NI förstör mitt barn!
Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:
Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:
Vissa samhälleliga konventioner är inte för att ändras. Pojkar ska vara klädda som pojkar & flickor som flickor är min mening, utan att jag för den skull är ett pucko. Lika lite vill jag att en man ska vara klädd som en kvinna eller transa på min förskola eller att en man ska vänta barn bara för att han råkar ha varit kvinna tidigare i sitt liv. Livet har en mening som man & kvinna, inte som okönad.
Varför är det så hemskt att det finns killar & tjejer? Vad är vitsen med att flumma till det för dagisungar? Skillnaden (och "rollerna") kommer ju ändå i skolan och har man då vuxit upp med glitterskor som kille kommer man nog få sig en ganska tuff skolstart...
varför får det inte finnas tjejkläder och killkläder??
jag har både en dotter o 2 pojkar
o jag har då aldrig sagt till min dotter att en pojke inte får ha något med hello kityt.
skulle hon säga så ,så är det hennes egna ord.
hennes uppfattning.
hon är 6år o har redan koll på vad killar brukar o inte..
allt som barn gör är inte alltid föräldrarnas fel..