• Danitra

NI förstör mitt barn!

Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:

"Killar kan inte ha skor med glitter på!"
    Senare vid matbordet så pekar min son på en annan flickas "Hello Kitty"-spänne och säger:
    "Jag har samma glösögon (solglasögon)"
    Tjejen blir chockad över detta och undrade förskrämt vem som hade låtit honom välja sådana solglasögon, det kan ju inte killar ha.
    Detta är inget som dom här tjejerna har lärt sig helt på egen hand utan det är ALLA NI som säger att vissa saker bara är för killar och andra bara för tjejer som har lärt dom detta. Och sen kommer dom till sitt dagis och berättar för MIN SON vad han kan och inte kan ha på sig.
    Än så länge kan min son välja fritt bland Spindelman, Hello Kitty, glitter och bilar men uppenbarligen inte så länge till!
    TACK FÖR DET, PUCKON!!
  • Svar på tråden NI förstör mitt barn!
  • anna450

Jag skulle inte heller sätta på min son(om jag hade en)ett par glittriga/rosa skor!

• Lallan

Har inte läst hela tråden men min son går stolt till förskolan iklädd glittriga gympaskor

• Bonanza

Alltså, folk köper små klänningar på HM som gör att deras små döttrar ser ut som prostituerade. Eller klär sina pojkar som små soldater. Och så klagar man på att våra söner får klä sig i glitter ibland. Ooo.

• Clarissa83

Mamman utan barn skrev 2009-05-21 22:39:41 följande:

Meh! Strunt samma hur det ser ut. Huvudsaken att det är g e n u s tänk över det hela
    aA ^^
  • fruWasberg
    Mamman utan barn skrev 2009-05-21 22:41:43 följande:
    Tja.. han lär ju upptäcka att det var så mycket mer än en lek. Pojkar har inte glitterdojor "normalt" sett. Så om han vill upptäcka det den hårda vägen, fine, men helst besparar jag nog honom det.Det är viktigt att mina barn blir trygga i sig själva och vet vilka de är redan från början. Vilket kön de tillhör och vad som är norm för det könet t ex.
     "Norm för könet", vad är det?
    Fyra barn har jag fött: 02, 03, 07, 08. Lille Hampus fattas oss dock....
  • Bonanza

Och återigen: ni behöver inte klä era ungar som jag klär mina. Men kommenterar de tänker jag lära dem att bita tillbaka med råge. Känns väl sunt?

• Fru waran
    Bonanza skrev 2009-05-21 22:43:03 följande:
    Alltså, folk köper små klänningar på HM som gör att deras små döttrar ser ut som prostituerade. Eller klär sina pojkar som små soldater. Och så klagar man på att våra söner får klä sig i glitter ibland. Ooo.
    är du säker på att det är samma mammor som klär sina barn som soldater, som klagar på era glittriga söner??
  • Helena Gordon
    Bonanza skrev 2009-05-21 22:43:03 följande:
    Fast nu var du ganska fördomsfull. Min dotter har massa klänningar från HM och det gör att hon ser ut som en prostituerad?

Men om DIN dotter vill ha en sån "tramp-klänning" då?
  • Finesse

Min dotter har svarta gympa dojjor med eldflammor på Å alla tyckte dom var såååå fina.. tråkigt att det inte kan vara samma sak för pojkar

Svar på tråden NI förstör mitt barn!