NI förstör mitt barn!
Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:
Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:
L E A skrev 2009-05-21 21:50:43 följande:
Härligt :)
Fru waran skrev 2009-05-21 21:49:18 följande:
Åh vad jag håller med!
Och vet ni vad? Jag börjar fan tröttna. Jag är så förbannat trött på att alla föräldrar tycker att deras barn har RÄTT att tycka att det är konstigt. Att deras barn har RÄTT att kommentera min sons pippitofsar. Att deras barn har RÄTT att retas lite, att pika lite, att tycka att han är konstig.
Så jag ska börja säga åt honom att säga tillbaka. Jag tänker bli precis en likadan morsa som de andra. Jag tänker se till MITT barn och HANS självkänsla, och jag tänker se till att han hävdar sig mot alla skitungar som tycker att de har RÄTT att säga vad de vill.
Så snart kommer de få svar som "jaha? Jag har rosa skor och du är tjock" eller "Jag kanske har pippitofsar, men jag har i alla fall inte blöja fortfarande" eller "Du är ju för dum för ditt eget bästa"
För är det inte såna föräldrar vi alla ska vara? Tycka att våra barn ska ha rätt att påpeka det som är lite konstigt? Det verkar ju så.
Därför att det är min och sambons åsikt :)
Ts, jag får en känsla av att du tagit detta hårdare än din son. Varför inte bara tala om för sonen hur det är och se hur det hela utvecklar sig. Jag tror att barnen sköter detta bäst själva men att det är föräldrarna som gör dom stora sakerna av det.
Fru waran skrev 2009-05-21 21:46:10 följande: