• Danitra

NI förstör mitt barn!

Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:

"Killar kan inte ha skor med glitter på!"
    Senare vid matbordet så pekar min son på en annan flickas "Hello Kitty"-spänne och säger:
    "Jag har samma glösögon (solglasögon)"
    Tjejen blir chockad över detta och undrade förskrämt vem som hade låtit honom välja sådana solglasögon, det kan ju inte killar ha.
    Detta är inget som dom här tjejerna har lärt sig helt på egen hand utan det är ALLA NI som säger att vissa saker bara är för killar och andra bara för tjejer som har lärt dom detta. Och sen kommer dom till sitt dagis och berättar för MIN SON vad han kan och inte kan ha på sig.
    Än så länge kan min son välja fritt bland Spindelman, Hello Kitty, glitter och bilar men uppenbarligen inte så länge till!
    TACK FÖR DET, PUCKON!!
  • Svar på tråden NI förstör mitt barn!
  • RåsaPrinSessa

Fru waran skrev 2009-05-21 22:17:54 följande:

jag skulle ringt psyk med en gång. Skulle min sambo gå i det skulle ha inte vara frisk. Han gillar manliga kläder och skulle aldrig gå i det. Ändrar han sig bara sådär har han fått en psykos och då gör jag allt för att han ska bli frisk igen
    hehe, ville mest se om folk tyckte det var okej på små barn eller om det gällde vuxna män oxå=)
  • trädis
    Fru waran skrev 2009-05-21 22:17:54 följande:
    jag skulle ringt psyk med en gång. Skulle min sambo gå i det skulle ha inte vara frisk. Han gillar manliga kläder och skulle aldrig gå i det. Ändrar han sig bara sådär har han fått en psykos och då gör jag allt för att han ska bli frisk igen
    hahaha samma här!
    världens lyckligaste mamma
  • Ord blind
    RåsaPrinSessa skrev 2009-05-21 22:14:11 följande:
    Ett litet tillägg...vad skulle ni säga om era män(sambos, pojkvänner etc. ) tog på sig en klänning när ni går ut på resturang/bio etc.?
    Hade inte haft några problem med det faktiskt, även om min man är väldigt "grovt huggen" :)
  • Danitra
    Ett litet tillägg... vad skulle ni säga om era män(sambos, pojkvänner etc. ) tog på sig en klänning när ni går ut på resturang/bio etc.?
    Jag skulle skratta och säga: "Jag älskar dig!"
  • LindaSundberg

Hmm okej, du får skriva och visa öppet att sättet du tycker är bättre, men vi som tycker annorlunda, vi eller våra barn ska bara hålla tyst? Jo men det låter väldigt bra det... Därför att han är en pojke såklart! Dessutom ser han mycket bättre ut i en gul eller röd body än i en illrosa body med glitter tryck på bröstet.

Danitrass skrev 2009-05-21 22:15:40 följande:
    Självklart tycker jag att min ståndpunkt är bättre än din. Annars skulle jag byta.

Jag bara undrar varför du och din sambo tycker det är helt fel för en kille att gå i tjejkläder?
  • mackeluring
    Bonanza skrev 2009-05-21 22:15:42 följande:
    Men alltså: ni behöver inte köpa rosa saker till era söner. Ni behöver verkligen inte det.Men jag blir så otroligt förbannad på att era ungar sen går på TS och mitt barn och trycker ner dem i skorna. Och sen det som är ännu värre: att ni verkar tycka att de har RÄTT att göra det, eftersom våra barn är udda.Hur tänker ni då?
    Håller med.

Här har vi vuxna ett enormt ansvar. För det är så här mobbing börjar......
  • Ärla Minou
    Ett litet tillägg...vad skulle ni säga om era män(sambos, pojkvänner etc. ) tog på sig en klänning när ni går ut på resturang/bio etc.?
    Eftersom vuxna antas ha superkoll på vad som är socialt accepterat och ej så skulle ju en man i kvinnokläder vara lika med en transa. Och det skulle nog genera mig lite att alla tittade på min man med dömmande blick. Men om vi skulle lyckas få ett samhälle där inte alla glodde så förbaskat så fort någon avvek från Normen dvs om vi fick ett mer öppet samhälle så why not? ...för jag tycker inte det är pervo med crossdressing.
  • fruWasberg
    LindaSundberg skrev 2009-05-21 22:17:11 följande:
    Men varför kalla dem son och dotter, pojke, flicka? Varför dela upp dem med något så enkelt som ord? De ska väl vara lika? Nee nu får vi hugga av våra söners snoppar och kalla alla för hen. Ingen ska ha ett eget namn som Amanda och Linus, nej alla ska vara lika. Hen 1, Hen 2, Hen 3.....
    Det handlar om att ge barnen tillgång till alla sfärer, oavsett kön. Hugger vi av snoppar så lär befolkningen dö ut snart. Det är otvistigt att de barn som föds med en snippa kallar vi flickor och de som föds med en snopp kallar vi killar. Men varför måste alla killar och alla tjejer se ut och uppträda likadant som "alla andra" killar och tjejer?
    Fyra barn har jag fött: 02, 03, 07, 08. Lille Hampus fattas oss dock....
  • Mamma 2b
    trädis skrev 2009-05-21 22:16:11 följande:
    hahaha det hade jag inte uppskattat direkt
    Inte jag heller.
    Men den dag dessa vuxna män går ut rosa klänningar och glitter i håret, kommer nog vi gamla traditionella stofiler börja tycka att det ser helt okej ut.
    Efter några hundra år eller så.
    Och sen kommer det inte förekomma kommentarer om skor och annat på dagis.
  • Danitra
    LindaSundberg skrev 2009-05-21 22:17:11 följande:
    Men varför kalla dem son och dotter, pojke, flicka? Varför dela upp dem med något så enkelt som ord? De ska väl vara lika? Nee nu får vi hugga av våra söners snoppar och kalla alla för hen. Ingen ska ha ett eget namn som Amanda och Linus, nej alla ska vara lika. Hen 1, Hen 2, Hen 3.....
    Men går du in för att missförstå? Läser du ens inläggen?
Svar på tråden NI förstör mitt barn!