NI förstör mitt barn!
Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:
Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:
Om han har varit ett offer så behöver han inte vara det livet ut, för sin sons skull kan han ändra sig. Man ska alltid börja inom kretsen av dom närmaste för det är oftast dessa som är barnens förebilder!
Ord blind skrev 2009-05-21 21:02:43 följande:
TS: min son går i Hello Kitty keps och sandaler med eldsflammor och tackochlov så går vi på ett dagis där ungarna inte kommenterar ettdera.
(LEA: bär du knallrosa kjol och glitterväska på jobbet? Inte? Men ändå låter du en ev dotter bära detsamma? Men om en SON ska få göra det så måste ovillkorligen hans far göra sammalunda? Min man skulle inte drömma om att visa sig ute i vare sig hello kittykeps eller sandaler med eldsflammor, men det hindrar ju inte fyraåringen.)
Tråkigtd et här med att dela upp saker i tjejigt/killigt. Min äldste fick glasögon i höstas. (Han fyllde 4 i början av året). Han fick själv välja glasögon och valde ett par lila "Hello Kitty". Optikern sade att den rosa väskan som hörde till kanske inte var något för min son men jag sade att han visst kunde få den fina rosa väskan med "Hello Kitty" på. (Han älskar rosa).
När han skulle till dagis med glasögonen för första gången så var jag orolig att de andra, större barnen skulle reta honom så han fick en ny spindelmannen-tröja på sig, sina lila glasögon och så fick han ta med och visa sin rosa glasögonväska.
Jag blev glatt överraskad att ingen hade retat honom, ett par barn ville också ha sådana glasögon och en kille ville ha en likadan väska. Killen var 1 år äldre än min son.
Skönt med föräldrar som är lite avslappnade till det här med rosa och blått!
Hoppas det blir bättre när de tjejerna slutat dagis och börjat skolan.