• Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 8
  • maadicken

nån här som köpt en bamsepyjamas till pojk?  en blå där bamse kör racerbil, och byxorna har samma tryck "all over".

skulle sätta på sonen den ikväll efter att den blivit tvättad en gång enligt tvättrådet.  byxorna hade krymt så dom var för små dom var för stora innan tvätten... storlek 98/104 till min normalstora 2½ åring...

nån mer som den krymt för?

jag måste ju få reklamera, eller hur? har nog tyvärr inget kvitto kvar, men den är ju nyinkommen iaf.

(¯`°?.¸ ღ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • trolllbus

nu har ellos fått in vinter kängerna. har ju en 50% på valfri vara där.

• Betty2

maadicken: Hmm, har nyligen köpt samma pyjamas men inte hunnit prova den ännu. (Samma storlek också, till någon av sönerna födda maj -07.) Får prova den i morgon och skriver här om det visar sig att även den har krympt. (Den skall definitivt inte vara för liten eftersom de pyjamasar de använder nu är stl 92.) Jag tycker absolut att det skall gå att reklamera (även utan kvitto) - det är ju bara för personalen att jämföra storleken med andra som finns i butiken för att se att något är fel.

• maadicken
    Betty2 skrev 2009-08-27 23:02:55 följande:
    maadicken: Hmm, har nyligen köpt samma pyjamas men inte hunnit prova den ännu. (Samma storlek också, till någon av sönerna födda maj -07.) Får prova den i morgon och skriver här om det visar sig att även den har krympt. (Den skall definitivt inte vara för liten eftersom de pyjamasar de använder nu är stl 92.) Jag tycker absolut att det skall gå att reklamera (även utan kvitto) - det är ju bara för personalen att jämföra storleken med andra som finns i butiken för att se att något är fel.
    ja min kille kan oxå ha 92 fortfarande, och alla hans andra pyjamasar i 98/104 är stooora. har du hunnit tvätta pyjamasen?  tänkte om du ville mäta den annars och se hur lång den är.
    fast jag tror jag ska iväg och handla imorron, och då har dom lindex där. men vad ska man byta till? samma storlek och hoppas det var nåt konstigt fel på just mina (låter otroligt...) eller storleken större? satte aldrig på tröjan ikväll, men den verkar inte ha krymt. en tröja i 110/116 blir ju långklänning på han...
  • maadicken

jämförde med ett par andra pyjamasbyxor i samma storlek, från kapp ahl visserligen, men det skiljer 12 cm i längd, och även ett par cm i bredd i benen...

• Jessica24
    maadicken skrev 2009-08-27 21:23:49 följande:
    nån här som köpt en bamsepyjamas till pojk?  en blå där bamse kör racerbil, och byxorna har samma tryck "all over". skulle sätta på sonen den ikväll efter att den blivit tvättad en gång enligt tvättrådet.  byxorna hade krymt så dom var för små dom var för stora innan tvätten... storlek 98/104 till min normalstora 2½ åring... nån mer som den krymt för? jag måste ju få reklamera, eller hur? har nog tyvärr inget kvitto kvar, men den är ju nyinkommen iaf.
    Jag tycker att Bamse-pyjamasarna på pojkavdelningen alltid är små i storleken, redan från början.
    Jag hade gått tillbaka med dom och det ska ju gå även utan kvitto, tycker man.
Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 8