NI förstör mitt barn!
Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:
Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:
bry dig inte om vad andra tycker. låt han ha hello kitty saker om han vill, vad spelar det för roll?
min dotter har "killkläder" så varför ska inte killar kunna ha "tjejkläder"?
tids nog ändrar han sig nog ändå
Tycker att det är löjligt, alla uppfostrar sina barn olika. Bara för att några tycker det är okej med glitter på pojkar måste inte alla tycka det. Och alla som inte tycker det har rätt till det. Men det ger inte barn rätt att reta den som har det. Det är samma med överviktiga barn. Jag ger mina barn en bra kost för att de inte ska bli överviktiga, men bara för att jag gör det betyder det inte att de har rätt att reta tjocka personer. Övervikt och glitter är inte samma sak, tog bara den jämförelsen med poängen att bara för att man själv inte har nåt så är det inte okej att retas. Men mina barn har inte flickkläder för jag tycker inte att det är passande men de har inte rätt att mobba någon för det.
Min son har också Hello Kittykläder. Han väljer kläder efter vem han ser upp till. Ibland tjejer, ibland killar. Jag håller helt och hållet med om att det är vi föräldrar som måste visa att det är ok att ha glitter, rosa osv även som killar. Precis som tjejer också ska få ha Spiderman, blått, Blixten osv på sina kläder.
Om någon skulle fråga mig om könet på mitt barn då jag klätt det i klänning och hårspännen kommer jag tro denne vara en idiot.
Bara en reflektion på inlägget.
L E A skrev 2009-05-21 21:04:34 följande: