NI förstör mitt barn!
Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:
Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:
Dorian Ertymexx skrev 2009-06-03 21:31:37 följande:
Tack för att du ger ord på det jag känner!!
Var på H&M med min svägersta och våra jämngamla söner som blir 3 i aug resp okt. Tittade på kläder till min son och hittade en röd tröja med vita ränder hela vägen. En sån daär som enligt mej är könsneutral men enl henne skulle hon aldrig köpa den för att det är röd. Tjejfärg enligt henne. Jag blir såååååå arg! Varför ska jag tvingas in i restriktiva fack. Vill jag sätta på en röd tröja på min son så gör jag det. Tror knappast inte det finns några vettenskapliga fakta på att det gör honom könsförvirrad för det??! Min filosofi är: kan man sätta på blå kläder på flickor varför kan man då inte sätta på rött på pojkar? Sjukt samhälle vi lever i idag.
Våra små kan vi klä som vi vill men någonstans på vägen mot vuxen kommer det manliga eller kvinnliga sättet att klä sig.
Vill vi ändra på alltsammans måste vi först ta bort benämningen transvestit.
sv.wikipedia.org/wiki/Transvestit
Jag undrar vart det egentligen kommer ifrån? Från andra barn eller från föräldrarna?
Min son får ha på sig vad han vill och jag har aldrig satt på mina barn "Tjej och kill " kläder. Jobbar på ett klädföretag som inriktar sig på UNISEX kläder så från mig kan sonen absolut inte ha fått för sig att vissa saker bara är för tjejer.
Men ändå hör jag honom säga att vissa grejer är för tjejer! Jag tror att han snappar upp de kommentarerna på förskolan och de andra barnen har kanske snappat upp det från något annat barn. Jag tror inte att man kan skylla på att det är föräldrarnas fel även fast jag skulle önska lite mer UNISEX tänkande bland de flesta föräldrarna.
Har inte läst hela tråder bara TS, men för mig är det självklart att killar har kill kläder o tjejer tjej kläder...
Iaf när det gäller klänningar,kjolar,rosa skor osv tycker jag inte det passar på en kille!
Eller tex. hello Kitty solglasögon, visst en kille får gärna ha det för mig, men jag skulle själv inte sätta det på mina söner!
Jag har 3 killar o 1 tjej, min tjej älskar att klä sig i klänningar osv, hon vill absolut inte ta på sig brödernas gamla kläder, mer än om vi är hemma!
Killarna har alltid fått välja kläder själv, min 4 åring gillar mkt rosa, inga fel med det, men ska man då verkligen köpa rosa strumpbyxor tex? Ett rosa linne med blommor på?
Ser inte det konstigt ut på en kille?
Näe så han har inte fått köpa sånt, däremot om det finns rosa på killkläderna är det helt OK!
Dorian Ertymexx skrev 2009-06-04 18:26:41 följande: