• Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 8
  • fritzie76

Provade FIX-ovarellerna och jackorna i dag. Dottern som är 16 månader och ca 84 cm lång drunknade nästan i stl 92. De är nog ganska stora i storlekarna, och jag får ta stl 86 till henne. Men jag är ändå lite tveksam.....hur mycket kan hon växa????

Lite svårare till sonen, han är 108 cm nu, räcker nog med 110 faktiskt.....men vem vet hur mycket han växer......

• jannah
    mortillsju skrev 2009-08-22 11:30:40 följande:
    Nej!! Kör på. .-D Jag älskar HM denna höst!!
    Ja, höstens kollektion från H&M är jättefin! Har köpt mycket till dottern därifrån nu... :)
    ¤ Othilia 080524 ¤
  • iAnnaMaria
    fritzie76 skrev 2009-08-22 12:52:39 följande:
    Provade FIX-ovarellerna och jackorna i dag. Dottern som är 16 månader och ca 84 cm lång drunknade nästan i stl 92. De är nog ganska stora i storlekarna, och jag får ta stl 86 till henne. Men jag är ändå lite tveksam.....hur mycket kan hon växa???? Lite svårare till sonen, han är 108 cm nu, räcker nog med 110 faktiskt.....men vem vet hur mycket han växer......
    funderar också över detta... Min son är 89 lång.. 98 va ju suuuper stor. Men frågan är om 92 blir för liten :S
  • fritzie76

Ja så svårt med storlekar i vinterkläderna....ska ju passa i mars också...men sen ska de ju inte vara för stora och klumpiga heller...

FIX är ju stora och jag tror att det räcker att du tar stl 92. Kan ha de även om han är 96-97 cm.

• Lilaa
    mortillsju skrev 2009-08-22 11:10:51 följande:
    Tunna fleecetröjan från HM röstar jag på!
    ska kolla upp det
  • Snorky
    anette 81 skrev 2009-08-22 08:23:08 följande:
    någon mer som upplever velourbyxorna från flick trånga i midjan?
    Det beror ju på vad man jämför med. De är helt perfekta på mina smalisar. Men helt klart är de mkt smalare i modellen än de från baby! Så har man ett  barn med lite hull kanske de upplevs som trånga i midjan?

Syrran köpte 86 på velouren från baby till sin son och de ramlade av honom, så då tipsade jag om de från flick istället och de sitter mycket bättre på honom, men hon fick ju ta stl 92 då istället.

Över lag så är de flesta kläder på flick mkt mindre än de på pojk o baby. Har man smalisar som jag får man titta på flick eller om man har tur kan det finnas slim-modeller på pojk. Vet många som har döttrar åt det grövre hållet som får köpa byxor från pojk många gånger.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • Snorky
    iAnnaMaria skrev 2009-08-22 09:49:00 följande:
    vet ni om paket man beställt från webbshoppen kommer på helger också? Skickar dom sms om att det kommit fram m.m. även helger?? Stod fraktas till butik igår så borde ju vara framme?
    på min order stod det fraktas till butik i flera dagar innan sms:et till slut dök upp. Jag beställde i söndags och fick sms i torsdags eftermiddag. Stod fraktas till butik i tisdags tror jag...
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • anette 81
    Snorky skrev 2009-08-22 17:18:34 följande:
    Det beror ju på vad man jämför med. De är helt perfekta på mina smalisar. Men helt klart är de mkt smalare i modellen än de från baby! Så har man ett  barn med lite hull kanske de upplevs som trånga i midjan? Syrran köpte 86 på velouren från baby till sin son och de ramlade av honom, så då tipsade jag om de från flick istället och de sitter mycket bättre på honom, men hon fick ju ta stl 92 då istället. Över lag så är de flesta kläder på flick mkt mindre än de på pojk o baby. Har man smalisar som jag får man titta på flick eller om man har tur kan det finnas slim-modeller på pojk. Vet många som har döttrar åt det grövre hållet som får köpa byxor från pojk många gånger.
    okej men då sitter dom ju upp i alla fall
    Älskar Wilma född 080819 och min sambo Jimmy
  • Ville Mor

Ängeln83: De randiga baströjorna var skitsnygga. Vad var det för pris på dom och minns du om det var dubbelstorlekar?

Ville 071203 * Lillasyster 090916
  • yoshimi

Är det nån som köpt den blå Fix vindfleeceoverallen?
    Är den stor i storlekarna?

Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 8