men barnet började iaf på förskolan, de skulle ja aldrig tillåtit

• Lusse

jag vet jätte många småkillar som vill ha klänning, vill dom ha det så fick dom väl det då :P

där emot ska jag nog lära min son/dotter skillnaden mellan manligt och kvinnligt men det har ju inte å göra med om de har långt hår och/eller rosa kläder.. :P

• L E A

Dom som inte delar din uppfattning brister inte i mina ögon. Det är du som förälder som brustit i din uppfostran. Det är du som ska tala om för ditt barn vad som gäller och vägleda han. Om din son har på sig kjol tycker jag att du först å främst kan börja med sonens far. Han ska väl va en bra förebild för sin son.
    Köp en rosa t-shirt med glitter på till pojkens far, ett par rosa solglasögon och en knall rosa handväska, skicka sen han till jobbet. Börja i den ändan först....

DÅ kan du alltid säga till din son vad han än har på sig att "strunta i vad dom andra tycker för din pappa har också sånt"

Svar på tråden NI förstör mitt barn!