• Danitra

NI förstör mitt barn!

Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:

"Killar kan inte ha skor med glitter på!"
    Senare vid matbordet så pekar min son på en annan flickas "Hello Kitty"-spänne och säger:
    "Jag har samma glösögon (solglasögon)"
    Tjejen blir chockad över detta och undrade förskrämt vem som hade låtit honom välja sådana solglasögon, det kan ju inte killar ha.
    Detta är inget som dom här tjejerna har lärt sig helt på egen hand utan det är ALLA NI som säger att vissa saker bara är för killar och andra bara för tjejer som har lärt dom detta. Och sen kommer dom till sitt dagis och berättar för MIN SON vad han kan och inte kan ha på sig.
    Än så länge kan min son välja fritt bland Spindelman, Hello Kitty, glitter och bilar men uppenbarligen inte så länge till!
    TACK FÖR DET, PUCKON!!
  • Svar på tråden NI förstör mitt barn!
  • Helena Gordon

För den delen så vill jag inte att min dotter ska ha glitterskor heller ...

• Fru waran

Helena Gordon skrev 2009-05-21 22:36:23 följande:

Men nu är det så att jag VILL INTE att min son ska gå i glitterskor, är det ok?
    absolut inte, här ska alla pojkar gå klädda i glitterskor för det har mupparna på fl sagt och då är det så.
  • trädis
    Danitrass skrev 2009-05-21 22:35:21 följande:
    HUR kan man tycka det är fel för sin son med glitterskor? HUR?
    men hur kan man tycka att tex gul är en fin färg?

folk tycker det de tycker helt enkelt
    världens lyckligaste mamma
  • Danitra
    Helena Gordon skrev 2009-05-21 22:36:23 följande:
    Men nu är det så att jag VILL INTE att min son ska gå i glitterskor, är det ok?
    Hur kan det inte vara OK?
    Vilken skada gör glittret? Krymper snoppen in i kroppen?
  • Danitra
    Helena Gordon skrev 2009-05-21 22:37:03 följande:
    För den delen så vill jag inte att min dotter ska ha glitterskor heller ...
    Nej, jag hade aldrig valt glitterskorna. Men nu gjorde sonen det, utav alla 10 skor som fanns så vad det dom han ville ha.
  • Clarissa83

Ett plagg ska ju dessutom användas av den som klär i det.. Skulle inte jag se bra ut i ett plagg så inte fan skulle jag sätta det på mej annat än hemma isf heller. Ni måste ha välformade (?) karlar

Danitrass skrev 2009-05-21 22:35:51 följande:
    Jo. Faktiskt.
    Ord blind skrev 2009-05-21 22:35:44 följande:
    Yupp, faktiskt.
  • Ord blind
    Danitrass skrev 2009-05-21 22:36:09 följande:
    Great minds.
    think alike! :)
  • Danitra
    Fru waran skrev 2009-05-21 22:36:29 följande:
    ja hur?? hur kan man inte förstå att alla tycker olika?? Det tycker jag är en märkligare grej...
    Jag kan förstå att man tycker olika i mycket. Musik, mat, film osv.
    Men att neka ett barn vissa plagg enbart pågrund av kön - det kan jag inte förstå.
  • supersemlan

Mamman utan barn skrev 2009-05-21 22:36:31 följande:

Han är pojke. End of discussion. Men vill han verkligen så får han väl testa. Kanske.
    Men på vilket sätt hänger glitter ihop med ett speciellt kön, egentligen?

Och vad tror du händer om han "testar"?
Svar på tråden NI förstör mitt barn!