NI förstör mitt barn!
Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:
Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:
Så fort mina flickor inte har tjejkläder utan jeans och nån tuff tröja så tror alla att de är pojkar. Sjukt.
Det verkar dock vanligare att flickor kläs i killkläder än tvärtom
Hur kommer det sig att föräldrar som har den här konservativa bilden av hur barn ska klä sig aldrig har några argument för VARFÖR de tycker så mer än att det är deras åsikt. Det är ju just det som avslöjar trångsyntheten och bristande intelligensen. Man har helt enkelt aldrig brytt sig om att analysera närmare eller ifrågasatt VARFÖR man har den åsikten. Kritiskt tänkande och ifrågasättande är två hörnstenar hos en intelligent person.
Jag har precis den senaste veckan upplevt samma sak som TS: sonen har varit ledsen för att han fått nedlåtande kommentarer om sin klädsel/leksaker när han haft något rosa (skjorta, penna etc).
Tidigare så har det varit någon enstaka förvånad kommentar som han enkelt bemött med att "killar kan visst", men nu ville han plötsligt inte låna kompisens rosa sparkcykel när han skulle till dagis. Efter lite samtal visade det sig att det berodde på att flickorna skrattade åt honom. Pojkarna sa inget.
I Danitrass ts är det flickor som kommenterar pojkarnas val - kan det vara så att flickorna vill försvara det som de nu uppfattar som "sitt revir"? Varför är pojkarna mer toleranta?
Jag trodde nog att det i detta fall skulle vara tvärtom ifall något barn sa något, att pojkarna inte skulle gilla att någon av deras eget kön gick utanför normen och att flickorna skulle applådera den goda smaken ; )
Vad hände med mottot "du kan bli vad du vill bara du jobbar hårt"? Hur ska pojkar kunna drömma om att bli barnmorskor (eller något annat tidigare kvinnodominerat yrke) när de inte ens får ha glitterskor utan att bli nedtryckta av andra små barn.